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  • 인원

    1-4 명

    BGG추천: 1-4+ 명
  • 게임시간

    80-160 분

  • 연령

    13+

    BGG추천: 10+
  • 게임 난이도

    2.50 / 5

게임 소개

TITANS는 1-4명의 플레이어를 위한 영역 제어 미니어처 게임입니다(확장 시 최대 5명).

이 게임은 17세기 유럽이라는 역사적 판타지를 배경으로 한다.
국민들이 절망에 빠지면서 끝없는 전쟁이 희생자를 내고 있다. 종말에 대한 희망도, 평화적 질서에 대한 전망도 없다. 사람들의 믿음은 서서히 타 없어진다.
국가의 도르트먼트 정령들은 수 세기간의 휴식으로부터 깨어나 사람들의 마음을 다시 불러일으키고 타이탄이라고 불리는 고대 전사들을 키운다. 엄청난 능력으로 가득 찬 사람들은 강력한 타이탄들과 나란히 서서 유럽을 되찾기 위해 싸운다. 그 전쟁은 모든 것을 끝낼 것이고, 왕 중의 왕이 선택될 것이다.

타이탄에서 플레이어들은 신화 속의 타이탄과 함께 군대를 이끌고 전투를 벌이는 왕의 역할을 맡는다.
선택할 수 있는 나라는 폴란드-리투아니아 연방, 러시아, 스웨덴, 그리고 오스만 제국 4개국이다.

주문 카드 기계:
이 게임은 독특하지만 간단한 주문 카드 메카닉스를 중심으로 전개된다.
플레이어는 유닛을 모집하고, 네이션&스쿼스 파워를 깨우며, 게임 보드를 가로질러 군대를 이동할 수 있는 주문 카드를 공유하게 됩니다.
플레이어는 특정 수의 주문 카드를 그려 모든 플레이어가 볼 수 있도록 배치한다. 플레이어들은 또한 다가오는 주문 카드를 보고 장기=전략을 계획할 수 있습니다.
그러면 활동 중인 플레이어가 사용 가능한 주문 카드 중 하나를 선택하고 사용 가능한 액션을 사용합니다. 선수들은 전략적인 위치를 차지하기 위해 노력할 것이고, 전선을 움직이며 그들이 가장 약한 곳에서 상대방을 공격할 것이다. 다음 플레이어는 동일한 주문 카드 풀을 사용하여 상대편의 움직임을 예측하고 자신에게 유리하게 사용할 수 있습니다.
사용 가능한 주문 카드가 1개뿐이면 폐기되고 "신규 주문 카드"가 사용 가능한 풀이 되고 새 주문 카드가 추첨됩니다.
이를 통해 전술적, 전략적 계획으로 역동적인 게임플레이를 할 수 있습니다.

게임의 목표:
게임은 라운드로 나뉘며 주문 데크를 비운 후 라운드가 종료됩니다. 각 라운드가 끝나면 플레이어는 자신이 속한 지역의 승리 포인트를 모을 수 있으므로 자신의 영역을 계속 확장하고자 합니다. 배틀을 이기면 승점이 생기므로 언제 어디서 어떻게 공격할 것인가를 결정하는 것도 중요하다. 경기 종료 시 가장 많은 승점을 획득한 선수가 승자입니다.

4개국:
4개의 국가 각각은 다른 출발 능력과 플레이어가 게임 중에 구매할 수 있는 전용 덱 오브 아미 카드를 가지고 있다. 각 타이탄은 또한 전투에 투입되는 힘 위에 올라가는 그들만의 특별한 능력을 가지고 있다.
각 국가는 균형이 잘 잡혀 있고 작은 차이로 게임을 시작하지만, 게임이 진행됨에 따라 각 플레이어는 아미 카드를 선택하여 국가를 확장하는 방법을 결정하므로 다른 모든 국가 중에서 독특하다.

배틀:
배틀에서, 선수들은 상대보다 더 많은 힘을 얻기 위해 노력할 것입니다. 전투력에 기여하는 세 가지 요소는 다음과 같다.
1) 배틀 다이
유닛의 각 타입에는 특별한 타입의 주사위가 할당되어 있습니다. 주사위는 무작위성을 더하지만, 각 주사위의 결과 범위는 플레이어가 가능한 결과를 계획하고 준비할 수 있게 한다. 간단한 리롤 메커니즘도 있으므로, 다이스는 워게임에서 다이스를 사랑하고 피하는 게이머들을 만족시켜야 한다.
2) 지원 카드는 플레이어가 손에 쥔다. 추가 강점을 얻거나 새로운 유닛을 전투로 이동시킬 수 있습니다. 대부분의 카드들은 강력한 콤보를 만들기 위해 조합될 수 있지만, 각각의 카드들은 플레이해야 하는 특정한 요구사항이 있다. 그래서 그 콤보들을 만드는 것은 그 특정한 전투에 관련된 부대들에 달려있다.
3) 아미 카드, 각 플레이어 앞에서 얼굴을 위로 한 채로 보관됩니다. 특정 상황에서 작동하므로 대부분의 시간 동안 플레이어는 전투에 미칠 수 있는 영향에 대해 충분히 인지하게 됩니다. 하지만 다가오는 전투에 사용할지 말지는 그들의 결정에 달려있다.

배틀 인 "타이탄은 지원 카드를 관리하는 플레이어에게 아미 카드를 활용하고 유닛과 타이탄을 효율적으로 조종할 것을 요구한다.

추가 게임 모드:
게임이 개발됨에 따라 솔로 모드, 역사, 비대칭 시나리오, 시크릿 미션 카드 등의 가능성이 높다.

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—디자이너의 설명
TITANS is a territory control miniatures game for 1-4 players (up to 5 with an expansion).

The game is set in a historical fantasy setting of 17th century Europe.
Endless wars are taking their toll as the people fall into despair. There is no hope for an end, no prospects for a peaceful order. The faith of the people slowly burns out.
Dorment Spirits of the Nations wake up from centuries-long rest, rekindling the hearts of the people and raising ancient warriors called the Titans. People, filled with extraordinary powers, standing hand-by-hand with mighty Titans, fight to reclaim Europe. That war will end it all, and a King of Kings will be chosen.

In Titans players take roles of a king that leads an Army with a mythical Titan into Battle.
There are 4 Nations to choose from, one of the European empires of that time - Polish-Lithuanian Commonwealth, Russia, Sweden, and the Ottoman Empire.

ORDER CARD MECHANICS:
The game revolves around a unique, yet simple Order Card Mechanics.
Players will use a shared deck of Order Cards that will allow them to recruit Units, awake the Nation’s Power and move their Armies across the Game Board.
Players draw a specific number of Order Cards and place them face-up for all players to see. Players also see the upcoming Order Cards so they can plan their long=term strategy.
In his turn, the active player chooses 1 of the available Order Cards and uses it's available Actions. Players will try to gain strategic positions, move their front line and attack their opponents where they are the weakest. The next player uses the same Pool of Order Cards so the active player may try to anticipate opponents movement and use that to their advantage.
When there is only 1 Order Card available it's discarded, the "upcoming Order Cards" become the available pool and new Order Cards are drawn.
That allows for dynamic gameplay with a lot of planning, both tactical and strategical.

GOAL OF THE GAME:
The game is divided into Rounds and the Round ends after the Order Deck is empty. After each Round players collect Victory Points for the Regions they control, so players constantly want to expand their domain. Winning Battles also bring players Victory Points so deciding when, where and how to attack is crucial as well. The player with the most Victory Points at the end of the game is the winner.

4 NATIONS:
Each of the 4 Nations has different starting abilities and a dedicated Deck of Army Cards that player may purchase during the game. Each Titan also has its own special ability that goes on top of the strength he brings into the Battle.
Nations are well balanced and start the game with some small differences, but as the game progresses each player decides how to expand the Nation by choosing the Army Cards, making it unique among all others.

BATTLES:
In Battles, players will try to get more strength than their opponent. There are 3 factors contributing to the Battle Strength:
1) Battle Dice
Each type of Unit has a special type of Dice assigned to them. Dice add exciting randomness, but the range of results on each dice allows players to plan and prepare for the possible outcomes. There is also a simple re-roll mechanics, so the Dice should satisfy gamers that both love and avoid Dice in wargames.
2) Support Cards are held in hand by players. They allow gaining additional Strenght or Moving a new Unit to the Battle. Most of the cards can be combined to create powerful combos, but each card has a specific requirement to be played. So making those combos depends on the Units involved in that particular Battle.
3) Army Cards, that are kept face-up in front of each player. They work in specific situations, so - for most of the time - players will be fully aware of their possible impact on the Battle. But it depends on their decision to use them or keep them for one of the upcoming Battles.

Battles in "Titans" require from the player managing their hand of Support Cards, utilizing their Army Cards and - most importantly - efficiently maneuvering their Units and the Titan.

ADDITIONAL GAME MODES:
As the game is being developed, there are high possibilities for Solo Mode, historical, asymmetrical scenarios, Secret Mission Cards, etc.

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—description from the designer

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