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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
3-4 명
BGG추천: 3-3 명 -
게임시간
30-45 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Yoshito Terashima
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아티스트
Kinoko Mori
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인원
게임 소개
무라오사는 조몬 시대 마을의 오사가 되어 마을을 발전시키는 놀이이다. 오사는 마을을 위해 여행하고, 다양한 자원을 얻고, 새로운 기술을 개발한다.
먼저 목적지를 정하세요. 오사는 목적지를 향해 걸을 수 밖에 없기 때문에 충분히 생각하고 결정해야 합니다.
다음 단계는 물론 걸어갈 것입니다. 시장의 중간에서 우리는 다양한 자원을 획득하고 새로운 자원을 지불할 것입니다.
일단 목적지에 도착하면 점수입니다. 마을과의 거리에 따라 높은 점수를 받을 수 있습니다. 그 후 마을로 돌아와 새로운 목적지를 정하고 다음 여행이 시작됩니다.
그 지도는 9개의 판자를 합쳐서 만들어졌습니다. 이 조합은 매번 다른 전략이 필요하다. 여기에다 마을 위치에 따라 할 수 있는 액션이 다르기 때문에 다른 선수들과 다른 조건에서 전략을 고민해야 한다. 이러한 비대칭성도 특징 중 하나입니다.
먼저 목적지를 정하세요. 오사는 목적지를 향해 걸을 수 밖에 없기 때문에 충분히 생각하고 결정해야 합니다.
다음 단계는 물론 걸어갈 것입니다. 시장의 중간에서 우리는 다양한 자원을 획득하고 새로운 자원을 지불할 것입니다.
일단 목적지에 도착하면 점수입니다. 마을과의 거리에 따라 높은 점수를 받을 수 있습니다. 그 후 마을로 돌아와 새로운 목적지를 정하고 다음 여행이 시작됩니다.
그 지도는 9개의 판자를 합쳐서 만들어졌습니다. 이 조합은 매번 다른 전략이 필요하다. 여기에다 마을 위치에 따라 할 수 있는 액션이 다르기 때문에 다른 선수들과 다른 조건에서 전략을 고민해야 한다. 이러한 비대칭성도 특징 중 하나입니다.
ムラオサ (Muraosa) is a game that develops the village by becoming Osa of the village of Jomon period. Osa travels for the village, acquires various resources, and develops new technologies.
First, decide the destination. As Osa can only walk towards the destination, he needs to think and decide enough.
Next step will of course walk. In the middle of the market, we will acquire various resources and pay new resources.
Once you get to the destination, it's a score. Depending on the distance from your village, the higher you get the better score. After that, we return to the village, decide a new destination, and the next journey begins.
The map is made by combining nine boards. This combination requires a different strategy each time. In addition, because the action that can be done varies depending on the location of the village, you have to think of the strategy under the conditions different from other players. This asymmetry is also one of the features.
First, decide the destination. As Osa can only walk towards the destination, he needs to think and decide enough.
Next step will of course walk. In the middle of the market, we will acquire various resources and pay new resources.
Once you get to the destination, it's a score. Depending on the distance from your village, the higher you get the better score. After that, we return to the village, decide a new destination, and the next journey begins.
The map is made by combining nine boards. This combination requires a different strategy each time. In addition, because the action that can be done varies depending on the location of the village, you have to think of the strategy under the conditions different from other players. This asymmetry is also one of the features.
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