-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
-
-
인원
1-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
180-180 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.33 / 5
-
디자이너
Richard H. Berg
-
아티스트
-
인원
게임 소개
설계자:
1940년 이탈리아의 이집트 침공 블랙셔츠는 롬멜이 그들의 어리석음을 구하러 오기 전 이탈리아와 스쿼의 이집트 침공을 다룬 게임이다. 이 게임은 업데이트되고 약간 확장된 Bitter Victory 게임 시스템을 사용합니다. CRT, 버킷 O’ 주사위 및 카드 없음... 5분 안에 학습하고 2-3시간 내에 플레이할 수 있는 완전히 새로운 게임 배틀 방식입니다.
대부분의 규칙과 역학은 워게임을 해본 적이 있는 누구에게나 친숙할 것이다. 그러나 BSO 게임즈는 이러한 단순성에 어떤 주사위(작은 무기 또는 중화기)뿐만 아니라 얼마나 많은 주사위를 구르는지에 따라 단위를 평가하는 전투 시스템을 추가했다. CRT도 없고, siree도 없다!
이 게임은 또한 게임을 향상시키기 위해 각 플레이어마다 한 덱(10개)씩 카드를 사용한다. (그들은 그 게임을 인용하지 않으며, 당신이 그렇게 원한다면 그들은 제외될 수 있다. 이 카드는 자원 시스템의 일부로서 플레이어가 카드를 구입하거나 유닛을 규합하거나 강화 기능을 가져오는 데 사용할 수 있는 점수를 부여한다. 선택은 각자의 몫이지만 포인트보다 선택의 폭이 훨씬 넓다.
카드는 그 자체로 선수들에게 인용구를 준다.기회&인용;, 탱크 능력 사용(또는 상대 탱크 능력 무효화), 더 많은 보급품 확보, 특별한 돌파 및 리액션 이동에 이르기까지.
블랙쉬르타스의 경기 시간은 평균 3시간 미만이며 규칙은 솔리테어 경기 규칙을 포함해 6페이지에 불과하다.
블랙셔츠의 각 게임에는 규칙, 마이크 레믹&르스쿼의 다채로운 잘라내기/붙여넣기 카운터 한 장, 두 장의 작은 카드 한 벌, 그리고 멋진 파스칼 다 실바 지도가 포함되어 있습니다!
영어 또는 프랑스어로 사용 가능
역사 소개가 포함된 1개의 규칙 및 시나리오 책자(8페이지)
리비아와 이집트의 A3 지도 1개 - 20개의 컬러 기회 카드 - 140개의 카운터(NATO 기호) -
시칠리아 지도와 오퍼튜니티 카드는 파스칼 다 실바가 디자인했다.
다음과 동일한 시스템 사용:
쓰라린 승리
재구상: Worthington Games가 발행한 Blood & Sand
1940년 이탈리아의 이집트 침공 블랙셔츠는 롬멜이 그들의 어리석음을 구하러 오기 전 이탈리아와 스쿼의 이집트 침공을 다룬 게임이다. 이 게임은 업데이트되고 약간 확장된 Bitter Victory 게임 시스템을 사용합니다. CRT, 버킷 O’ 주사위 및 카드 없음... 5분 안에 학습하고 2-3시간 내에 플레이할 수 있는 완전히 새로운 게임 배틀 방식입니다.
대부분의 규칙과 역학은 워게임을 해본 적이 있는 누구에게나 친숙할 것이다. 그러나 BSO 게임즈는 이러한 단순성에 어떤 주사위(작은 무기 또는 중화기)뿐만 아니라 얼마나 많은 주사위를 구르는지에 따라 단위를 평가하는 전투 시스템을 추가했다. CRT도 없고, siree도 없다!
이 게임은 또한 게임을 향상시키기 위해 각 플레이어마다 한 덱(10개)씩 카드를 사용한다. (그들은 그 게임을 인용하지 않으며, 당신이 그렇게 원한다면 그들은 제외될 수 있다. 이 카드는 자원 시스템의 일부로서 플레이어가 카드를 구입하거나 유닛을 규합하거나 강화 기능을 가져오는 데 사용할 수 있는 점수를 부여한다. 선택은 각자의 몫이지만 포인트보다 선택의 폭이 훨씬 넓다.
카드는 그 자체로 선수들에게 인용구를 준다.기회&인용;, 탱크 능력 사용(또는 상대 탱크 능력 무효화), 더 많은 보급품 확보, 특별한 돌파 및 리액션 이동에 이르기까지.
블랙쉬르타스의 경기 시간은 평균 3시간 미만이며 규칙은 솔리테어 경기 규칙을 포함해 6페이지에 불과하다.
블랙셔츠의 각 게임에는 규칙, 마이크 레믹&르스쿼의 다채로운 잘라내기/붙여넣기 카운터 한 장, 두 장의 작은 카드 한 벌, 그리고 멋진 파스칼 다 실바 지도가 포함되어 있습니다!
영어 또는 프랑스어로 사용 가능
역사 소개가 포함된 1개의 규칙 및 시나리오 책자(8페이지)
리비아와 이집트의 A3 지도 1개 - 20개의 컬러 기회 카드 - 140개의 카운터(NATO 기호) -
시칠리아 지도와 오퍼튜니티 카드는 파스칼 다 실바가 디자인했다.
다음과 동일한 시스템 사용:
쓰라린 승리
재구상: Worthington Games가 발행한 Blood & Sand
From the designer:
"Blackshirt, The Italian Invasion of Egypt, 1940, is a game covering Italy’s invasion of Egypt, before Rommel came to rescue them from their folly. This game uses an updated, and slightly expanded, version of the Bitter Victory game system: no CRT, buckets o’ dice, and cards...a totally new approach to gaming battles that can be learned in five minutes and played in 2-3 hours.
Most of the rules and mechanics will be familiar to anyone who has ever played a wargame. BSO Games, however, has added to this simplicity a combat system that rates units for how many dice they get to roll on their behalf, as well as what kind of dice (small arms or Heavy Weapons). No CRTs, no siree!
The game also uses cards, one deck (of 10) for each player (whose cards are somewhat different from those of the other player) to enhance the game. (They don't "drive" the game and they can be left out, if you’re so inclined.) The cards are part of a Resource system that gives the players a number of points which they can use to buy cards, rally units or bring in Reinforcements. The choice is theirs, but there are far more choices than points.
The cards, themselves, give the players "Opportunities", from using their (or negating their opponent’s) tank capabilities, to getting more supplies, to special Breakthrough and Reaction movement.
Playing time for Blackshirthas averaged less than 3 hours, and the rules are only 6 pages, including rules for playing Solitaire.
Each game of Blackshirt includes Rules, one sheet of Mike Lemick’s colorful cut-and-paste counters, two small decks of cards, and a snappy Pascal da Silva map (in one piece!)"
Available in English or French
1 rules and scenario booklet with historical introduction (8 pages)
1 A3 map of Lybia and Egypt - 20 colored Opportunity Cards - 140 counters (NATO Symbols) -
The Sicily map and the Opportunity Cards have been designed by Pascal Da Silva
Uses the Same System As:
Bitter Victory
Reimplimented by: Blood & Sand published by Worthington Games
"Blackshirt, The Italian Invasion of Egypt, 1940, is a game covering Italy’s invasion of Egypt, before Rommel came to rescue them from their folly. This game uses an updated, and slightly expanded, version of the Bitter Victory game system: no CRT, buckets o’ dice, and cards...a totally new approach to gaming battles that can be learned in five minutes and played in 2-3 hours.
Most of the rules and mechanics will be familiar to anyone who has ever played a wargame. BSO Games, however, has added to this simplicity a combat system that rates units for how many dice they get to roll on their behalf, as well as what kind of dice (small arms or Heavy Weapons). No CRTs, no siree!
The game also uses cards, one deck (of 10) for each player (whose cards are somewhat different from those of the other player) to enhance the game. (They don't "drive" the game and they can be left out, if you’re so inclined.) The cards are part of a Resource system that gives the players a number of points which they can use to buy cards, rally units or bring in Reinforcements. The choice is theirs, but there are far more choices than points.
The cards, themselves, give the players "Opportunities", from using their (or negating their opponent’s) tank capabilities, to getting more supplies, to special Breakthrough and Reaction movement.
Playing time for Blackshirthas averaged less than 3 hours, and the rules are only 6 pages, including rules for playing Solitaire.
Each game of Blackshirt includes Rules, one sheet of Mike Lemick’s colorful cut-and-paste counters, two small decks of cards, and a snappy Pascal da Silva map (in one piece!)"
Available in English or French
1 rules and scenario booklet with historical introduction (8 pages)
1 A3 map of Lybia and Egypt - 20 colored Opportunity Cards - 140 counters (NATO Symbols) -
The Sicily map and the Opportunity Cards have been designed by Pascal Da Silva
Uses the Same System As:
Bitter Victory
Reimplimented by: Blood & Sand published by Worthington Games
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
531
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
433
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
374
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
341
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
603
-
2024-11-13
-
Lv.18