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BGG랭킹
BGG전체 : 15953
WARGAMES : 2971
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인원
2-7 명
BGG추천: 1-7+ 명 -
게임시간
240-240 분
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연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
3.38 / 5
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디자이너
Nicolas Pilartz, Kevin Zucker
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아티스트
Christopher Moeller
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인원
게임 소개
La Guerre de l'Emperreur: 황제 전쟁, 1805-1815는 나폴레옹 보나파르트 휘하의 군대와 1805년과 1815년 사이에 여러 차례에 걸쳐 그를 반대하고 지지했던 다른 여섯 나라들 사이의 작전과 전투 게임이다. 플레이어들은 19세기 초 유럽의 패권을 놓고 경쟁한다. 프랑스 선수로서, 당신은 나폴레옹과 그의 군대를 다른 정치 구조가 당신의 손에 바로 달려있는 대륙에 올려놓게 될 것입니다. 유럽에서 가장 위대한 군대가 네 손에 있다
분할하여 정복하십시오! 영국의 선수로서, 당신은 지배적인 국가가 되기 위해 외교, 영리한 이벤트 플레이, 강력한 경제, 그리고 세계에서 가장 위대한 해군을 이용할 것이다. 러시아, 오스트리아, 프로이센, 스페인 또는 오스만 제국으로서, 여러분은 팽창주의적 침략과 이웃 국가 간의 외교적 조화 사이에서 균형을 맞춰야 합니다. 사실, 국가는 승리하기 위해 확장되어야 한다. 그러나 그 목적을 위해 선택된 수단이 성공의 수준을 크게 좌우할 것이다. 모두의 친구가 되는 역할을 하세요. 그러면 당신의 나라는 비교적 안전하게 살 것입니다.그리고 게임에서 비참하게 졌습니다. 맹목적인 침략자의 역할을 하면 당신은 평화 브로커보다 더 빨리 무너질 것입니다. 균형을 잡는 것은 매우 중요합니다.
게임 지도는 북쪽의 스칸디나비아에서 남쪽의 지중해와 북아프리카, 동쪽의 깊은 러시아에서 서쪽의 포르투갈과 대서양에 이르는 영토를 포함한다. 이동은 육지의 영역(증거)과 바다의 해역에 의해 이루어진다. 육지에서는 기동부대가 군단이며, 해상에서는 각 부대가 해군 중대를 대표한다. 상대 육군이 전투를 위해 만나면 군단은 사단으로 나뉘어 전투 해결을 위해 8개 구역의 전투 지도에 배치된다. 주사위가 없는 전투 엔진은 실제 사상자 및 사기 손실을 해결하기 위해 재생되고 상호 참조되는 전투 옵션 시스템을 사용한다. 배부되는 전투 선택지의 수는 적의 초기 사기와 함께 군대의 규모, 국적, 참석한 지도자에 의해 결정된다. 전투 옵션은 공격성과 방어성이 있다. 공격 옵션은 "와 같은 표준 기동을 포함한다.측면 공격", "카발리 돌격", "공격&인용;과 같은 방어 수단도 있지만, "과 같은 것들이다.옆구리 거부", "정사각형 형성&따옴표 및 "역경사".
이 규칙은 비교적 간단하고 빠르게 움직인다. 비록 나폴레옹 시대의 많은 섬세함과 복잡성이 게임 시스템 내에서 표현된다 하더라도 말이다. 이러한 상대적 단순성이 달성된 수단은 (대부분) 스스로 설명하는 전략적 사건 차트를 사용함으로써 이루어졌다. 경고: 이 게임은 이해하고 플레이하기는 쉽지만 마스터하기는 매우 어렵습니다.
게임 시스템은 두 명의 플레이어와 게임을 하든 일곱 명의 플레이어와 게임을 하든 동일합니다. 여러 명의 참가자들과 함께라면, 여러분은 목표를 달성하는 데 도움을 얻기 위해 모든 외교 기술이 필요할 것입니다. 선수 수가 적으면 이벤트 차트가 외교적 임무의 대부분을 담당하게 된다. 얼마나 많은 선수를 보유하고 있든 상관없이 7대 강국 모두가 큰 정도든 작은 정도든 적극적으로 참여할 것이다.
분할하여 정복하십시오! 영국의 선수로서, 당신은 지배적인 국가가 되기 위해 외교, 영리한 이벤트 플레이, 강력한 경제, 그리고 세계에서 가장 위대한 해군을 이용할 것이다. 러시아, 오스트리아, 프로이센, 스페인 또는 오스만 제국으로서, 여러분은 팽창주의적 침략과 이웃 국가 간의 외교적 조화 사이에서 균형을 맞춰야 합니다. 사실, 국가는 승리하기 위해 확장되어야 한다. 그러나 그 목적을 위해 선택된 수단이 성공의 수준을 크게 좌우할 것이다. 모두의 친구가 되는 역할을 하세요. 그러면 당신의 나라는 비교적 안전하게 살 것입니다.그리고 게임에서 비참하게 졌습니다. 맹목적인 침략자의 역할을 하면 당신은 평화 브로커보다 더 빨리 무너질 것입니다. 균형을 잡는 것은 매우 중요합니다.
게임 지도는 북쪽의 스칸디나비아에서 남쪽의 지중해와 북아프리카, 동쪽의 깊은 러시아에서 서쪽의 포르투갈과 대서양에 이르는 영토를 포함한다. 이동은 육지의 영역(증거)과 바다의 해역에 의해 이루어진다. 육지에서는 기동부대가 군단이며, 해상에서는 각 부대가 해군 중대를 대표한다. 상대 육군이 전투를 위해 만나면 군단은 사단으로 나뉘어 전투 해결을 위해 8개 구역의 전투 지도에 배치된다. 주사위가 없는 전투 엔진은 실제 사상자 및 사기 손실을 해결하기 위해 재생되고 상호 참조되는 전투 옵션 시스템을 사용한다. 배부되는 전투 선택지의 수는 적의 초기 사기와 함께 군대의 규모, 국적, 참석한 지도자에 의해 결정된다. 전투 옵션은 공격성과 방어성이 있다. 공격 옵션은 "와 같은 표준 기동을 포함한다.측면 공격", "카발리 돌격", "공격&인용;과 같은 방어 수단도 있지만, "과 같은 것들이다.옆구리 거부", "정사각형 형성&따옴표 및 "역경사".
이 규칙은 비교적 간단하고 빠르게 움직인다. 비록 나폴레옹 시대의 많은 섬세함과 복잡성이 게임 시스템 내에서 표현된다 하더라도 말이다. 이러한 상대적 단순성이 달성된 수단은 (대부분) 스스로 설명하는 전략적 사건 차트를 사용함으로써 이루어졌다. 경고: 이 게임은 이해하고 플레이하기는 쉽지만 마스터하기는 매우 어렵습니다.
게임 시스템은 두 명의 플레이어와 게임을 하든 일곱 명의 플레이어와 게임을 하든 동일합니다. 여러 명의 참가자들과 함께라면, 여러분은 목표를 달성하는 데 도움을 얻기 위해 모든 외교 기술이 필요할 것입니다. 선수 수가 적으면 이벤트 차트가 외교적 임무의 대부분을 담당하게 된다. 얼마나 많은 선수를 보유하고 있든 상관없이 7대 강국 모두가 큰 정도든 작은 정도든 적극적으로 참여할 것이다.
La Guerre de l'Empereur: The Emperor's War, 1805-1815 is a game of maneuver and battle between the forces under Napoleon Bonaparte and six other nations that both opposed and supported him at various times in the years between 1805 and 1815. Players vie for dominance of early 19th Century Europe. As the French player, you'll set Napoleon and his armies upon a continent whose differing political statures plays right into your hands. The greatest army in Europe is at your hands...
Divide and conquer! As the British player, you'll utilize diplomacy, clever event play, a powerhouse economy and the greatest navy in the world to become the dominant nation. As Russia, Austria, Prussia, Spain or the Ottoman Empire, you must strike a balance between expansionist aggression and diplomatic harmony among your neighbors. Indeed, a nation must expand to triumph. However the means chosen to that end will largely decide the level of success. Play the part of being everyone's friend and your nation will likely live in relative safety...and lose the game miserably. Play the part of the blind aggressor and you'll likely go down faster than the peace broker. Striking a balance is critical.
The game map covers the territories from Scandinavia in the north to the Mediterranean and North Africa in the south, and from deep Russia in the east to Portugal and the Atlantic in the west. Movement is by areas (provinces) on land, and sea zones at sea. On land, the units of maneuver are (roughly) corps, while at sea each unit represents a naval squadron. When opposing land armies meet for battle, corps are broken down into divisions (loosely) and deployed on a eight zone battle map for combat resolution. The dice-less combat engine uses a system of battle options which are played and cross-referenced for resolution of actual casualties and morale loss. The number of battle options distributed, along with the initial army morale of the opposing sides, is determined by army size, nationality and leaders present. The battle options are of offensive and defensive nature. The offensive options cover standard maneuvers such as "Flank Attack", "Cavalry Charge" and "Assault", while the defensive options are things such as "Refuse Flanks", "Squares Formed" and "Reverse Slopes".
The rules are relatively simple and fast moving, even though a host of subtleties and complexities of the Napoleonic period are represented within the game system. The means by which this relative simplicity was achieved was (largely) through the use of self-explanatory strategic event charts. Be warned: This game is easy to understand and play, but very difficult to master.
The game system works the same whether you're playing with two players or seven. With multiple players, you'll need all of your diplomacy skills to enlist aid in achieving your goals. With fewer players, the event charts will handle the bulk of the diplomatic duties. Regardless of how many players you have, all seven major powers will actively participate to a greater or lesser degree.
Divide and conquer! As the British player, you'll utilize diplomacy, clever event play, a powerhouse economy and the greatest navy in the world to become the dominant nation. As Russia, Austria, Prussia, Spain or the Ottoman Empire, you must strike a balance between expansionist aggression and diplomatic harmony among your neighbors. Indeed, a nation must expand to triumph. However the means chosen to that end will largely decide the level of success. Play the part of being everyone's friend and your nation will likely live in relative safety...and lose the game miserably. Play the part of the blind aggressor and you'll likely go down faster than the peace broker. Striking a balance is critical.
The game map covers the territories from Scandinavia in the north to the Mediterranean and North Africa in the south, and from deep Russia in the east to Portugal and the Atlantic in the west. Movement is by areas (provinces) on land, and sea zones at sea. On land, the units of maneuver are (roughly) corps, while at sea each unit represents a naval squadron. When opposing land armies meet for battle, corps are broken down into divisions (loosely) and deployed on a eight zone battle map for combat resolution. The dice-less combat engine uses a system of battle options which are played and cross-referenced for resolution of actual casualties and morale loss. The number of battle options distributed, along with the initial army morale of the opposing sides, is determined by army size, nationality and leaders present. The battle options are of offensive and defensive nature. The offensive options cover standard maneuvers such as "Flank Attack", "Cavalry Charge" and "Assault", while the defensive options are things such as "Refuse Flanks", "Squares Formed" and "Reverse Slopes".
The rules are relatively simple and fast moving, even though a host of subtleties and complexities of the Napoleonic period are represented within the game system. The means by which this relative simplicity was achieved was (largely) through the use of self-explanatory strategic event charts. Be warned: This game is easy to understand and play, but very difficult to master.
The game system works the same whether you're playing with two players or seven. With multiple players, you'll need all of your diplomacy skills to enlist aid in achieving your goals. With fewer players, the event charts will handle the bulk of the diplomatic duties. Regardless of how many players you have, all seven major powers will actively participate to a greater or lesser degree.
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