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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
3-3 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-30 분
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연령
0+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
1.00 / 5
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디자이너
Ichiro Sengoku (千石 一郎)
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아티스트
-
인원
게임 소개
백과사전(白opa戰 game)은 3인 1조로 8개의 정답을 맞히거나 7개의 카테고리에 각각 정답을 넣는 게임이다. 그 범주들은 무엇이며, 어떻게 정답이 맞습니까? 계속 읽어보세요...
게임을 설정하려면 노란색, 녹색, 빨간색 루프를 배치하여 벤 다이어그램처럼 겹치게 하고 노란색 전용, 노란색 및 녹색, 세 가지 색상 등 7가지 특정 영역을 형성합니다. 각 플레이어는 이 색상 중 하나를 나타냅니다. 각 플레이어는 비밀리에 카테고리를 선택하는데, 카테고리는 답을 "벨롱"또는 "에 속하지 않음"으로 쉽게 나눌 수 있는 것이다. 예로는 네 개의 다리가 있는 것, 음식, 라이너 니지아의 게임, 당신이 자를 수 있는 것, 학교 과목 등이 있을 것이다. 각 플레이어가 자신의 카테고리에 속하는 내용을 쓴 다음 나머지 두 플레이어가 해당 답변을 적절한 영역으로 이동합니다. (예를 들어 노란색 카테고리에 속하는 답변을 제공해야 하지만 해당 답변도 빨간색 또는 녹색 카테고리에 속할 수 있습니다.)
이 설정을 따라 한 명의 플레이어가 차례로 일곱 개의 영역(예: 빨간색과 녹색 범주 내부, 노란색 범주 외부) 중 하나에 토큰을 배치합니다. 이제 각 선수가 자신의 카테고리에 맞는 답을 주면 다른 선수들은 자신의 카테고리에 당신의 답변이 들어가는지 아닌지를 말합니다. 답이 적절한 영역에 들어맞으면 점수를 매기고 답안지의 색칠된 부분을 볼 수 있게 하고, 해당 영역에 없는 경우에는 색칠된 부분을 숨기되 다른 플레이어에게 정보를 제공하기 위해 표시되도록 합니다.
7개 지역에서 모두 1점을 얻거나 총 8점을 얻은 첫 번째 선수가 승리합니다.
게임을 설정하려면 노란색, 녹색, 빨간색 루프를 배치하여 벤 다이어그램처럼 겹치게 하고 노란색 전용, 노란색 및 녹색, 세 가지 색상 등 7가지 특정 영역을 형성합니다. 각 플레이어는 이 색상 중 하나를 나타냅니다. 각 플레이어는 비밀리에 카테고리를 선택하는데, 카테고리는 답을 "벨롱"또는 "에 속하지 않음"으로 쉽게 나눌 수 있는 것이다. 예로는 네 개의 다리가 있는 것, 음식, 라이너 니지아의 게임, 당신이 자를 수 있는 것, 학교 과목 등이 있을 것이다. 각 플레이어가 자신의 카테고리에 속하는 내용을 쓴 다음 나머지 두 플레이어가 해당 답변을 적절한 영역으로 이동합니다. (예를 들어 노란색 카테고리에 속하는 답변을 제공해야 하지만 해당 답변도 빨간색 또는 녹색 카테고리에 속할 수 있습니다.)
이 설정을 따라 한 명의 플레이어가 차례로 일곱 개의 영역(예: 빨간색과 녹색 범주 내부, 노란색 범주 외부) 중 하나에 토큰을 배치합니다. 이제 각 선수가 자신의 카테고리에 맞는 답을 주면 다른 선수들은 자신의 카테고리에 당신의 답변이 들어가는지 아닌지를 말합니다. 답이 적절한 영역에 들어맞으면 점수를 매기고 답안지의 색칠된 부분을 볼 수 있게 하고, 해당 영역에 없는 경우에는 색칠된 부분을 숨기되 다른 플레이어에게 정보를 제공하기 위해 표시되도록 합니다.
7개 지역에서 모두 1점을 얻거나 총 8점을 얻은 첫 번째 선수가 승리합니다.
Encyclopaedist (百科審議官) is a three-player only game in which you're trying to give eight correct answers or place a correct answer in each of seven categories. What are those categories, and how is an answer correct? Read on...
To set up the game, lay out the yellow, green, and red loops so that they overlap like a Venn diagram and form seven specific regions: yellow-only, yellow-and-green, all three colors, etc. Each player represents one of these colors. Each player chooses a category in secret, with the category being something that can easily divide answers into "belongs" or "does not belong". Examples might be things with four legs, foods, games by Reiner Knizia, things you can cut, and school subjects. Each player writes something that belongs in their category, then the other two players move those answers to the proper region. (If you're yellow, for example, you must give an answer that belongs in the yellow category, but that answer might also belong in the red or green category as well.)
Following this set-up, on a turn one player places a token in one of the seven regions, e.g., inside the red and green categories but outside the yellow one. Each player now gives an answer that matches the status of their own category, then the other players say whether or not your answer is placed in their categories or not. If your answer fits within the proper region, then you score a point and leave the colored portion of your answer sheet visible; if it's not in the proper region, then you hide the colored portion (to show that you don't score), but leave the answer visible to give information to other players.
The first player to score 1 point in all seven regions or to score 8 points total wins.
To set up the game, lay out the yellow, green, and red loops so that they overlap like a Venn diagram and form seven specific regions: yellow-only, yellow-and-green, all three colors, etc. Each player represents one of these colors. Each player chooses a category in secret, with the category being something that can easily divide answers into "belongs" or "does not belong". Examples might be things with four legs, foods, games by Reiner Knizia, things you can cut, and school subjects. Each player writes something that belongs in their category, then the other two players move those answers to the proper region. (If you're yellow, for example, you must give an answer that belongs in the yellow category, but that answer might also belong in the red or green category as well.)
Following this set-up, on a turn one player places a token in one of the seven regions, e.g., inside the red and green categories but outside the yellow one. Each player now gives an answer that matches the status of their own category, then the other players say whether or not your answer is placed in their categories or not. If your answer fits within the proper region, then you score a point and leave the colored portion of your answer sheet visible; if it's not in the proper region, then you hide the colored portion (to show that you don't score), but leave the answer visible to give information to other players.
The first player to score 1 point in all seven regions or to score 8 points total wins.
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