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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
3-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-90 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Tom Brughmans, Shawn Graham
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아티스트
Ian Kirkpatrick
-
인원
게임 소개
FOVM에서 플레이어들은 그들의 에이전트들이 로마 제국 전역의 시장에서 무역에 참여하게 함으로써 가장 권위 있는 로마인이 되기 위해 경쟁한다. 각 차례에 따라 에이전트들이 시장 네트워크를 통해 한 단계씩 돌아가며 호레아(창고)를 설립하거나 동맹을 협상하거나 해체하거나 지역에 존재감을 구축하거나 다른 플레이어가 접근하지 못하도록 한다.
교역은 플레이어가 창고를 설립한 모든 시장을 통해 기능한다. 로마에서 멀어질수록 교통비, 정보비 등이 많이 들고 수익도 낮아진다. 하지만 로마와 다시 연결된 요원들은 더 나은 정보를 얻을 수 있습니다. 행운은 제국의 끝과 저 너머의 바르바리쿰을 연결하는 지속적인 무역로를 만들어 낼 수 있습니다!
돈이 선수가 위신을 높이는 유일한 방법은 아니다; 영리한 보드 통제와 동맹과 혜택의 조합은 플레이어가 영사가 되기 위해 초서스 아너럼을 올라갈 수 있게 한다! 하지만 운명은 항상 역할을 할 것이고, 가장 복잡한 계획을 뒤엎을 수 있다.
—출판사의 설명
교역은 플레이어가 창고를 설립한 모든 시장을 통해 기능한다. 로마에서 멀어질수록 교통비, 정보비 등이 많이 들고 수익도 낮아진다. 하지만 로마와 다시 연결된 요원들은 더 나은 정보를 얻을 수 있습니다. 행운은 제국의 끝과 저 너머의 바르바리쿰을 연결하는 지속적인 무역로를 만들어 낼 수 있습니다!
돈이 선수가 위신을 높이는 유일한 방법은 아니다; 영리한 보드 통제와 동맹과 혜택의 조합은 플레이어가 영사가 되기 위해 초서스 아너럼을 올라갈 수 있게 한다! 하지만 운명은 항상 역할을 할 것이고, 가장 복잡한 계획을 뒤엎을 수 있다.
—출판사의 설명
In FORVM, players compete to become the most prestigious Roman by having their agents engage in trade in markets across the Roman Empire. In each turn, agents are set out one step at a time across the network of markets to establish horrea (warehouses), negotiate alliances or break them apart, establish a presence in a region or prevent another player from accessing it.
Trade functions through every market where a player has established a warehouse. The further from Rome, the higher the transport and information costs and the lower the profit. But agents who are connected back to Rome are better informed, and so can get a better return. Fortunes can be made by creating continuous trade routes accessing the wealth of the edges of Empire and the Barbaricum beyond!
Money is not the only way for a player to grow in prestige; a combination of clever board control and alliances and benefactions allow a player to move up the cursus honorum (prestige ladder) to become Consul! But fate will always play a role, and can upset the most intricate of plans.
—description from the publisher
Trade functions through every market where a player has established a warehouse. The further from Rome, the higher the transport and information costs and the lower the profit. But agents who are connected back to Rome are better informed, and so can get a better return. Fortunes can be made by creating continuous trade routes accessing the wealth of the edges of Empire and the Barbaricum beyond!
Money is not the only way for a player to grow in prestige; a combination of clever board control and alliances and benefactions allow a player to move up the cursus honorum (prestige ladder) to become Consul! But fate will always play a role, and can upset the most intricate of plans.
—description from the publisher
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