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BGG랭킹
BGG전체 : 11695
FAMILYGAMES : 2387
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인원
1-6 명
BGG추천: 1-5 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
8+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.20 / 5
-
디자이너
Reiner Knizia
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아티스트
Celia Johnson
-
인원
게임 소개
주사위를 던져 안전코드를 풀어야 승점이 획득됩니다. 각 안전카드는 2~5점씩 적립됩니다. 게임 종료 시 가장 많은 점수를 획득한 플레이어가 승리합니다.
당신의 차례가 되면 주사위 5개를 모두 굴려야 합니다. 각 롤이 끝날 때마다 최소 한 개의 주사위를 비워야 합니다. 이 주사위의 바늘은 드러난 세 개의 안전 카드 중 하나에 어떤 번호로 표시를 할 수 있는지 알려줍니다.
이제 그만둘지 계속할지 결정해야 합니다. 계속 진행하면 남은 주사위를 굴려 최소 한 개의 주사위는 제쳐둬야 하므로 안전카드에 다른 카운터가 붙습니다. 정지하면 모든 코드 번호가 마커로 가려진 안전 카드를 가져갈 수 있습니다.
공개된 안전카드 중 어느 것에도 없는 핀만 굴리면 차례가 바로 끝나 완성된 안전카드는 모두 회수할 수 없다.
테마 변경 대상:
이고르: 몬스터 만들기 게임
당신의 차례가 되면 주사위 5개를 모두 굴려야 합니다. 각 롤이 끝날 때마다 최소 한 개의 주사위를 비워야 합니다. 이 주사위의 바늘은 드러난 세 개의 안전 카드 중 하나에 어떤 번호로 표시를 할 수 있는지 알려줍니다.
이제 그만둘지 계속할지 결정해야 합니다. 계속 진행하면 남은 주사위를 굴려 최소 한 개의 주사위는 제쳐둬야 하므로 안전카드에 다른 카운터가 붙습니다. 정지하면 모든 코드 번호가 마커로 가려진 안전 카드를 가져갈 수 있습니다.
공개된 안전카드 중 어느 것에도 없는 핀만 굴리면 차례가 바로 끝나 완성된 안전카드는 모두 회수할 수 없다.
테마 변경 대상:
이고르: 몬스터 만들기 게임
You have to crack the safe codes by throwing dice to earn victory points. Each safe card is worth 2 through 5 points. The player with the most points at the end of the game wins.
When it is your turn, you must roll all 5 dice. After each roll, you must set aside at least one die. The pips of this die tell you on which number you can put a marker on one of the three revealed safe cards.
Now you must decide to stop or go on. If you go on, you roll the remaining dice and have to put aside at least one die and, therefore, another counter on a safe card. If you stop, you can take a safe card that has all its code numbers covered by markers.
If you roll only pips that are not on any of the revealed safe cards, your turn ends immediately and you cannot claim any of the completed safe cards.
Re-themed by:
IGOR: The Monster Making Game
When it is your turn, you must roll all 5 dice. After each roll, you must set aside at least one die. The pips of this die tell you on which number you can put a marker on one of the three revealed safe cards.
Now you must decide to stop or go on. If you go on, you roll the remaining dice and have to put aside at least one die and, therefore, another counter on a safe card. If you stop, you can take a safe card that has all its code numbers covered by markers.
If you roll only pips that are not on any of the revealed safe cards, your turn ends immediately and you cannot claim any of the completed safe cards.
Re-themed by:
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