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  • 인원

    1-1 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    30-30 분

  • 연령

    8+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    2.00 / 5

게임 소개

이번 앤티노미 확장으로 6장의 카드가 새로 추가되었고, 앤티노미 킥스타터 캠페인의 모든 후원자들에게 추가 비용 없이 제공되었다.

—사용자 요약

시공간 법칙을 어기는 것이 결과가 없는 것은 아니다. 강력한 유물이 마법에서 빠져 나가고 이상한 태양 플레어가 당신의 주문을 방해하고 있습니다. 연속체가 회복 불능이 되기 전에 패러독스 결정들을 모을 수 있겠나?

새로운 카드는 다음과 같습니다.

고갈된 유물(4): 이 유물들의 숫자와 물체를 사용하여 정상적으로 여행할 수 있지만, 요소가 없습니다. 그들은 또한 역설을 형성하는데 사용되지 않을 수도 있다.

태양 플레어(2): 이 카드는 절대 여러분의 손에 들어가지 않을 수도 있습니다. 즉, 플레이어의 위치로 이동할 수 없으며, 잠재적인 게임 승리 역설을 포함하여 솔라 플레어를 픽업해야 하는 역설을 형성할 수 없습니다. 그것들은 새로운 카드가 나오면 버려질 수도 있습니다.

—출판사로부터

솔로 플레어 싱글 플레이어 버전의 게임에서도 기본 게임과 유사한 방식으로 패러독스 크리스털을 수집합니다. 당신이 선택하는 난이도에 따라, 당신은 그것들 중 5~6개를 목표로 할 것입니다. 다만 모든 좋은 게임처럼 카드 한 벌의 형태로 손실 조건을 향해 살금살금 나아가는 타이머가 있다. 결국 상대가 없다면 3장의 카드(일반적으로 상대편과 같은 카드)와 6장의 새로운 카드를 섞어 무승부를 만든다. 이 더미가 소진되면 즉시 게임에서 져. 사용하지 않는 직원 카드는 이 데크 옆에 세 개의 크리스털이 놓여 카운터의 역할을 합니다.

패러독스를 완료하지 않으면 차례에 따라 해당 직원 카드에서 카운터를 제거합니다. 세 번째 카운터가 제거되면 덱의 맨 위 카드를 뽑고 Continuum(연속체)의 카드를 이 카드로 교체합니다. 단, 카드의 기능이 하나 이상 일치해야 합니다. 그러나 대체되는 카드는 게임에서 제거됩니다. 즉, 기본 게임 카드를 제거할 때마다 발생할 수 있는 패러독스의 수를 줄일 수 있습니다.

문제를 더 복잡하게 만들자면, 당신이 패러독스를 만들 때 이 갑판 위에서 카드를 뽑기도 해요! 네, 읽어보셨네요. 패러독스를 만들 때 게임에서 손에 들고 있는 카드를 꺼내어 데크의 맨 위 카드를 손에 쥐어준 다음 이 세 개의 카드를 섞어서 연속체에 넣습니다. 카드 게임을 할 수 있는 또 다른 방법은 차례를 건너뛰는 것입니다. 이렇게 하면 데크의 맨 위 카드를 그려 연속체의 카드를 교체하는 데 사용할 수 있지만 전체 순서를 건너뛰었기 때문에 카운터도 스태프에서 제거되지 않습니다.

—출판사로부터
This expansion to Antinomy brings in solo with six new cards, and was provided at no extra charge to all backers of the Antinomy Kickstarter campaign.

—user summary

Breaking the laws of spacetime is not without consequences. Once powerful relics are being drained of their magic, and strange solar flares are interfering with your spellcasting. Can you gather the paradox crystals before the continuum is beyond repair?

The new cards are:

Depleted Relics (4)​: You may use the number and object on these relics to travel as normal, but they do not have an element. They also may not be used to form paradoxes.

Solar Flares (2)​: These cards may never enter your hand. This means you cannot travel to their location, nor can you form a paradox that would require you to pick up a Solar Flare, including a potential game winning paradox. They may be discarded when new cards come out of the deck.

—from the publisher

In the Solo Flare single player version of the game you are still collecting Paradox Crystals in a manner similar to the base game. Depending on the difficulty you choose, you will be aiming for 5-6 of them. However, like all good games, there is a timer that creeps toward a loss condition in the form of a deck of cards. After all, without an opponent there are three cards (which would normally be the opponent’s hand) and the six new cards from the expansion that you mix together to form a draw pile. If this pile is depleted, you immediately lose the game. The unused staff card is set next to this deck with three crystals placed on it to serve as counters.

On your turn, you remove a counter from that staff card if you do not complete a Paradox. When the third counter is removed, you draw the top card of the deck and replace any card in the Continuum with this card - but it must match at least one feature on the card. However, the card it replaces is removed from the game. Which means you are reducing the number of possible Paradoxes you can form any time you remove a base game card.

To further complicate matters, you also draw a card off the top of this deck when you form a Paradox! Yes, you read that right. When forming a Paradox you remove a card in your hand from the game, draw the top card of the deck and place that into your hand, shuffle those three cards, and then place them into the Continuum as the formation of your Paradox. The other way this deck can play cards is by skipping your entire turn. This allows you to draw the top card of the deck and use it to replace a card in the Continuum, but it also does not remove a counter from the staff because you skipped your entire turn.

—from the publisher

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