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게임시간
0-0 분
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연령
12+
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게임 난이도
3.00 / 5
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디자이너
Nick Salmon
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아티스트
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인원
게임 소개
제가 아는 한, 헬기 간의 공대공 전투를 다루는 미니어처 규칙은 이것이 유일하지만, 공대공 전투와 지대공 전투도 다루고 있습니다. 이 규칙은 1/300 스케일 미니어처와 함께 사용하도록 고안되었으며 다른 게임 스케일은 다음과 같다.
모델 1개 = 항공기, 차량, 보병 소대 1개
1회전 = 10-15초
1& = 100야드
각 턴마다 플레이어가 조종하는 헬리콥터의 속도와 고도를 선택하는데, 이는 플레이어가 얼마나 멀리 움직일지, 얼마나 회전할 수 있는지, 너무 빠르고 낮게 비행할 경우 땅에 충돌할 가능성을 결정한다. 전투는 일반적인 다이롤과 테이블을 사용하여 해결되며, 헬리콥터의 제조사마다 제거되기 전에 다른 양의 데미지를 입힐 수 있다.
규칙집의 대다수는 헬리콥터 데이터 시트로 구성되어 있고 그 중 적어도 46개는 있다. 지상 요소는 일반적으로 상세하게 설명되어 있습니다. 또한 5가지 샘플 시나리오가 있습니다.
모델 1개 = 항공기, 차량, 보병 소대 1개
1회전 = 10-15초
1& = 100야드
각 턴마다 플레이어가 조종하는 헬리콥터의 속도와 고도를 선택하는데, 이는 플레이어가 얼마나 멀리 움직일지, 얼마나 회전할 수 있는지, 너무 빠르고 낮게 비행할 경우 땅에 충돌할 가능성을 결정한다. 전투는 일반적인 다이롤과 테이블을 사용하여 해결되며, 헬리콥터의 제조사마다 제거되기 전에 다른 양의 데미지를 입힐 수 있다.
규칙집의 대다수는 헬리콥터 데이터 시트로 구성되어 있고 그 중 적어도 46개는 있다. 지상 요소는 일반적으로 상세하게 설명되어 있습니다. 또한 5가지 샘플 시나리오가 있습니다.
As far as I know this is the only set of miniatures rules specifically dealing with air-to-air combat between helicopters, though air-to-ground and ground-to-air combat is also covered. The rules are intended for use with 1/300th scale miniatures and the other game scales are as follows:
1 model = 1 aircraft, vehicle, infantry platoon
1 turn = 10-15 seconds
1" = 100 yards
Each turn the player picks the speed and altitude for each helicopter they control, which determines how far they will move, how much they may turn and their chance of crashing into the ground, if flying too fast and too low. Combat is resolved using the usual die rolls and tables, with the different makes of helicopter being able to take different amounts of damage before they are eliminated.
The majority of the rule book is taken up with the helicopter data sheets and there are no less than 46 of them. Ground elements are detailed generically. There are also five sample scenarios.
1 model = 1 aircraft, vehicle, infantry platoon
1 turn = 10-15 seconds
1" = 100 yards
Each turn the player picks the speed and altitude for each helicopter they control, which determines how far they will move, how much they may turn and their chance of crashing into the ground, if flying too fast and too low. Combat is resolved using the usual die rolls and tables, with the different makes of helicopter being able to take different amounts of damage before they are eliminated.
The majority of the rule book is taken up with the helicopter data sheets and there are no less than 46 of them. Ground elements are detailed generically. There are also five sample scenarios.
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