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  • 인원

    2-4 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    60-120 분

  • 연령

    18+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    0.00 / 5

게임 소개

도프만은 그다지 가족 친화적이지 않은 보드게임이다. 빨리 부자가 되기 위해 권력에 굶주린 마약 딜러로 연기하세요. 당신의 고객에게 물건을 배달하되 경찰과 경쟁상들을 조심하세요. 그들은 당신이 협상하고, 뇌물을 주고, 최고에 이르는 당신의 길을 계획하면서 당신을 무너뜨리려고 할 것이다. 시간이 되기 전에 최대한의 돈을 벌면 당신이 이깁니다!

그 보드는 당신의 블록입니다. 앞으로 이동하려면 게임 조각을 시계 방향으로 인도 주위로 이동합니다. 당신은 또한 경찰이 운전하는 길, 보드 중앙에 있는 감옥, 그리고 마약을 배달할 아파트를 찾을 것입니다. 당신의 게임 조각은 흰색 다이를 기준으로 움직이고 캅카는 검은색 다이를 기준으로 움직입니다. 가장 최근에 마약을 한 사람이 먼저 합니다.

게임에는 4가지 마약이 있다. 대마초, 몰리, 콜라, 그리고 Shrooms. 게임을 시작하기 전에 한 종류의 약물을 선택합니다. 보드에는 네 개의 공급업체가 있으며, 각 약품 유형별로 하나씩 있습니다. 공급자는 당신에게 약을 팔고 당신은 이익을 위해 당신의 고객에게 더 높은 가격에 팔 것입니다. 각 플레이어는 자신이 지정한 약물을 독점적으로 구매하는 공급업체가 한 명씩 있습니다. 공급자의 타일에 착륙하거나 넘길 때마다 공급자에게서 지정된 약품 봉지를 개당 10달러에 구입할 수 있습니다. 당신이 살 수 있는 만큼 사셔도 됩니다.

알림 타일에 착륙하거나 통과할 때마다 문자 카드가 발송됩니다. 두 가지 유형이 있습니다. 즉, 마약을 구매하려는 고객(고객이 원하는 마약, 가방 수, 배달할 아파트)과 게임 내내 이점을 제공하는 정보 제공자의 유형입니다.

마약을 판매하려면:

고객의 아파트(문자 메시지로 표시됨)를 지나가거나 착륙합니다.
문자 메시지 카드를 굽습니다.
판매된 약은 박스에 버리세요.
박스에서 파는 약품 한 개당 50달러를 주워라.


보드를 돌아다니며 딜러들을 잡으려고 하는 캅카가 있다. 만약 당신이 마약을 소지하고 있다면 그리고 캅카가 당신의 게임물 옆 타일에 착륙하면 당신은 감옥으로 가게 될 것이다. (마약을 소지한 경우에만 체포됩니다.)

체포되지 않는 방법은 두 가지가 있다.

50달러로 경찰에게 뇌물을 줘라. (그 돈은 다시 상자에 넣어야 한다.)
정보원이 보낸 문자 메시지로 경찰을 협박해


감옥에 가면 마약과 무기를 모두 버려야 합니다. 나가려면, 당신은 당신의 게임 조각으로 감옥을 한 바퀴 돌아야 합니다.

차례가 되면 다른 딜러와 공유한 타일에 탑승하여 친구를 강탈할 수 있으며, 잠재적으로 그들의 마약을 훔칠 수 있습니다. 두 플레이어 모두 다이 하나를 굴리며(롤링한 숫자가 공격력을 나타냄), 가장 높은 공격력이 승리합니다.

당신의 차례에, 당신은 금관절, 스위치블레이드, 그리고/또는 권총을 살 수 있다. 무기는 강도 발생 시 공격력을 높입니다. 경찰이 압수할 때까지 무기를 계속 사용할 수 있습니다.

어소시에이트를 살 수도 있습니다. 동료들이 보드 주위를 따라다니며 강도 발생 시 공격력을 높이고 보드 주위를 +1만큼 움직일 수 있습니다.

각각의 차례에, 플레이어는 문자 메시지, 마약, 무기, 현금을 교환할 수 있다. 거래와 마약에 관한 규칙은 없다; 모든 것은 사랑과 마약에서 공정하다. 언제든 현금이 바닥나면, 당신은 끝장이에요.

시간이 다 되면, 각 선수에게 게임의 첫 번째 선수부터 시작하여 마지막 한 번의 순서가 주어진다. 마지막 플레이어가 차례를 마치면, 각 딜러는 얼마나 많은 현금을 가지고 있는지 세어야 합니다. 무기나 팔리지 않은 마약 봉지를 가지고 있다면, 당신이 지불한 가격으로 그것들을 청산할 수 있습니다. 각 플레이어가 청산한 자산과 현금을 합산하면 총액이 가장 높은 플레이어가 승리한다.

—출판사의 설명
Dopeman is a not-so-family-friendly board game. Play as a power-hungry drug dealer trying to get rich quick. Deliver goods to your customers but watch out for the cops and rival dealers. They’ll try to take you down as you negotiate, bribe, and scheme your way to the top. Make the most money before time’s up, and you win!

The board is your block. To move forward, you’ll move your game piece around the sidewalk clockwise. You’ll also find a road that the cops drive on, a jail in the middle of the board, and apartments where you will deliver drugs. Your game piece moves based on the white die and the Cop Car moves based on the black die. The person who most recently did drugs goes first.

There are four drugs in the game: Weed, Molly, Coke, and Shrooms. Before the game begins, you’ll select one type of drug. There are four Suppliers on the board — one for each type of drug. Suppliers sell you drugs, which you’ll then sell at a higher price to your Clients for a profit. Each player has one Supplier from which they buy their designated drug exclusively. You can buy baggies of your designated drug for $10 each from your Supplier every time you land on, or pass over, your Supplier’s tile. You may buy as much as you can afford.

You’ll receive a Text Message card every time you land on or pass over, a notification tile. There are two types - those from Clients who would like to buy drugs (this will include which drugs they want, how many baggies, and which apartment to deliver them to), and those from Informants who give you advantages throughout the game.

To sell drugs:

Pass over, or land on, your Client’s apartment (indicated by their Text Message).
Burn Text Message card.
Discard sold drugs to the box.
Pick up $50 per drug sold from the box.


There is a Cop Car that travels around the board trying to bust dealers. If at any point, you have possession of drugs and the Cop Car lands on the adjacent tile to your game piece, you’ll go to Jail. (You will only be arrested if you’re in possession of drugs.)

There are two ways to avoid being arrested:

Bribe the Cops with $50. (The money should be put back into the box.)
Blackmail the cops with an appropriate Text Message from an Informant.


If you go to Jail, you must discard all of your drugs and weapons. To get out, you must complete a loop around the Jail with your game piece.

If on your turn, you land on a tile shared by another dealer’s game piece, you have the option to rob your friend, potentially stealing their drugs. Both players roll one die (the number you roll represents your Attack Strength), and the highest Attack Strength wins.

On your turn, you may buy weapons - Brass Knuckles, a Switchblade, and/or a Pistol. Weapons increase your Attack Strength during a robbery. You can continue to use your weapons until they’re confiscated by the police.

You can also buy an Associate. Associates follow you around the board, allowing you to increase your attack strength during a robbery and increase your movement around the board by +1.

On their respective turns, players may trade Text Messages, drugs, weapons, or cash. There are no rules around trading — all is fair in love and drugs. If, at any point, you run out of cash, you’re out.

When time is up, each player is given one last turn, starting with the first player of the game. When the last player completes their turn, each dealer should count how much cash they have. If you have a weapon, or unsold drug baggies, you may liquidate them for the price you paid. Once each player has tallied their liquidated assets and cash, the player with the highest total wins.

—description from the publisher

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