-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
15-30 분
-
연령
16+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
-
디자이너
David Grisanti
-
아티스트
-
인원
게임 소개
행성 파괴 게임은 페르미 패러독스의 어두운 숲 버전에서 영감을 받았습니다.
가장 간단한 형태로, 그것은 '만약 많은 진보된 외계 종족이 존재할 확률이 좋다면, 어떻게 발견되지 않았을까?'라는 질문을 던진다.
어둠의 숲 이론에 따르면, 답은 지적 생명체를 보여주는 모든 문명은 즉시 완전히 파괴된다는 것이다. 오늘 잿더미로 변할 수 있는데 왜 내일 잠재적 적을 마주할까?
이 게임은 그 절박함을 어느 정도 담아냈지만, 구현에는 여전히 단순하다.
따라서 각 턴에서 선택할 수 있는 세 가지 동작이 있습니다: 한 개의 행성을 폭격하고, 근처의 적 식민지를 찾기 위해 일반 지역을 수색하며, 두 개의 행성을 적 식민지를 찾아 구체적인 위치를 확인합니다.
은하는 굶주린 적들로 가득 찬 어두운 숲이다.
승리자는 한 명뿐이야
가장 간단한 형태로, 그것은 '만약 많은 진보된 외계 종족이 존재할 확률이 좋다면, 어떻게 발견되지 않았을까?'라는 질문을 던진다.
어둠의 숲 이론에 따르면, 답은 지적 생명체를 보여주는 모든 문명은 즉시 완전히 파괴된다는 것이다. 오늘 잿더미로 변할 수 있는데 왜 내일 잠재적 적을 마주할까?
이 게임은 그 절박함을 어느 정도 담아냈지만, 구현에는 여전히 단순하다.
따라서 각 턴에서 선택할 수 있는 세 가지 동작이 있습니다: 한 개의 행성을 폭격하고, 근처의 적 식민지를 찾기 위해 일반 지역을 수색하며, 두 개의 행성을 적 식민지를 찾아 구체적인 위치를 확인합니다.
은하는 굶주린 적들로 가득 찬 어두운 숲이다.
승리자는 한 명뿐이야
The game Planetary Destruction was inspired by the dark forest version of the Fermi Paradox.
In its simplest form, it asks the question: 'If odds are good that many advanced alien races exist, how come none have been discovered?'
The answer, according to the dark forest theory, is that all civilizations that are found to exhibit intelligent life are immediately and utterly destroyed. Why bother facing a potential enemy tomorrow, when they can be turned into ash today.
This game captures some of that sense of desperation, but remains simple in its implementation.
As such, there are three actions to choose from each turn: bomb one planet, search a general area for enemy colonies nearby, and search two planets for enemy colonies to confirm their specific location.
The galaxy is a dark forest, filled with ravenous enemies.
There can only be one victor.
In its simplest form, it asks the question: 'If odds are good that many advanced alien races exist, how come none have been discovered?'
The answer, according to the dark forest theory, is that all civilizations that are found to exhibit intelligent life are immediately and utterly destroyed. Why bother facing a potential enemy tomorrow, when they can be turned into ash today.
This game captures some of that sense of desperation, but remains simple in its implementation.
As such, there are three actions to choose from each turn: bomb one planet, search a general area for enemy colonies nearby, and search two planets for enemy colonies to confirm their specific location.
The galaxy is a dark forest, filled with ravenous enemies.
There can only be one victor.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
667
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
480
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
411
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
385
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
614
-
2024-11-13
-
Lv.18