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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-30 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Angelo Porazzi
-
아티스트
Angelo Porazzi
-
인원
게임 소개
ESSEN 07 부스 번호 9-30의 스카라볼
스카라볼은 2007년 도데케드론과 함께 나오는 2-6명의 선수를 위한 완투 게임이다. 이건 두 게임 모두 한 게임이에요.
도데케드론 2007은 선수들이 피거팁을 이용해 슈퍼워리어 6팀을 밀어내고 도데케드론 캡(DOD)을 적의 골 지역 안으로 밀어넣어 캡(컬링에서처럼)을 막는 육각형 필드(에사돔)를 기반으로 한다.
스카라발은 주제와 배경은 같지만 완전히 다른 방식으로 진행된다.
더 이상 손끝 안타를 치지 않고 선수들이 국방성이나 다른 선수들을 때리는 데 사용하는 "히트 카드"를 바탕으로 전사들의 움직임을 계산한다. 선수들은 DOD를 골문 안으로 들어오게 하거나, 상대편 선수들을 경기장에서 때려눕히려고 한다.
2007년 도데케드론에서처럼 국방부가 반대 방향으로 폭력을 행사할 수도 있고 스크래블스가 푸드볼에서 하는 것처럼 미는 것이 아니라 굴리는 방식으로 할 수도 있습니다. 이러한 방식으로 DOD를 따라 직선뿐만 아니라 Scaraball 필드의 선을 따라 적을 피해 세그먼트 패턴을 그릴 수 있습니다.
골을 넣거나 (3점) 적을 필드 밖으로 날려 (1점) 득점할 수 있습니다.
스카라발의 첫 번째 프로토타입은 2007년 1월 IDEAG 이탈리아 디자이너 및 작가 모임에서 공개되었다.
여기에서 PhotoReport를 참조하십시오. http://warangel.it/IDG7e.html
홈 페이지: http://warangel.it/ScaEng.html(영어)
스카라볼은 2007년 도데케드론과 함께 나오는 2-6명의 선수를 위한 완투 게임이다. 이건 두 게임 모두 한 게임이에요.
도데케드론 2007은 선수들이 피거팁을 이용해 슈퍼워리어 6팀을 밀어내고 도데케드론 캡(DOD)을 적의 골 지역 안으로 밀어넣어 캡(컬링에서처럼)을 막는 육각형 필드(에사돔)를 기반으로 한다.
스카라발은 주제와 배경은 같지만 완전히 다른 방식으로 진행된다.
더 이상 손끝 안타를 치지 않고 선수들이 국방성이나 다른 선수들을 때리는 데 사용하는 "히트 카드"를 바탕으로 전사들의 움직임을 계산한다. 선수들은 DOD를 골문 안으로 들어오게 하거나, 상대편 선수들을 경기장에서 때려눕히려고 한다.
2007년 도데케드론에서처럼 국방부가 반대 방향으로 폭력을 행사할 수도 있고 스크래블스가 푸드볼에서 하는 것처럼 미는 것이 아니라 굴리는 방식으로 할 수도 있습니다. 이러한 방식으로 DOD를 따라 직선뿐만 아니라 Scaraball 필드의 선을 따라 적을 피해 세그먼트 패턴을 그릴 수 있습니다.
골을 넣거나 (3점) 적을 필드 밖으로 날려 (1점) 득점할 수 있습니다.
스카라발의 첫 번째 프로토타입은 2007년 1월 IDEAG 이탈리아 디자이너 및 작가 모임에서 공개되었다.
여기에서 PhotoReport를 참조하십시오. http://warangel.it/IDG7e.html
홈 페이지: http://warangel.it/ScaEng.html(영어)
SCARABALL at ESSEN 07 Booth number 9-30
Scaraball is a complete game for 2-6 players that comes with Dodecaedron 2007. These are two games in one.
Dodecaedron 2007 is based on a hexagonal field (the Esadome) where players use their figertips to push 6 teams of superwarriors, trying to push the Dodecaedron Cap (the DOD) into the enemy goal areas and to stop the cap there (like happens in curling).
Scaraball has the same theme and background but is played in a totally different way.
No more fingertip hits, but rather calculated movements of the warriors based on a deck of "hit cards" that players use to hit the DOD or other players. Players try to get the DOD into the goal, or knock opposing players off the field.
You can simply push with violence the DOD in opposite direction as happens in Dodecaedron 2007 or you can direct it just like Scrabbles do with their food balls, not by pushing but by rolling. In this way you follow the DOD and direct it not only along straight lines but you can draw segmented patterns avoiding enemies, following the lines on the Scaraball field.
You can score by making a goal (3 points) or by blasting an enemy out of the field (1 point).
The first prototype of Scaraball was presented on January 2007 at IDEAG Italian Designers and Authors Gathering.
See the PhotoReport here -- http://warangel.it/IDG7e.html
Home Page: http://warangel.it/ScaEng.html (English)
Scaraball is a complete game for 2-6 players that comes with Dodecaedron 2007. These are two games in one.
Dodecaedron 2007 is based on a hexagonal field (the Esadome) where players use their figertips to push 6 teams of superwarriors, trying to push the Dodecaedron Cap (the DOD) into the enemy goal areas and to stop the cap there (like happens in curling).
Scaraball has the same theme and background but is played in a totally different way.
No more fingertip hits, but rather calculated movements of the warriors based on a deck of "hit cards" that players use to hit the DOD or other players. Players try to get the DOD into the goal, or knock opposing players off the field.
You can simply push with violence the DOD in opposite direction as happens in Dodecaedron 2007 or you can direct it just like Scrabbles do with their food balls, not by pushing but by rolling. In this way you follow the DOD and direct it not only along straight lines but you can draw segmented patterns avoiding enemies, following the lines on the Scaraball field.
You can score by making a goal (3 points) or by blasting an enemy out of the field (1 point).
The first prototype of Scaraball was presented on January 2007 at IDEAG Italian Designers and Authors Gathering.
See the PhotoReport here -- http://warangel.it/IDG7e.html
Home Page: http://warangel.it/ScaEng.html (English)
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