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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-120 분
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연령
13+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Christopher Morgan Smith
-
아티스트
Joe Baker, Michel Fortin, Il Ho (John) Kim, Chyi Ming Lee, Chuan Lin, Riccardo Piovan, Lada Shustova, Gino Stratolat, Prabath Wijayantha, Alexander Yunak
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인원
게임 소개
2-6명의 플레이어들은 3개의 서브 데크 (48개의 카드, 12개의 월드 카드 시스템 및 12개의 카드)와 리소스 카운터 풀을 사용하여 은하의 차기 황제 또는 황후가 되기 위해 경쟁한다. 플레이어는 월드 카드를 구매하거나 정복하여 20포인트의 포인트를 축적하여 승리합니다.
각 선수의 차례는 5단계로 나뉜다.
1. 재보급 단계 - 마지막 턴에서 카드 고갈(준비)을 해제하고, 자산 덱 및 캐릭터 덱에서 카드를 뽑고, 제어하는 각 월드 카드에서 리소스 카운터를 생성하고, Face Down 시스템 카드 영역에서 월드 카드를 뒤집습니다.
2. 할당 단계 - 리소스 카운터를 사용하여 아티팩트 카드와 캐릭터 카드를 할당하고 (준비되지 않은) 월드 카드를 삭제하여 게임의 유닛 카드(함대, 부대, 설치 및 궤도)를 월드 카드에 할당합니다.
3. 재할당 단계 - 먼저 월드 카드 간에 유닛 카드를 이동한 다음 공격하려는 다른 플레이어의 월드 카드로 이동합니다.
4. 정복 단계 - 각 월드 카드에서 함대 또는 부대를 재할당하여 정복 액션을 해결합니다.
5. 승리 단계 - 정복 활동의 전리품을 결정하고, 월드 카드를 해방시키고, 더 많은 액면 금액을 지불하고, 승리 포인트가 충분한지 판단하며, 핸드 사이즈로 되돌립니다.
이 게임은 시스템 덱에서 월드 카드를 구입하는 비용이 점점 더 비싸지고 승리를 돕기 위해 스파이, 정치 및 기술 업그레이드를 사용할 수 있기 때문에 정복을 통해 승리할 수 있습니다. 캐릭터 카드는 또한 정복 액션에 영향을 미치며, 다른 캐릭터들을 무력화하는 것을 포함한 다른 게임 메카니즘을 변경함으로써 힘의 균형을 기울일 것입니다!
-디자이너의 설명
각 선수의 차례는 5단계로 나뉜다.
1. 재보급 단계 - 마지막 턴에서 카드 고갈(준비)을 해제하고, 자산 덱 및 캐릭터 덱에서 카드를 뽑고, 제어하는 각 월드 카드에서 리소스 카운터를 생성하고, Face Down 시스템 카드 영역에서 월드 카드를 뒤집습니다.
2. 할당 단계 - 리소스 카운터를 사용하여 아티팩트 카드와 캐릭터 카드를 할당하고 (준비되지 않은) 월드 카드를 삭제하여 게임의 유닛 카드(함대, 부대, 설치 및 궤도)를 월드 카드에 할당합니다.
3. 재할당 단계 - 먼저 월드 카드 간에 유닛 카드를 이동한 다음 공격하려는 다른 플레이어의 월드 카드로 이동합니다.
4. 정복 단계 - 각 월드 카드에서 함대 또는 부대를 재할당하여 정복 액션을 해결합니다.
5. 승리 단계 - 정복 활동의 전리품을 결정하고, 월드 카드를 해방시키고, 더 많은 액면 금액을 지불하고, 승리 포인트가 충분한지 판단하며, 핸드 사이즈로 되돌립니다.
이 게임은 시스템 덱에서 월드 카드를 구입하는 비용이 점점 더 비싸지고 승리를 돕기 위해 스파이, 정치 및 기술 업그레이드를 사용할 수 있기 때문에 정복을 통해 승리할 수 있습니다. 캐릭터 카드는 또한 정복 액션에 영향을 미치며, 다른 캐릭터들을 무력화하는 것을 포함한 다른 게임 메카니즘을 변경함으로써 힘의 균형을 기울일 것입니다!
-디자이너의 설명
2-6 players compete to be the next Emperor or Empress of the galaxy using pre-constructed decks with 3 sub-decks (Asset of 48 cards, System of 12 World cards and Character Deck of 12 cards) and a pool of Resource counters. Players win by accumulating 20 points of World cards through buying them or conquest.
Each player's Turn will be compromised of 5 Phases:
1. Resupply Phase - They will un-deplete (ready) cards from the last Turn, draw a card from an their Asset Deck and Character Decks, generate Resource counters from each World card they control and pay to flip up World card from their Face Down System Card area.
2. Allocation Phase - They will use Resource counters to allocate Artifact cards and Character cards and deplete (unready) World cards to allocate the Unit cards of the game (Fleets, Troops, Installations and Orbitals) to your World cards.
3. Reallocation Phase - Move your Units card first between your World cards, and then to other player's World cards that you intend to attack.
4. Conquest Phase - You resolve the Conquest Actions at each World card that you reallocated Fleets or Troops to.
5. Victory Phase - Determine the spoils of your Conquest Actions, liberate World cards, pay for more face down World cards, determine if you have enough Victory points to win, and draw back to hand size.
The game is meant to be won through conquest, as purchasing World cards from your System Deck gets incrementally expensive, and you'll use espionage, politics, and technological upgrades to help you win. Character cards also will tip the balance of power by affecting Conquest Actions, altering allocations and other game mechanics including neutralizing other Characters!
-description from designer
Each player's Turn will be compromised of 5 Phases:
1. Resupply Phase - They will un-deplete (ready) cards from the last Turn, draw a card from an their Asset Deck and Character Decks, generate Resource counters from each World card they control and pay to flip up World card from their Face Down System Card area.
2. Allocation Phase - They will use Resource counters to allocate Artifact cards and Character cards and deplete (unready) World cards to allocate the Unit cards of the game (Fleets, Troops, Installations and Orbitals) to your World cards.
3. Reallocation Phase - Move your Units card first between your World cards, and then to other player's World cards that you intend to attack.
4. Conquest Phase - You resolve the Conquest Actions at each World card that you reallocated Fleets or Troops to.
5. Victory Phase - Determine the spoils of your Conquest Actions, liberate World cards, pay for more face down World cards, determine if you have enough Victory points to win, and draw back to hand size.
The game is meant to be won through conquest, as purchasing World cards from your System Deck gets incrementally expensive, and you'll use espionage, politics, and technological upgrades to help you win. Character cards also will tip the balance of power by affecting Conquest Actions, altering allocations and other game mechanics including neutralizing other Characters!
-description from designer
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