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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
1-8 명
BGG추천: 3-4 명 -
게임시간
60-240 분
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연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.50 / 5
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디자이너
Lorenzo Sartori
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아티스트
Richard A. Lloyd
-
인원
게임 소개
로드 & 서번스(Lord & Survants)는 28mm, 20mm, 15mm 미니어처로 교전 게임을 재현하기 위해 고안된 게임 시스템이다. 그것은 중세 시대를 다루고 우리의 인기 있는 시스템 Smooth & Rifled의 메커니즘을 공유합니다.
부록에서는 한 쪽당 몇 명의 남자가 참여하는 간단한 충돌부터 한 쪽당 60-80개의 미니어처를 사용하는 더 큰 만남까지 게임을 만드는 데 필요한 모든 정보를 확인할 수 있습니다. 이 시스템은 멀티플레이어 게임에 이상적입니다.
(단일적으로 2x2cm 또는 1인치 지름의 둥근 베이스가 모두 정상), 눈금자 또는 기타 측정 스틱, 그리고 d6이라고 부르는 6면 주사위 몇 개가 필요하다. 또한 누가 &ldquo인지 표시하기 위해 마커가 필요합니다.흔들림 및 무기 재장전 상태. 일부 마커를 사용할 수 있습니다.
부록에 있습니다.
게임은 28mm 미니어처, 15mm 사용 시 60x60cm, 90x90cm 또는 120x120cm 테이블에서 플레이할 수 있다.
게임의 규모는 1자릿수 = 1인승, 20mm, 25/28mm 미니어처 사용 시 1cm가 실제 2m에 해당하는 반면 15mm 모델 사용 시 4m다. 한 바퀴는 10-20초를 나타냅니다. 15mm 미니어처를 사용하면 거리를 반으로 줄일 수 있습니다. 모든 측정은 베이스에서 베이스로 수행됩니다. 미니어처는 180°호로, 그룹은 90°호로 촬영할 수 있습니다(변당 45°호로 촬영할 수 있습니다. 규칙을 단순화하기 위해 우리는 선수들이 사격 우선순위를 결정하는 데 상식을 사용할 것을 요구한다. 2등급(단일) 사격 때처럼 베이스 접점이 아닌 이상 사격 라인에 간섭하는 미니어처가 없어야 한다. 이론적으로는 뒤처진 목표보다 앞에 있는 목표물을 우선시해야 한다. 언제든지 피트 피규어 뒤에 마운트된 미니어처를 겨냥할 수 있습니다.
또한 기병, 포병, 종교, 날씨 등 중세 사물에 대한 규칙도 있습니다!
—출판사의 설명
부록에서는 한 쪽당 몇 명의 남자가 참여하는 간단한 충돌부터 한 쪽당 60-80개의 미니어처를 사용하는 더 큰 만남까지 게임을 만드는 데 필요한 모든 정보를 확인할 수 있습니다. 이 시스템은 멀티플레이어 게임에 이상적입니다.
(단일적으로 2x2cm 또는 1인치 지름의 둥근 베이스가 모두 정상), 눈금자 또는 기타 측정 스틱, 그리고 d6이라고 부르는 6면 주사위 몇 개가 필요하다. 또한 누가 &ldquo인지 표시하기 위해 마커가 필요합니다.흔들림 및 무기 재장전 상태. 일부 마커를 사용할 수 있습니다.
부록에 있습니다.
게임은 28mm 미니어처, 15mm 사용 시 60x60cm, 90x90cm 또는 120x120cm 테이블에서 플레이할 수 있다.
게임의 규모는 1자릿수 = 1인승, 20mm, 25/28mm 미니어처 사용 시 1cm가 실제 2m에 해당하는 반면 15mm 모델 사용 시 4m다. 한 바퀴는 10-20초를 나타냅니다. 15mm 미니어처를 사용하면 거리를 반으로 줄일 수 있습니다. 모든 측정은 베이스에서 베이스로 수행됩니다. 미니어처는 180°호로, 그룹은 90°호로 촬영할 수 있습니다(변당 45°호로 촬영할 수 있습니다. 규칙을 단순화하기 위해 우리는 선수들이 사격 우선순위를 결정하는 데 상식을 사용할 것을 요구한다. 2등급(단일) 사격 때처럼 베이스 접점이 아닌 이상 사격 라인에 간섭하는 미니어처가 없어야 한다. 이론적으로는 뒤처진 목표보다 앞에 있는 목표물을 우선시해야 한다. 언제든지 피트 피규어 뒤에 마운트된 미니어처를 겨냥할 수 있습니다.
또한 기병, 포병, 종교, 날씨 등 중세 사물에 대한 규칙도 있습니다!
—출판사의 설명
Lords & Servants is a game system designed to recreate skirmish games with 28, 20 or 15mm miniatures. It covers the Medieval period and it shares the mechanics of our popular system Smooth & Rifled.
In the Appendix you will find all the information that you need to create your games, from simple clashes involving a few men per side to bigger encounters with 60-80 miniatures per side. This system is ideal for multiplayer games.
You’ll need a few miniatures for the period (based singly, both 2x2cm or 1-inch diameter round bases are ok), some rulers or other measuring sticks and a few 6-sided dice, which we’ll call d6. You’ll also need markers to show who is “Shaken” and a figure’s weapon reloading status. Some markers are available
in the appendix.
The game can be played on 90x90cm or 120x120cm tables with 28mm miniatures or 60x60cm when using 15mm.
The scale of the game is: 1 figure = 1 man; 1cm is equivalent to 2m in real-life when using 20mm or 25/28mm miniatures, while it is 4m when using 15mm models. A turn represents 10-20 seconds. You can halve the distances when using 15mm miniatures. All measurements are taken from base to base. A miniature can shoot with a 180° arc, Groups with a 90° arc (45° per side). In order to simplify the rules we ask players to use their common sense to decide shooting priorities. There must not be any intervening miniatures on the shooting line unless they are in base contact as in a 2nd rank (only) shooting. In theory, you should give priority to the target that is in front of you rather than one that is behind. You can always target a mounted miniature behind a foot figure.
Additionally rules are provided for: Cavalry, Artillery, Religion, Weather all manner of Medieval Things!
—description from the publisher
In the Appendix you will find all the information that you need to create your games, from simple clashes involving a few men per side to bigger encounters with 60-80 miniatures per side. This system is ideal for multiplayer games.
You’ll need a few miniatures for the period (based singly, both 2x2cm or 1-inch diameter round bases are ok), some rulers or other measuring sticks and a few 6-sided dice, which we’ll call d6. You’ll also need markers to show who is “Shaken” and a figure’s weapon reloading status. Some markers are available
in the appendix.
The game can be played on 90x90cm or 120x120cm tables with 28mm miniatures or 60x60cm when using 15mm.
The scale of the game is: 1 figure = 1 man; 1cm is equivalent to 2m in real-life when using 20mm or 25/28mm miniatures, while it is 4m when using 15mm models. A turn represents 10-20 seconds. You can halve the distances when using 15mm miniatures. All measurements are taken from base to base. A miniature can shoot with a 180° arc, Groups with a 90° arc (45° per side). In order to simplify the rules we ask players to use their common sense to decide shooting priorities. There must not be any intervening miniatures on the shooting line unless they are in base contact as in a 2nd rank (only) shooting. In theory, you should give priority to the target that is in front of you rather than one that is behind. You can always target a mounted miniature behind a foot figure.
Additionally rules are provided for: Cavalry, Artillery, Religion, Weather all manner of Medieval Things!
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