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BGG랭킹
BGG전체 : 0
ABSTRACTS : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
45-120 분
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연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Benjamin Green
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아티스트
James Thornhill
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인원
게임 소개
소프트워에서 플레이어들은 전자제품 정보 교환원, 또는 일반적인 용어로 사이버피이다. 그들의 일은 전문 디지털 프로그램들의 팀을 조직하고, 배치하고, 세계의 전자 네트워크로 통제하는 것이다.
그들의 목표는 적의 공격으로부터 자신의 자산을 방어하는 동시에 상대에 의해 보호되는 일련의 핵심 자산에 접근하는 것이다.
플레이어들은 주사위로 표현되는 프로그램 세트를 선택하고 통제한다. 프로그램의 값을 상태라고 합니다.
프로그램’의 상태는 데미지를 입힐 때 감소하며, 1 이하로 낮아지면 해당 프로그램은 게임에서 즉시 제거됩니다.
보드를 설치하고 팀을 구성한 후, 플레이어들은 돌아가면서 모든 프로그램을 실행합니다. 프로그램은 에이전트와 암호의 두 가지 형태가 있습니다.
에이전트는 움직이는 활성 조각입니다. 다른 한편으로 지하실은 움직이지 않는다; 보호용 포탑과 같은 자산의 꼭대기에 위치해 있다. 크립트는 에이전트보다 거의 틀림없이 더 제한적이지만, 모바일과 달리 고급 자산 배치 플랫폼 역할도 마찬가지입니다.
모든 에이전트는 이동, 지원(동료 충전), 공격을 포함한 여러 가지 표준 행동을 취할 수 있다. 이러한 표준 행동 외에도, 각 에이전트는 게임을 시작하기 전에 소유자가 선택한 하나의 특수 행동을 가지고 있다. 플레이어들은 이러한 특화된 행동을 통해 게임을 성공적으로 이길 수 있는 장점과 기회를 창출한다.
플레이어는 상대편 크립트 중 3명을 제거하거나 상대편 에이전트 팀을 완전히 파괴하여 게임에서 승리한다.
구성 요소는 다음과 같습니다.
다양한 종류(D4, D6, D8, D10, D12, D20)에서 플레이어당 35개의 주사위
보드 및 토큰의 조작된 배치 집합입니다.
플레이어당 15장의 특별 액션 카드이며, 각 카드는 플레이어당 주사위 유형에 적용할 수 있습니다.
—pulbischer로부터의 설명
그들의 목표는 적의 공격으로부터 자신의 자산을 방어하는 동시에 상대에 의해 보호되는 일련의 핵심 자산에 접근하는 것이다.
플레이어들은 주사위로 표현되는 프로그램 세트를 선택하고 통제한다. 프로그램의 값을 상태라고 합니다.
프로그램’의 상태는 데미지를 입힐 때 감소하며, 1 이하로 낮아지면 해당 프로그램은 게임에서 즉시 제거됩니다.
보드를 설치하고 팀을 구성한 후, 플레이어들은 돌아가면서 모든 프로그램을 실행합니다. 프로그램은 에이전트와 암호의 두 가지 형태가 있습니다.
에이전트는 움직이는 활성 조각입니다. 다른 한편으로 지하실은 움직이지 않는다; 보호용 포탑과 같은 자산의 꼭대기에 위치해 있다. 크립트는 에이전트보다 거의 틀림없이 더 제한적이지만, 모바일과 달리 고급 자산 배치 플랫폼 역할도 마찬가지입니다.
모든 에이전트는 이동, 지원(동료 충전), 공격을 포함한 여러 가지 표준 행동을 취할 수 있다. 이러한 표준 행동 외에도, 각 에이전트는 게임을 시작하기 전에 소유자가 선택한 하나의 특수 행동을 가지고 있다. 플레이어들은 이러한 특화된 행동을 통해 게임을 성공적으로 이길 수 있는 장점과 기회를 창출한다.
플레이어는 상대편 크립트 중 3명을 제거하거나 상대편 에이전트 팀을 완전히 파괴하여 게임에서 승리한다.
구성 요소는 다음과 같습니다.
다양한 종류(D4, D6, D8, D10, D12, D20)에서 플레이어당 35개의 주사위
보드 및 토큰의 조작된 배치 집합입니다.
플레이어당 15장의 특별 액션 카드이며, 각 카드는 플레이어당 주사위 유형에 적용할 수 있습니다.
—pulbischer로부터의 설명
In Softwar, players are electronics intelligence operators, or in common parlance cyberspies. Their job is to assemble, deploy and control teams of specialist digital programs into the world’s electronic networks.
Their aim is to access a set of key assets protected by their opponent, while simultaneously defending their own assets from enemy attack.
Players choose and control a set of programs, each of which is represented by a dice. The value of any program is called its state.
A program’s state is reduced as it takes damage; if it ever lowers below 1, that program is immediately eliminated from the game.
After setting up the board and assembling their teams, players take turns to run all of their programs. Programs come in two forms, Agents and Crypts.
Agents are active, movable pieces. Crypts on the other-hand are immobile; sat atop assets like protective turrets. Crypts are arguably more limited than agents, though unlike their mobile cousins, they also serve as an advanced asset deployment platform.
Every agent may take a number of standard actions including moving, supporting (recharging their teammates) and attacking. In addition to these standard actions, each agent has a single specialised action, chosen by its owner before the start of the game. Players use these specialised actions to create advantages and opportunities to successfully win the game.
A player wins the game by either eliminating three out of four of their opponents Crypts (granting them access to the assets on which they sit) or by completely destroying their opponents team of agents.
Components include:
35 dice per player in a variety of types (D4, D6, D8, D10, D12 and D20)
A batch crafted set of a board and tokens.
A range of 15 special action cards per player, each of which may be applied to any dice type per player.
—description from the pulbisher
Their aim is to access a set of key assets protected by their opponent, while simultaneously defending their own assets from enemy attack.
Players choose and control a set of programs, each of which is represented by a dice. The value of any program is called its state.
A program’s state is reduced as it takes damage; if it ever lowers below 1, that program is immediately eliminated from the game.
After setting up the board and assembling their teams, players take turns to run all of their programs. Programs come in two forms, Agents and Crypts.
Agents are active, movable pieces. Crypts on the other-hand are immobile; sat atop assets like protective turrets. Crypts are arguably more limited than agents, though unlike their mobile cousins, they also serve as an advanced asset deployment platform.
Every agent may take a number of standard actions including moving, supporting (recharging their teammates) and attacking. In addition to these standard actions, each agent has a single specialised action, chosen by its owner before the start of the game. Players use these specialised actions to create advantages and opportunities to successfully win the game.
A player wins the game by either eliminating three out of four of their opponents Crypts (granting them access to the assets on which they sit) or by completely destroying their opponents team of agents.
Components include:
35 dice per player in a variety of types (D4, D6, D8, D10, D12 and D20)
A batch crafted set of a board and tokens.
A range of 15 special action cards per player, each of which may be applied to any dice type per player.
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