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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
90-90 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Stephen V. Cole
-
아티스트
(Uncredited)
-
인원
게임 소개
1781년 1월 17일, 바나스트레 타렐톤의 경보병 여단은 새벽 직후 엄호를 해제하고, 약 1/2마일 떨어진 산봉우리로 경사져 있는 낮은 언덕을 마주했다. 수백 야드 떨어진 곳에는 미국 진지의 피켓을 형성한 3개 경보병 중대인 미국 레인저스가 있었다. 그들 뒤로 약 반쯤 올라가면 300명의 미군 민병대가 서 있었지만, 그들 중 누구도 적과 맞서고 싶어하지 않았다. 그러나 꼭대기에 미국의 대열이 서 있었다. 600명의 정규군이 미군의 심장부였어요 밝은 파란색 제복을 입은 그들은 경찰관들이 꼼꼼히 재어본 일직선으로 서 있었다. 언덕의 꼭대기에는 휘청거리는 미국 경보병 지휘관 모건이 서 있었다. 영국군은 2주 동안 그를 쫓았고, 그가 더 이상 갈 수 없었기 때문에, 이제 그들이 그를 잡았다.
이 게임은 기껏해야 장전술의 실험이다. 잘 되면, 그런 게임들을 만들어낼 수 있을 거야.
—출판사의 설명
미국 독립 전쟁의 카우펜스 전투를 묘사한 게임입니다. 이 게임은 시간이나 단위 척도를 정의하지 않는다.
기병을 제외한 미군 부대가 지도에 배치돼 있다. 기병 부대는 지도에서 벗어나 있지만 언제든지 진입이 허용된다. 영국 유닛은 게임의 첫 9번째 턴 동안 지정된 턴에 맵에 들어갑니다. 턴 순서는 한쪽이 발포하고 움직인 다음 총검 공격을 지정하는 것으로 시작한다. 이후 방어 사격 국면이 이어지며, 이후 총검 공격이 해결된다. 그런 다음 상대방은 완성된 게임 턴을 구성하는 동일한 단계를 실행한다.
CRT는 전투 해결에 사용됩니다. 단위 순위는 공격 팩터, 방어 팩터, 이동 팩터, 범위 등이 포함된다. 승리 조건은 민병대를 파괴할 경우 3점, 대포 부대를 파괴할 경우 10점 등 부대 파괴 시 받은 점수를 기준으로 한다. 당신은 상대편보다 10점 이상 점수를 얻음으로써 승리합니다. 승점 10점 미만이면 무승부가 된다.
카우펜스 전투는 JagdPanther 잡지의 첫 번째 호에 실렸습니다. 게임의 규칙과 카운터가 잡지의 2012년 PDF 재인쇄에서 다시 공개되었지만 게임의 지도를 찾을 수 없었고 출판사는 오리지널 에디션을 소유한 사람에게 지도 스캔을 요청했다.
—사용자 요약
이 게임은 기껏해야 장전술의 실험이다. 잘 되면, 그런 게임들을 만들어낼 수 있을 거야.
—출판사의 설명
미국 독립 전쟁의 카우펜스 전투를 묘사한 게임입니다. 이 게임은 시간이나 단위 척도를 정의하지 않는다.
기병을 제외한 미군 부대가 지도에 배치돼 있다. 기병 부대는 지도에서 벗어나 있지만 언제든지 진입이 허용된다. 영국 유닛은 게임의 첫 9번째 턴 동안 지정된 턴에 맵에 들어갑니다. 턴 순서는 한쪽이 발포하고 움직인 다음 총검 공격을 지정하는 것으로 시작한다. 이후 방어 사격 국면이 이어지며, 이후 총검 공격이 해결된다. 그런 다음 상대방은 완성된 게임 턴을 구성하는 동일한 단계를 실행한다.
CRT는 전투 해결에 사용됩니다. 단위 순위는 공격 팩터, 방어 팩터, 이동 팩터, 범위 등이 포함된다. 승리 조건은 민병대를 파괴할 경우 3점, 대포 부대를 파괴할 경우 10점 등 부대 파괴 시 받은 점수를 기준으로 한다. 당신은 상대편보다 10점 이상 점수를 얻음으로써 승리합니다. 승점 10점 미만이면 무승부가 된다.
카우펜스 전투는 JagdPanther 잡지의 첫 번째 호에 실렸습니다. 게임의 규칙과 카운터가 잡지의 2012년 PDF 재인쇄에서 다시 공개되었지만 게임의 지도를 찾을 수 없었고 출판사는 오리지널 에디션을 소유한 사람에게 지도 스캔을 요청했다.
—사용자 요약
On January 17, 1781, Banastre Tareltons' [sic] Brigade of Light Infantry broke cover shortly after dawn, and faced a low hill sloping to a crest about 1/2 a mile away. A few hundred yards away were the American Rangers, the three light infantry companies that formed the pickets of the American position. Behind them, about half way up the slop stood 300 American Militiamen, none of them eager to face the enemy. But at the crest stood the American line. Six hundred regulars, they were the heart of the American force. Wearing bright blue uniforms, they stood in straight lines measured carefully by their officers. At the crest of the hill stood Morgan, the swashbuckling American light infantry commander. The British had chased him for two weeks, and now they had him, for he could go no further.
This game is at best an experiment in muzzle-loading warfare. If it works out, and I feel it has, we shall produce a line of such games.
—description from the publisher
A game depicting the American Revolutionary War battle of Cowpens. The game does not define its time or unit scales.
American units, except for cavalry, are deployed on the map. Cavalry units being off-map but are allowed to enter at any time. British units enter the map on designated turns during the first nine turns of the game. The turn order starts with one side firing, moving, and then designating bayonet assaults. This is followed by a defensive fire phase, after which the bayonet assaults are resolved. The opponent then executes the same phases which constitutes a completed game turn.
A CRT is used for combat resolution. Unit rankings include an attack factor, defense factor, movement factor, and range. Victory conditions are based on points received for destruction of units, ranging from 3 points for destruction of a militia unit to 10 points for destruction of a cannon unit. You win by scoring 10 or more victory points than your opponent. A margin of less than 10 victory points results in a draw.
The Battle of Cowpens was published in the first issue of JagdPanther magazine. While the rules and counters for the game were re-released in a 2012 PDF reprint of the magazine, the game's map could not be located and the publisher has asked for a scan of the map from anyone who owns the original edition.
—user summary
This game is at best an experiment in muzzle-loading warfare. If it works out, and I feel it has, we shall produce a line of such games.
—description from the publisher
A game depicting the American Revolutionary War battle of Cowpens. The game does not define its time or unit scales.
American units, except for cavalry, are deployed on the map. Cavalry units being off-map but are allowed to enter at any time. British units enter the map on designated turns during the first nine turns of the game. The turn order starts with one side firing, moving, and then designating bayonet assaults. This is followed by a defensive fire phase, after which the bayonet assaults are resolved. The opponent then executes the same phases which constitutes a completed game turn.
A CRT is used for combat resolution. Unit rankings include an attack factor, defense factor, movement factor, and range. Victory conditions are based on points received for destruction of units, ranging from 3 points for destruction of a militia unit to 10 points for destruction of a cannon unit. You win by scoring 10 or more victory points than your opponent. A margin of less than 10 victory points results in a draw.
The Battle of Cowpens was published in the first issue of JagdPanther magazine. While the rules and counters for the game were re-released in a 2012 PDF reprint of the magazine, the game's map could not be located and the publisher has asked for a scan of the map from anyone who owns the original edition.
—user summary
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