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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
120-120 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
-
디자이너
(Uncredited)
-
아티스트
-
인원
게임 소개
펜타곤 게임은 베트남 전쟁에 대한 간단한 전쟁 게임이다. 4명의 선수들은 북베트남군(NVA), 남베트남군(ARVN), 베트남콩군(VC), 미군을 대표한다. 민간 부대도 있다. 지도에는 남베트남과 북베트남이 네모난 격자로 표시되어 있다.
시스템은 일반적인 워게임보다 추상적인 전략게임의 풍미가 더 강하다. 정규군은 도로나 철도를 통해 더 먼 거리를 이동할 수 있지만 이동 허용량은 낮다. 전투는 결정적이다.
VC 플레이어의 유닛 중 일부는 민간 유닛과 섞이기 시작하지만, 어느 유닛인지 아는 것은 자신뿐입니다. 싸우기 위해서는, 그들이 밝혀져야 한다. 미국과 ARVN 플레이어는 VC라고 생각하면 민간인을 공격할 수 있지만, VC 플레이어가 틀리면 은닉된 VC를 게임에 더 추가하게 된다. VC/민간 비율이 너무 왜곡되면 ARVN 플레이어는 게임에서 제외됩니다.
NVA와 VC 선수들의 목표는 남베트남의 일정 도시 가치를 점유하는 것이다. 미국과 ARVN 플레이어들은 북베트남의 충분한 도시를 점령하고 VC 수준을 낮추거나, 모든 명백한 VC 유닛을 제거하고 남베트남에서 NVA 유닛을 제거함으로써 승리한다.
차례 대신 뽑을 수 있는 이벤트 카드 한 벌, 증원, 중공군 진입 가능성 등 추가 게임 요소가 있다.
게임은 CIA 브리핑 폴더로 가장한 빨간색 폴더에 포장되어 있습니다. 게임 규칙 외에도, 폴더 안에 있는 책자에는 "브리핑"자료 - 베트남 분쟁의 시간 줄, 반란 단계 분석, (일부 풍자적인) 용어집이 포함되어 있다. 폴더에는 782개의 카운터(모두 같은 색상)가 담긴 카운터 시트, 지도, 28장의 이벤트 카드 한 장이 첨부돼 있다.
시스템은 일반적인 워게임보다 추상적인 전략게임의 풍미가 더 강하다. 정규군은 도로나 철도를 통해 더 먼 거리를 이동할 수 있지만 이동 허용량은 낮다. 전투는 결정적이다.
VC 플레이어의 유닛 중 일부는 민간 유닛과 섞이기 시작하지만, 어느 유닛인지 아는 것은 자신뿐입니다. 싸우기 위해서는, 그들이 밝혀져야 한다. 미국과 ARVN 플레이어는 VC라고 생각하면 민간인을 공격할 수 있지만, VC 플레이어가 틀리면 은닉된 VC를 게임에 더 추가하게 된다. VC/민간 비율이 너무 왜곡되면 ARVN 플레이어는 게임에서 제외됩니다.
NVA와 VC 선수들의 목표는 남베트남의 일정 도시 가치를 점유하는 것이다. 미국과 ARVN 플레이어들은 북베트남의 충분한 도시를 점령하고 VC 수준을 낮추거나, 모든 명백한 VC 유닛을 제거하고 남베트남에서 NVA 유닛을 제거함으로써 승리한다.
차례 대신 뽑을 수 있는 이벤트 카드 한 벌, 증원, 중공군 진입 가능성 등 추가 게임 요소가 있다.
게임은 CIA 브리핑 폴더로 가장한 빨간색 폴더에 포장되어 있습니다. 게임 규칙 외에도, 폴더 안에 있는 책자에는 "브리핑"자료 - 베트남 분쟁의 시간 줄, 반란 단계 분석, (일부 풍자적인) 용어집이 포함되어 있다. 폴더에는 782개의 카운터(모두 같은 색상)가 담긴 카운터 시트, 지도, 28장의 이벤트 카드 한 장이 첨부돼 있다.
The Pentagon Game is a simple wargame on the Vietnam War. The four players (rules are also provided for two or three) represent the North Vietnamese Army (NVA), South Vietnamese Army (ARVN), Viet Cong (VC), and the US Armed Forces. There are also civilian units. The map shows North and South Vietnam plus adjacent areas on a square grid.
The system has more of the flavor of an abstract strategy game than a typical wargame. Units have low movement allowances (1 or 2), although regular armed forces can move greater distances by road or rail. Combat is deterministic.
Some of the VC player's units start mixed in with the civilian units, only he or she knowing which ones they are. To fight, they must be revealed. The US and ARVN players can attack civilians if they think they are VC, but if they are wrong the VC player gets to add more concealed VC to the game. If the VC/civilian ratio becomes too skewed the ARVN player is out of the game.
The goal for the NVA and VC players is to occupy a certain value of cities on South Vietnam. The US and ARVN players win by either occupying enough cities in North Vietnam and reducing the VC level, or by eliminating all overt VC units and clearing South Vietnam of NVA units.
There are some additional game elements, such as a deck of event cards which can be drawn in lieu of one's turn (or if an incursion of Laos occurs), reinforcements, and the possibility of Chinese Army forces entering.
The game is packaged in a red folder which pretends to be a CIA briefing folder. In addition to the game rules, the booklet inside the folder contains "briefing" materials - a time line of the Vietnam conflict, analysis of the phases of insurgency, and a (somewhat satirical) glossary. Attached to the folder are a counter sheet containing 782 counters (all the same color), a map, and a sheet of 28 event cards.
The system has more of the flavor of an abstract strategy game than a typical wargame. Units have low movement allowances (1 or 2), although regular armed forces can move greater distances by road or rail. Combat is deterministic.
Some of the VC player's units start mixed in with the civilian units, only he or she knowing which ones they are. To fight, they must be revealed. The US and ARVN players can attack civilians if they think they are VC, but if they are wrong the VC player gets to add more concealed VC to the game. If the VC/civilian ratio becomes too skewed the ARVN player is out of the game.
The goal for the NVA and VC players is to occupy a certain value of cities on South Vietnam. The US and ARVN players win by either occupying enough cities in North Vietnam and reducing the VC level, or by eliminating all overt VC units and clearing South Vietnam of NVA units.
There are some additional game elements, such as a deck of event cards which can be drawn in lieu of one's turn (or if an incursion of Laos occurs), reinforcements, and the possibility of Chinese Army forces entering.
The game is packaged in a red folder which pretends to be a CIA briefing folder. In addition to the game rules, the booklet inside the folder contains "briefing" materials - a time line of the Vietnam conflict, analysis of the phases of insurgency, and a (somewhat satirical) glossary. Attached to the folder are a counter sheet containing 782 counters (all the same color), a map, and a sheet of 28 event cards.
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