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인원
2-2 명
BGG추천: 2-2 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
3.00 / 5
-
디자이너
Guy Debord
-
아티스트
-
인원
게임 소개
80년대에 출시되었을 때 디자이너의 명성에도 불구하고 거의 관심을 끌지 못했던 게임입니다. 프랑스 수필가 가이 드보르(1931~1994)가 1965년 개발했지만 수년간 출판되지 않았다. 데보드는 자신을 영화제작자로 묘사했지만, 그는 아방가르드 예술가들과 혁명가들로 구성된 작은 밴드인 상황주의 인터내셔널의 설립자이자 가장 중요한 멤버들 중 하나로 알려져 있다. 그들의 이론의 한 가지 핵심 개념은 스펙터클이다: 이미지는 실체를 대체하고 현대 자본주의 사회는 "spectamic"상품 소비 사회이다. 오랫동안 생산자로 대우받던 노동자가 이제는 소비자로서의 구애를 받고 유혹을 받고 있다.
1977년 데보드는 "라는 이름의 작은 출판사를 설립했다.프랑스 영화 제작자 Gérard Lebovici와 함께 한 레주 스트랫égiques et Historiques". 첫 번째 게임은 데보드의 " 인용문이었다.Le Jeu de la Guerre"를 인용했지만, 단지 4개의 시제품만 생산됩니다. 이 게임은 1987년 지도와 규칙, 상세한 설명이 담긴 책으로 출간됐다. 1991년, 가이 데보드는 그의 모든 영화들과 책들이 파괴되어야 한다고 주장하기로 결심한다. 그것은 또한 그의 책/게임의 운명이기도 하다. 데보드는 1994년 자살했다. 그럼에도 불구하고 90년대 동안, 그의 작품은 점점 더 많은 영향력을 얻고 있다. 이 게임은 2006년 프랑스 출판사 갈리마르(가: 18 €)에 의해 다시 출판되었지만, 데보드의 평생 파트너인 앨리스 베커-호가 공동 서명한 책일 뿐이다.
이 게임은 테두리 선으로 나누어진 500개의 정사각형(25 x 20)을 포함하는 맵보드를 사용한다. 각 준주는 2개의 무기고, 3개의 요새 광장, 9개의 산악 광장(이동 차단, 사격 및 통신선)이 있다. 부대(영유병, 기병, 포병, 기마포)의 구성은 자유롭고 비밀스럽다. 그의 차례에 따라, 각 선수는 최대 5개의 유닛을 이동하거나 공격할 수 있습니다. 이 게임의 목적은 적을 완전히 파괴하거나 그의 2개의 무기를 정복하는 것입니다. 주사위 없음: 상대의 공격/방어 비율을 고려하여 전투를 해결한다(유닛이 -1에서 후퇴하고 -2에서 파괴된다). 통신 라인은 매우 중요하다.
아틀라스에 의해 출판된 영어 번역본은 규칙 번역이 잘못되어 거의 플레이할 수 없게 되었다.
1977년 데보드는 "라는 이름의 작은 출판사를 설립했다.프랑스 영화 제작자 Gérard Lebovici와 함께 한 레주 스트랫égiques et Historiques". 첫 번째 게임은 데보드의 " 인용문이었다.Le Jeu de la Guerre"를 인용했지만, 단지 4개의 시제품만 생산됩니다. 이 게임은 1987년 지도와 규칙, 상세한 설명이 담긴 책으로 출간됐다. 1991년, 가이 데보드는 그의 모든 영화들과 책들이 파괴되어야 한다고 주장하기로 결심한다. 그것은 또한 그의 책/게임의 운명이기도 하다. 데보드는 1994년 자살했다. 그럼에도 불구하고 90년대 동안, 그의 작품은 점점 더 많은 영향력을 얻고 있다. 이 게임은 2006년 프랑스 출판사 갈리마르(가: 18 €)에 의해 다시 출판되었지만, 데보드의 평생 파트너인 앨리스 베커-호가 공동 서명한 책일 뿐이다.
이 게임은 테두리 선으로 나누어진 500개의 정사각형(25 x 20)을 포함하는 맵보드를 사용한다. 각 준주는 2개의 무기고, 3개의 요새 광장, 9개의 산악 광장(이동 차단, 사격 및 통신선)이 있다. 부대(영유병, 기병, 포병, 기마포)의 구성은 자유롭고 비밀스럽다. 그의 차례에 따라, 각 선수는 최대 5개의 유닛을 이동하거나 공격할 수 있습니다. 이 게임의 목적은 적을 완전히 파괴하거나 그의 2개의 무기를 정복하는 것입니다. 주사위 없음: 상대의 공격/방어 비율을 고려하여 전투를 해결한다(유닛이 -1에서 후퇴하고 -2에서 파괴된다). 통신 라인은 매우 중요하다.
아틀라스에 의해 출판된 영어 번역본은 규칙 번역이 잘못되어 거의 플레이할 수 없게 되었다.
A game that attracted little attention when it was published in the eighties, despite the reputation of its designer. The concept was developed by French essayist Guy Debord (1931-1994) in 1965, but not published for many years. Debord described himself as a filmmaker, but he is known as the founder and one of the most important members of the Situationist International, a small band of avant-garde artists and revolutionaries. One key concept of their theory is the spectacle: the image replaces substance and modern capitalist society is a society of "spectacular" commodity consumption. Having long been treated as a producer, the worker is now courted and seduced as a consumer.
In 1977, Debord created a small publishing company named "Les Jeux Stratégiques et Historiques" with French movie producer Gérard Lebovici. The first game was Debord's "Le Jeu de la Guerre", but only 4 prototypes are produced. The game was published as a book, with a map, rules and detailed descriptions in 1987. (Lebovici had been mysteriously shot in a parking lot in Paris by this time). In 1991, Guy Debord decides to insist that all his movies & books be destroyed. It is also the fate of his book/game. Debord committed suicide in 1994. Nevertheless during the '90s, his work gains more and more influence. The book/game is published again in 2006 by French publisher Gallimard (price: 18 €), but it's only a book (in French), co-signed by Debord's lifetime partner Alice Becker-Ho.
The game uses a mapboard containing 500 squares (25 x 20) divided in two by a border line. Each territory has 2 arsenal squares, 3 fortress squares, and 9 mountain squares (blocking movement,shooting and communication lines). Setup of units (infantry, cavalry, artillery, horse artillery) is free and secret. At his turn, each player may move up to 5 units and/or attack. Aim of the game is to completely destroy the enemy or conquer his 2 arsenals. No dice: combats are resolved taking into account the attack/defense ratios of the opponents (unit retreats from -1, and is destroyed from -2) Communication lines are critical.
The English translation published by Atlas has a faulty translation of the rules, making it more or less unplayable.
In 1977, Debord created a small publishing company named "Les Jeux Stratégiques et Historiques" with French movie producer Gérard Lebovici. The first game was Debord's "Le Jeu de la Guerre", but only 4 prototypes are produced. The game was published as a book, with a map, rules and detailed descriptions in 1987. (Lebovici had been mysteriously shot in a parking lot in Paris by this time). In 1991, Guy Debord decides to insist that all his movies & books be destroyed. It is also the fate of his book/game. Debord committed suicide in 1994. Nevertheless during the '90s, his work gains more and more influence. The book/game is published again in 2006 by French publisher Gallimard (price: 18 €), but it's only a book (in French), co-signed by Debord's lifetime partner Alice Becker-Ho.
The game uses a mapboard containing 500 squares (25 x 20) divided in two by a border line. Each territory has 2 arsenal squares, 3 fortress squares, and 9 mountain squares (blocking movement,shooting and communication lines). Setup of units (infantry, cavalry, artillery, horse artillery) is free and secret. At his turn, each player may move up to 5 units and/or attack. Aim of the game is to completely destroy the enemy or conquer his 2 arsenals. No dice: combats are resolved taking into account the attack/defense ratios of the opponents (unit retreats from -1, and is destroyed from -2) Communication lines are critical.
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