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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-5 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
45-45 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Nicholas Hjelmberg
-
아티스트
Nicholas Hjelmberg
-
인원
게임 소개
여러 왕조가 패권을 다투면서 고대 중국의 운명이 위태롭다. 한 왕조의 지도자로서, 당신은 적절한 시기에 적절한 상태에 군대를 배치해야 합니다. 스스로 그것을 주장할 수 있습니다.
고대 중국은 12개의 주로 구성되어 있으며, 각각의 국가는 군대가 배치될 수 있는 6개의 격자 지점으로 둘러싸여 있다. 몇몇 격자 지점은 여러 주와 접해 있어 그들의 군대를 더 강력하게 만든다. 라운드가 끝날 때 가장 많은 군대를 보유하면 국가를 차지하게 됩니다. 3/4/5주(5/4/3명)를 차지하면 승리합니다.
각 라운드는 두 가지 전술(빛) 또는 한 가지 전술(암흑)을 나타내는 카드를 사용하여 플레이합니다. 각각의 카드는 하나의 전략을 나타내기도 한다. 각 턴마다 라이트 카드 한 장씩, 다크 카드 한 장씩을 함께 플레이할 수 있다. 각 카드는 이전에 플레이한 라이트 카드의 전술 또는 전략과 일치해야 합니다.
당신이 통과하면, 당신은 당신이 다수인 모든 전술과 전략들의 전장을 차지하게 됩니다. 전술 전장 카드는 새로운 군대를 배치하고 전략 카드는 이미 배치된 군대를 조작할 수 있습니다. 또한, 얼리 패스는 추첨행에서 새로운 카드를 일찍 고를 수 있게 해줍니다. 하지만, 이것은 나머지 전장 카드를 다른 플레이어들이 더 쉽게 얻을 수 있게 해줍니다.
라운드가 끝나면 가장 많은 군대를 보유하면 국가를 차지하게 됩니다. 또한, 이전의 모든 주들은 과반수가 바뀌었는지 확인하기 위해 재검토된다. 야전 카드 중 하나로 다음 전투 상태를 결정하여 잘 배치된 군대를 활용할 수 있습니다.
올바른 카드를 사용하고 군대를 올바르게 배치하는 메커니즘은 카드와 보드를 모두 관리해야만 우위를 점할 수 있는 이중 다수 게임을 만듭니다. 또한, 군대가 더 많은 주에 도달할 수 있다는 사실은 다른 국가들이 주장하는 것처럼 한 주에서 전략적 손실을 전략적인 승리로 바꿀 수 있다.
—디자이너의 설명
고대 중국은 12개의 주로 구성되어 있으며, 각각의 국가는 군대가 배치될 수 있는 6개의 격자 지점으로 둘러싸여 있다. 몇몇 격자 지점은 여러 주와 접해 있어 그들의 군대를 더 강력하게 만든다. 라운드가 끝날 때 가장 많은 군대를 보유하면 국가를 차지하게 됩니다. 3/4/5주(5/4/3명)를 차지하면 승리합니다.
각 라운드는 두 가지 전술(빛) 또는 한 가지 전술(암흑)을 나타내는 카드를 사용하여 플레이합니다. 각각의 카드는 하나의 전략을 나타내기도 한다. 각 턴마다 라이트 카드 한 장씩, 다크 카드 한 장씩을 함께 플레이할 수 있다. 각 카드는 이전에 플레이한 라이트 카드의 전술 또는 전략과 일치해야 합니다.
당신이 통과하면, 당신은 당신이 다수인 모든 전술과 전략들의 전장을 차지하게 됩니다. 전술 전장 카드는 새로운 군대를 배치하고 전략 카드는 이미 배치된 군대를 조작할 수 있습니다. 또한, 얼리 패스는 추첨행에서 새로운 카드를 일찍 고를 수 있게 해줍니다. 하지만, 이것은 나머지 전장 카드를 다른 플레이어들이 더 쉽게 얻을 수 있게 해줍니다.
라운드가 끝나면 가장 많은 군대를 보유하면 국가를 차지하게 됩니다. 또한, 이전의 모든 주들은 과반수가 바뀌었는지 확인하기 위해 재검토된다. 야전 카드 중 하나로 다음 전투 상태를 결정하여 잘 배치된 군대를 활용할 수 있습니다.
올바른 카드를 사용하고 군대를 올바르게 배치하는 메커니즘은 카드와 보드를 모두 관리해야만 우위를 점할 수 있는 이중 다수 게임을 만듭니다. 또한, 군대가 더 많은 주에 도달할 수 있다는 사실은 다른 국가들이 주장하는 것처럼 한 주에서 전략적 손실을 전략적인 승리로 바꿀 수 있다.
—디자이너의 설명
The fate of Ancient China is at stake as several dynasties struggle for supremacy. As a leader of a dynasty, you must position your forces at the right time at the right state to claim it for yourself.
The Ancient China consists of 12 states, each of them surrounded by six grid points where armies may be placed. Some grid points border several states, hence making their armies more powerful. You claim a state if you have the most armies at the end of a round. You win if you claim 3/4/5 states (5/4/3 players).
Each round you compete for a state You do so by playing cards representing either two tactics (light) or one tactics (dark). Each card also represents one strategy. One light card may be played each turn together with none or one dark card. Each card played must match either a tactics or a strategy of your previously played light card.
When you pass you take the battle field of all tactics and strategies where you have a majority. Tactical battle field cards let you place new armies while strategic cards let you manipulate already placed armies. Also, an early pass gives you an early pick of new cards from a drawing row. However, it makes the remaining battle field cards easier to get for the other players.
When the round ends, you claim the state if you have the most armies around it. Also, all previous states are reassessed to see if the majority has changed. (Remember that an army may reach more states.) One of the battle field cards allows you to decide the next state to battle for to take advantage of well positioned armies.
The mechanism of playing the right cards and placing the armies right creates a double majority game where you must manage both cards and board to get the upper hand. Also, the fact that armies may reach more states may turn tactical losses at one state to a strategic victory as other states are claimed instead.
—description from the designer
The Ancient China consists of 12 states, each of them surrounded by six grid points where armies may be placed. Some grid points border several states, hence making their armies more powerful. You claim a state if you have the most armies at the end of a round. You win if you claim 3/4/5 states (5/4/3 players).
Each round you compete for a state You do so by playing cards representing either two tactics (light) or one tactics (dark). Each card also represents one strategy. One light card may be played each turn together with none or one dark card. Each card played must match either a tactics or a strategy of your previously played light card.
When you pass you take the battle field of all tactics and strategies where you have a majority. Tactical battle field cards let you place new armies while strategic cards let you manipulate already placed armies. Also, an early pass gives you an early pick of new cards from a drawing row. However, it makes the remaining battle field cards easier to get for the other players.
When the round ends, you claim the state if you have the most armies around it. Also, all previous states are reassessed to see if the majority has changed. (Remember that an army may reach more states.) One of the battle field cards allows you to decide the next state to battle for to take advantage of well positioned armies.
The mechanism of playing the right cards and placing the armies right creates a double majority game where you must manage both cards and board to get the upper hand. Also, the fact that armies may reach more states may turn tactical losses at one state to a strategic victory as other states are claimed instead.
—description from the designer
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