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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
3-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
45-60 분
-
연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Suz Li, Vii Yu
-
아티스트
Suz Li, Vii Yu
-
인원
게임 소개
핫리프 하우스 출판
Suz Li & Vi Yu가 디자인한 게임
수즈 리 & Vi Yu의 게임 아트
스토리 개요:
"GinGee GinGee Gang! 달려보자! GinGee's Run! MAN! RUN! 콘서트가 오늘이에요!
과연 이 여섯 명의 친구들은 그들의 성격을 시험하는 사건들을 극복하면서 그들의 단골집에 갈 수 있을까? 아니면 결국 분노하고 계획을 취소할 것인가? 우정이 분노보다 더 강할 수 있을까?
Rage-o-Meter 설명:
레이지오미터는 분노 조절과 우정의 강점을 주제로 플레이어가 함께 승패를 가리는 3~6인 협동 카드 게임이다.
목표:
플레이어는 각자의 기교와 진드기를 가진 6명의 GinGee Gang 친구 중에서 선택할 수 있습니다. 주요 목표는 모든 사람이 거의 손상되지 않은 상태에서 이벤트 데크 맨 아래까지 가는 것입니다. (결국 이번 콘서트에 GinGee Gang 친구들이 놀러 왔습니다)
게임플레이(간단한 내용):
선수들 중 누가 "인용어인지 결정한 후;화난 친구의 말을 인용하자면, 시간/회전과 폭발 횟수를 추적하는 것은 그들의 책임이다. 그룹 간 미팅 시간이 결정되고 이동 시간은 한 시간 전으로 설정됩니다(이동 시간은 플레이 그룹에 따라 유동적임). 플레이어는 6명의 GinGee Gang 친구 중 한 명을 지정받아 자신의 손에 필요한 아이템(예: 캐릭터 보드, 캐릭터 ID 카드 및 스탠드, 스낵 토큰 3개, 스낵 토큰 4개, 디스트로션 카드 3개)을 수집한다.
이 게임의 목표는 미팅 타임까지 이동하지 않고 이벤트 덱의 바닥에 도달하거나 누적된 폭발 10개를 도달하는 것입니다.
플레이어는 다음과 같은 3가지 동작을 할 수 있다.
이벤트를 그린 다음 그에 따라 대응합니다(예: 분노의 손실/이득 수, 스낵 토큰 획득, 이동 시간 5분 추가 등).
채팅 카드를 뽑고 주사위를 굴린 다음 지정된 그룹 또는 개인에게 효과를 적용합니다(예: 분노의 손실/이득 수).
간식을 하나 먹는 것과 아무것도 하지 않는 것 중 선택
팀워크, 계획, 서로를 보살피는 것, 그리고 약간의 행운이 모두가 거의 온전한 상태로 이벤트 데크 바닥에 도달하는 데 도움이 될 것입니다. 선수들은 자신과 서로가 격렬하고 폭발하는 것을 막기 위해 최선을 다해야 합니다!
—출판사의 설명
Suz Li & Vi Yu가 디자인한 게임
수즈 리 & Vi Yu의 게임 아트
스토리 개요:
"GinGee GinGee Gang! 달려보자! GinGee's Run! MAN! RUN! 콘서트가 오늘이에요!
과연 이 여섯 명의 친구들은 그들의 성격을 시험하는 사건들을 극복하면서 그들의 단골집에 갈 수 있을까? 아니면 결국 분노하고 계획을 취소할 것인가? 우정이 분노보다 더 강할 수 있을까?
Rage-o-Meter 설명:
레이지오미터는 분노 조절과 우정의 강점을 주제로 플레이어가 함께 승패를 가리는 3~6인 협동 카드 게임이다.
목표:
플레이어는 각자의 기교와 진드기를 가진 6명의 GinGee Gang 친구 중에서 선택할 수 있습니다. 주요 목표는 모든 사람이 거의 손상되지 않은 상태에서 이벤트 데크 맨 아래까지 가는 것입니다. (결국 이번 콘서트에 GinGee Gang 친구들이 놀러 왔습니다)
게임플레이(간단한 내용):
선수들 중 누가 "인용어인지 결정한 후;화난 친구의 말을 인용하자면, 시간/회전과 폭발 횟수를 추적하는 것은 그들의 책임이다. 그룹 간 미팅 시간이 결정되고 이동 시간은 한 시간 전으로 설정됩니다(이동 시간은 플레이 그룹에 따라 유동적임). 플레이어는 6명의 GinGee Gang 친구 중 한 명을 지정받아 자신의 손에 필요한 아이템(예: 캐릭터 보드, 캐릭터 ID 카드 및 스탠드, 스낵 토큰 3개, 스낵 토큰 4개, 디스트로션 카드 3개)을 수집한다.
이 게임의 목표는 미팅 타임까지 이동하지 않고 이벤트 덱의 바닥에 도달하거나 누적된 폭발 10개를 도달하는 것입니다.
플레이어는 다음과 같은 3가지 동작을 할 수 있다.
이벤트를 그린 다음 그에 따라 대응합니다(예: 분노의 손실/이득 수, 스낵 토큰 획득, 이동 시간 5분 추가 등).
채팅 카드를 뽑고 주사위를 굴린 다음 지정된 그룹 또는 개인에게 효과를 적용합니다(예: 분노의 손실/이득 수).
간식을 하나 먹는 것과 아무것도 하지 않는 것 중 선택
팀워크, 계획, 서로를 보살피는 것, 그리고 약간의 행운이 모두가 거의 온전한 상태로 이벤트 데크 바닥에 도달하는 데 도움이 될 것입니다. 선수들은 자신과 서로가 격렬하고 폭발하는 것을 막기 위해 최선을 다해야 합니다!
—출판사의 설명
Published by Hot Leaf House
Game Designed by Suz Li & Vii Yu
Game Art by Suz Li & Vii Yu
Story synopsis:
"GinGee Gang Gang! Let's hang! GinGee's RUN! MAN! RUN! Concert is today!"
Will these six friends be able to make it to their hangout while overcoming events that test their character? Or will they ultimately rage and cancel their plans? Can friendship be stronger than rage?
Rage-o-Meter Description:
Rage-o-Meter is a 3 to 6 players cooperative card game about anger management and the strength of friendship where the players win or lose together.
Objective:
Players are offered to choose from the six GinGee Gang Gang friends, each with their own quirks and ticks. The main objective is to make it to the bottom of the Event deck with everyone mostly intact. (The GinGee Gang Gang friends are here to have a good time at this concert after all)
Gameplay (In Brief):
After determining who amongst the players is the "Angry Friend", it is their responsibility to keep track of time/rounds and the number of explosions. Once Meeting Time is decided amongst the group, and the Travel Time is set to be an hour prior (Travel Time is flexible depending on play group). Players are then assigned one of six GinGee Gang Gang friends to play as and collects the necessary items for their hand (ex: Character Board, Character ID card and stand, 3 Snack Tokens unless the player plays as Brie, they get 4 Snack tokens, and 3 Disruption Cards).
The goal of the game is to reach the bottom of the Event Deck without Travel Time catching to Meeting Time, and/or hitting 10 cumulative explosions.
Players have 3 actions where they:
Draw an event then react accordingly (ex: Lose/Gain # of Rage, Gain a Snack Token, Add 5 minutes to Travel Time, etc.)
Draw a Chat card, roll a dice, then apply effects to the group or individuals specified (ex: Lose/Gain # of Rage)
A choice between eating 1 Snack (which helps diminish Rage) or Do Nothing
Teamwork, planning, looking out for one another, and a little bit of luck will help reaching the bottom of the Event deck with everyone mostly intact. Players should try their best to prevent themselves and each other from raging and exploding!
—description from the publisher
Game Designed by Suz Li & Vii Yu
Game Art by Suz Li & Vii Yu
Story synopsis:
"GinGee Gang Gang! Let's hang! GinGee's RUN! MAN! RUN! Concert is today!"
Will these six friends be able to make it to their hangout while overcoming events that test their character? Or will they ultimately rage and cancel their plans? Can friendship be stronger than rage?
Rage-o-Meter Description:
Rage-o-Meter is a 3 to 6 players cooperative card game about anger management and the strength of friendship where the players win or lose together.
Objective:
Players are offered to choose from the six GinGee Gang Gang friends, each with their own quirks and ticks. The main objective is to make it to the bottom of the Event deck with everyone mostly intact. (The GinGee Gang Gang friends are here to have a good time at this concert after all)
Gameplay (In Brief):
After determining who amongst the players is the "Angry Friend", it is their responsibility to keep track of time/rounds and the number of explosions. Once Meeting Time is decided amongst the group, and the Travel Time is set to be an hour prior (Travel Time is flexible depending on play group). Players are then assigned one of six GinGee Gang Gang friends to play as and collects the necessary items for their hand (ex: Character Board, Character ID card and stand, 3 Snack Tokens unless the player plays as Brie, they get 4 Snack tokens, and 3 Disruption Cards).
The goal of the game is to reach the bottom of the Event Deck without Travel Time catching to Meeting Time, and/or hitting 10 cumulative explosions.
Players have 3 actions where they:
Draw an event then react accordingly (ex: Lose/Gain # of Rage, Gain a Snack Token, Add 5 minutes to Travel Time, etc.)
Draw a Chat card, roll a dice, then apply effects to the group or individuals specified (ex: Lose/Gain # of Rage)
A choice between eating 1 Snack (which helps diminish Rage) or Do Nothing
Teamwork, planning, looking out for one another, and a little bit of luck will help reaching the bottom of the Event deck with everyone mostly intact. Players should try their best to prevent themselves and each other from raging and exploding!
—description from the publisher
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