-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
1-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
45-45 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Nicholas Hjelmberg
-
아티스트
Nicholas Hjelmberg
-
인원
게임 소개
당신은 위스키를 사고, 섞고, 파는 위스키 트레이더 역할을 합니다. 스코틀랜드 다이스에 상점을 차리고 그곳에서 위스키 남작들을 사고팔도록 유도하는 것으로 이것을 할 수 있다. 당신은 경기가 끝날 때 가장 많은 파운드를 벌어서 승리합니다.
위스키는 색깔 있는 큐브로 표현된다. 순수한 위스키 (파랑, 빨강, 노랑)는 1-3파운드에 살 수 있고, 혼합 위스키 (녹색, 오렌지, 보라색, 그리고 검정색)에 섞어서 4-6파운드에 팔 수 있다. 그 위스키는 위스키 남작들에 의해 판매되고 구매된다. 각각의 위스키 남작은 그들이 선호하는 색상과 가격을 알려주는 임의의 주사위를 가지고 있다.
다이스에는 5x5의 공간이 있습니다. 빈 공간에 최대 두 개의 항목을 번갈아 배치합니다.
1파운드짜리 빈 가게.
매장에서 무엇을 사고 싶은지 말해주는 컬러 큐브입니다.
화이트 큐브를 1파운드에 판매하여 위스키 남작들에게 당신의 가게를 더욱 매력적으로 만듭니다.
모든 플레이어가 통과하면 각 위스키 남작은 선호하는 위스키를 사거나 판매하는 가게(또는 동점일 경우 흰색 큐브가 가장 많은 가게)로 한 칸씩 이동한다. 위스키 남작이 가게에 도착하면 주인이 현재의 다이 값에 따라 사거나 팔고 위스키 남작은 새로운 다이를 그려 굴린다.
이 게임은 적어도 1개의 블렌딩 위스키가 팔린 6라운드 후에 끝난다.
다이 라인은 플레이어가 참여할 수 있는 무작위적이면서도 예측 가능한 시장을 시뮬레이션한다. 이는 게임에 시간 요소와 공간 요소를 모두 추가합니다. 하이랜드 최고의 위스키를 언제 어디서 거래해야 하는지 아는 플레이어만이 블렌딩을 할 수 있습니다.
—디자이너의 설명
위스키는 색깔 있는 큐브로 표현된다. 순수한 위스키 (파랑, 빨강, 노랑)는 1-3파운드에 살 수 있고, 혼합 위스키 (녹색, 오렌지, 보라색, 그리고 검정색)에 섞어서 4-6파운드에 팔 수 있다. 그 위스키는 위스키 남작들에 의해 판매되고 구매된다. 각각의 위스키 남작은 그들이 선호하는 색상과 가격을 알려주는 임의의 주사위를 가지고 있다.
다이스에는 5x5의 공간이 있습니다. 빈 공간에 최대 두 개의 항목을 번갈아 배치합니다.
1파운드짜리 빈 가게.
매장에서 무엇을 사고 싶은지 말해주는 컬러 큐브입니다.
화이트 큐브를 1파운드에 판매하여 위스키 남작들에게 당신의 가게를 더욱 매력적으로 만듭니다.
모든 플레이어가 통과하면 각 위스키 남작은 선호하는 위스키를 사거나 판매하는 가게(또는 동점일 경우 흰색 큐브가 가장 많은 가게)로 한 칸씩 이동한다. 위스키 남작이 가게에 도착하면 주인이 현재의 다이 값에 따라 사거나 팔고 위스키 남작은 새로운 다이를 그려 굴린다.
이 게임은 적어도 1개의 블렌딩 위스키가 팔린 6라운드 후에 끝난다.
다이 라인은 플레이어가 참여할 수 있는 무작위적이면서도 예측 가능한 시장을 시뮬레이션한다. 이는 게임에 시간 요소와 공간 요소를 모두 추가합니다. 하이랜드 최고의 위스키를 언제 어디서 거래해야 하는지 아는 플레이어만이 블렌딩을 할 수 있습니다.
—디자이너의 설명
You play a whisky trader, who buys, blends and sells whisky. You do this by setting up shops in the Scottish city of Dyce and attracting buying and selling whisky barons there. You win by having earned the most pounds at the end of the game.
The whisky is represented by colored cubes. Pure whiskies (blue, red and yellow) can be bought for 1-3 pounds, mixed into blended whiskies (green, orange, purple, and black) and sold for 4-6 pounds. The whisky is sold and bought by whisky barons. Each whisky baron has a random line of dies, telling their preferred colors and prices.
The city of Dyce contains 5x5 spaces. Take turns to place up to two items in any empty spaces.
An empty shop for the cost of 1 pound.
A colored cube, telling what you want to buy/sell in your shop.
A white cube for the cost of 1 pound, making your shop more attractive to the whisky barons.
When all players have passed, each whisky baron moves 1 space closer to the shop that buys or sells a preferred whisky (or, in case of a tie, the shop with the most white cubes). When a whisky baron reaches a shop, the owner buys or sells according to the current die value and the whisky baron draws and rolls a new die.
The game ends after six rounds, in which at least 1 blended whisky was sold.
The die lines simulates a random yet predictable market for the players to engage in. This adds both a time element and a spatial element to the game. Only the player who knows what, where and when to trade will blend the finest whisky of the Highlands.
—description from the designer
The whisky is represented by colored cubes. Pure whiskies (blue, red and yellow) can be bought for 1-3 pounds, mixed into blended whiskies (green, orange, purple, and black) and sold for 4-6 pounds. The whisky is sold and bought by whisky barons. Each whisky baron has a random line of dies, telling their preferred colors and prices.
The city of Dyce contains 5x5 spaces. Take turns to place up to two items in any empty spaces.
An empty shop for the cost of 1 pound.
A colored cube, telling what you want to buy/sell in your shop.
A white cube for the cost of 1 pound, making your shop more attractive to the whisky barons.
When all players have passed, each whisky baron moves 1 space closer to the shop that buys or sells a preferred whisky (or, in case of a tie, the shop with the most white cubes). When a whisky baron reaches a shop, the owner buys or sells according to the current die value and the whisky baron draws and rolls a new die.
The game ends after six rounds, in which at least 1 blended whisky was sold.
The die lines simulates a random yet predictable market for the players to engage in. This adds both a time element and a spatial element to the game. Only the player who knows what, where and when to trade will blend the finest whisky of the Highlands.
—description from the designer
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
624
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
462
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
397
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
369
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
610
-
2024-11-13
-
Lv.18