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BGG랭킹
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-20 분
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연령
10+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Ralf Gering
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아티스트
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인원
게임 소개
게임의 이름은 동화 속 잠자는 숲속의 공주(")에서 유래했다.독일과 러시아를 포함한 유럽의 많은 지역에서 잘 알려진 도른(Dornröschen"e; (독일어로 도른öschen") 이 게임은 겉보기에는 영미 체커스의 변형으로 보일 수 있지만, 다른 체커스 게임에서는 알려지지 않은 많은 특이한 특징들을 가지고 있다.
남자는 뒤로 짧은 도약으로 인접한 적 레이디(체커스의 킹과 동등)를 잡지만, 전진하지는 않는다. 하지만, 인접한 적군들은 일반적인 방법으로 앞으로 도약하여 그들에게 붙잡힙니다.
만약 남자가 상대방의 뒷자리에 도달한다면, 그는 잠자는 미녀로 승급한다. 한 선수가 동시에 두 명 이상의 여자를 가질 수는 없다. 잠자는 미녀들은 깨어날 때까지 활동하지 않습니다.
한 여성이 잉글리쉬 드로츠 / 아메리칸 스트레이트 체커의 왕처럼 짧은 도약으로 포착합니다. 여성은 단순히 점프를 하는 것만이 아니라 샤트란즈의 페르즈처럼 체스의 방식으로 포획할 수 있습니다.
두 가지 캡처 방법을 한 번에 결합하는 것은 허용되지 않습니다.
교체해서 캡처하는 것은 강제적이지 않지만, 점프를 해서 캡처하는 것은 가능한 한 많은 수를 캡처해야 한다. 결과적으로, 여성이 상대편의 여성을 잡을 수 없다면, 점프는 항상 대체품보다 우선한다. 그러면 포획한 여성은 포획하는 두 가지 방법 중 하나를 선택할 수 있게 되는데, 이것은 왕실 특권이라고 불린다.
잠자는 미녀는 움직이거나 포획할 수 없으며, 포획할 수도 없다.
잠자는 숲속의 미녀가 깨어나면, 그녀는 "즐거움의 점프"를 만들 수 있는데, 이것은 쿠리에스피엘에 의해 영감을 받은 규칙이다. 그러나 기쁨의 점프는 (1) 건너간 칸이 비어 있고 (2) "위협받는" (또는 체스 용어로는 "보호받는"가 아닌 경우에만 허용된다.
게임의 목적은 모든 피스를 캡처하거나 완전히 차단하여 상대방을 유효한 움직임 없이 떠나는 것이다.
게임은 결코 무승부로 끝날 수 없으며, 따라서 추상 게임 매거진의 편집장 케리 핸드스콤의 표현처럼 체커스의 저주를 없앤다. 그러나 지쇼기와 매우 유사한 포지션이나 일본 체스에서는 특별한 규칙이 필요한 난국도 있다. 여자만 이동하는 연속적인 움직임의 경우, 특정 여자만 전체 보드 포지션을 한 번 반복한 후에 같은 스퀘어로 이동할 수 없다(스퀘어가 반복되기 전에 이 스퀘어를 점유했더라도).
승부를 가리기 위해 점수 시스템이 사용된다. 승자는 모든 종류의 색상과 보드에 있는 조각의 수만큼 점수를 받는다. 패자는 아직 조각이 남아 있더라도 0점을 획득합니다.
이 게임은 추상 게임 잡지에서 광범위하게 다뤄져 왔으며 캐나다 편집자들은 이 게임을 "fasciting"와 "좀 이상한"라고 묘사했다.
남자는 뒤로 짧은 도약으로 인접한 적 레이디(체커스의 킹과 동등)를 잡지만, 전진하지는 않는다. 하지만, 인접한 적군들은 일반적인 방법으로 앞으로 도약하여 그들에게 붙잡힙니다.
만약 남자가 상대방의 뒷자리에 도달한다면, 그는 잠자는 미녀로 승급한다. 한 선수가 동시에 두 명 이상의 여자를 가질 수는 없다. 잠자는 미녀들은 깨어날 때까지 활동하지 않습니다.
한 여성이 잉글리쉬 드로츠 / 아메리칸 스트레이트 체커의 왕처럼 짧은 도약으로 포착합니다. 여성은 단순히 점프를 하는 것만이 아니라 샤트란즈의 페르즈처럼 체스의 방식으로 포획할 수 있습니다.
두 가지 캡처 방법을 한 번에 결합하는 것은 허용되지 않습니다.
교체해서 캡처하는 것은 강제적이지 않지만, 점프를 해서 캡처하는 것은 가능한 한 많은 수를 캡처해야 한다. 결과적으로, 여성이 상대편의 여성을 잡을 수 없다면, 점프는 항상 대체품보다 우선한다. 그러면 포획한 여성은 포획하는 두 가지 방법 중 하나를 선택할 수 있게 되는데, 이것은 왕실 특권이라고 불린다.
잠자는 미녀는 움직이거나 포획할 수 없으며, 포획할 수도 없다.
잠자는 숲속의 미녀가 깨어나면, 그녀는 "즐거움의 점프"를 만들 수 있는데, 이것은 쿠리에스피엘에 의해 영감을 받은 규칙이다. 그러나 기쁨의 점프는 (1) 건너간 칸이 비어 있고 (2) "위협받는" (또는 체스 용어로는 "보호받는"가 아닌 경우에만 허용된다.
게임의 목적은 모든 피스를 캡처하거나 완전히 차단하여 상대방을 유효한 움직임 없이 떠나는 것이다.
게임은 결코 무승부로 끝날 수 없으며, 따라서 추상 게임 매거진의 편집장 케리 핸드스콤의 표현처럼 체커스의 저주를 없앤다. 그러나 지쇼기와 매우 유사한 포지션이나 일본 체스에서는 특별한 규칙이 필요한 난국도 있다. 여자만 이동하는 연속적인 움직임의 경우, 특정 여자만 전체 보드 포지션을 한 번 반복한 후에 같은 스퀘어로 이동할 수 없다(스퀘어가 반복되기 전에 이 스퀘어를 점유했더라도).
승부를 가리기 위해 점수 시스템이 사용된다. 승자는 모든 종류의 색상과 보드에 있는 조각의 수만큼 점수를 받는다. 패자는 아직 조각이 남아 있더라도 0점을 획득합니다.
이 게임은 추상 게임 잡지에서 광범위하게 다뤄져 왔으며 캐나다 편집자들은 이 게임을 "fasciting"와 "좀 이상한"라고 묘사했다.
The name of the game is derived from the fairy-tale Sleeping Beauty ("Dornröschen" in German) which is well known in many parts of Europe, including Germany and Russia. Although the game may appear superficially as a variant of Anglo-American Checkers, it has many unusual features that are not known in any other Checkers game:
Men capture adjacent enemy ladies (the equivalent of kings in Checkers) by the short leap backwards, but never forwards. However, adjacent enemy men are captured by them in the usual way by leaping forwards.
If a man reaches the opponent's back rank, he is promoted to a sleeping beauty (and turned upside down), if the player has already a lady. A player can never have two or more ladies at the same time. Sleeping beauties are inactive until they are woken up.
A lady captures by the short leap like the king in English Draughts / American Straight Checker. A lady can also capture in the Chess way by replacement like a Ferz in Shatranj, not just by jumping.
It is not permitted to combine both ways of capturing in one move.
Capturing by replacement is not compulsory, whereas capturing by jumping is and the greatest number possible must be captured. Consequently, jumping always takes precedence over replacement, unless a lady can capture the opponent's lady. Then the lady that captures has the choice between both ways of capturing, which is called Royal Privilege
A sleeping beauty may not move or capture, nor may she be captured.
After a sleeping beauty is woken up, she is permitted to make a "jump of joy", a rule that was was inspired by the Kurierspiel. However, a jump of joy is only permitted if the square crossed over is (1) vacant and (2) not "threatened" (or "guarded" in Chess terminology).
The object of the game is to leave the opponent without a valid move, either by capturing all his pieces, or by blocking them completely.
A game can never end in a draw, thus "vanquishing the curse of the Checkers draw" as Kerry Handscomb, the editor of the Abstract Games magazine put it. There are, however, rare positions very similar to jishogi, or impasse in Japanese Chess that need a special rule: In a continous sequence of moves in which only ladies are moved, a particular lady is not permitted to move onto the same square twice after the full board position has been repeated once (even if the lady occupied this square before the position was repeated).
A point scoring system is used to determine the margin of win. The winner gets as many points as there are still pieces on the board (of any kind and color). The loser gets zero points, even if he has still pieces left (in the case of a blockade).
The game has been extensively covered in the Abstract Games magazine whose Canadian editors described it as "fascinating" and "rather strange".
Men capture adjacent enemy ladies (the equivalent of kings in Checkers) by the short leap backwards, but never forwards. However, adjacent enemy men are captured by them in the usual way by leaping forwards.
If a man reaches the opponent's back rank, he is promoted to a sleeping beauty (and turned upside down), if the player has already a lady. A player can never have two or more ladies at the same time. Sleeping beauties are inactive until they are woken up.
A lady captures by the short leap like the king in English Draughts / American Straight Checker. A lady can also capture in the Chess way by replacement like a Ferz in Shatranj, not just by jumping.
It is not permitted to combine both ways of capturing in one move.
Capturing by replacement is not compulsory, whereas capturing by jumping is and the greatest number possible must be captured. Consequently, jumping always takes precedence over replacement, unless a lady can capture the opponent's lady. Then the lady that captures has the choice between both ways of capturing, which is called Royal Privilege
A sleeping beauty may not move or capture, nor may she be captured.
After a sleeping beauty is woken up, she is permitted to make a "jump of joy", a rule that was was inspired by the Kurierspiel. However, a jump of joy is only permitted if the square crossed over is (1) vacant and (2) not "threatened" (or "guarded" in Chess terminology).
The object of the game is to leave the opponent without a valid move, either by capturing all his pieces, or by blocking them completely.
A game can never end in a draw, thus "vanquishing the curse of the Checkers draw" as Kerry Handscomb, the editor of the Abstract Games magazine put it. There are, however, rare positions very similar to jishogi, or impasse in Japanese Chess that need a special rule: In a continous sequence of moves in which only ladies are moved, a particular lady is not permitted to move onto the same square twice after the full board position has been repeated once (even if the lady occupied this square before the position was repeated).
A point scoring system is used to determine the margin of win. The winner gets as many points as there are still pieces on the board (of any kind and color). The loser gets zero points, even if he has still pieces left (in the case of a blockade).
The game has been extensively covered in the Abstract Games magazine whose Canadian editors described it as "fascinating" and "rather strange".
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