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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: 4-4 명 -
게임시간
45-240 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
3.00 / 5
-
디자이너
James Eisert
-
아티스트
Christopher M. Eisert
-
인원
게임 소개
어센션 오브 갤럭시(Ascention of Galaxy)는 앞날을 생각하지 않는 풍부한 기동력을 바탕으로 한 우주선 전투 게임이다. 매번 많은 결정이 내려져야 한다.
비록 이 게임은 프린트 앤 플레이 게임이지만, 여러분은 아름다운 게임 경험을 위해 만들기 위해 육각 그리드와 미니어처를 사용하여 여러분만의 우주 매트를 쉽게 사용할 수 있습니다.
미리 생각하기... 아니면 죽는다!
AotG에서의 지휘는 어떤 목표물을 쏠지 고민하는 것보다 더 많은 시간이 걸린다. 플레이어는 다음과 같은 변수를 생각해야 한다.
우리가 움직이면 어떤 방패가 상대방을 향하지?
제 배가 모든 동력을 공급할 수는 없는데, 어떤 시스템이 이번 차례에 필수적인가요?
내 배가 부서지고 있어 지금 하이퍼드라이브 충전을 시작해야 하나요?
제 배가 저쪽으로 가길 원하는데, 배를 돌리면 다음 차례에 엄청나게 불리해질까요?
기동 기반 게임
AotG의 배들은 한 척도 선회하지 않는다. 배가 선회할 때, 그들은 그들이 다시 선회하기 전에 먼 거리를 전진하는 것을 약속합니다.
플레이어는 배들이 후방에서 약할 뿐만 아니라 배들 또한 후방에서 포격을 할 수 없기 때문에 이것을 이용할 수 있는 방법을 찾는다.
Unique Ships = Unique Tactics
어센션의 가장 큰 장점 중 하나는 여섯 개의 인종이 서로 매우 다르다는 것입니다. 무기와 갑옷뿐만 아니라 어떻게 시스템에 전력을 공급하고, 피해를 입히는지, 심지어 어떻게 하이퍼 스페이스로 진입하는지까지요. 각 레이스는 흥미로운 전술과 게임플레이를 위해 만드는 것이 정말로 이질적으로 느껴집니다.
—출판사의 설명
비록 이 게임은 프린트 앤 플레이 게임이지만, 여러분은 아름다운 게임 경험을 위해 만들기 위해 육각 그리드와 미니어처를 사용하여 여러분만의 우주 매트를 쉽게 사용할 수 있습니다.
미리 생각하기... 아니면 죽는다!
AotG에서의 지휘는 어떤 목표물을 쏠지 고민하는 것보다 더 많은 시간이 걸린다. 플레이어는 다음과 같은 변수를 생각해야 한다.
우리가 움직이면 어떤 방패가 상대방을 향하지?
제 배가 모든 동력을 공급할 수는 없는데, 어떤 시스템이 이번 차례에 필수적인가요?
내 배가 부서지고 있어 지금 하이퍼드라이브 충전을 시작해야 하나요?
제 배가 저쪽으로 가길 원하는데, 배를 돌리면 다음 차례에 엄청나게 불리해질까요?
기동 기반 게임
AotG의 배들은 한 척도 선회하지 않는다. 배가 선회할 때, 그들은 그들이 다시 선회하기 전에 먼 거리를 전진하는 것을 약속합니다.
플레이어는 배들이 후방에서 약할 뿐만 아니라 배들 또한 후방에서 포격을 할 수 없기 때문에 이것을 이용할 수 있는 방법을 찾는다.
Unique Ships = Unique Tactics
어센션의 가장 큰 장점 중 하나는 여섯 개의 인종이 서로 매우 다르다는 것입니다. 무기와 갑옷뿐만 아니라 어떻게 시스템에 전력을 공급하고, 피해를 입히는지, 심지어 어떻게 하이퍼 스페이스로 진입하는지까지요. 각 레이스는 흥미로운 전술과 게임플레이를 위해 만드는 것이 정말로 이질적으로 느껴집니다.
—출판사의 설명
Ascension of the Galaxy is the rich, maneuver-based spaceship combat game where thinking ahead is not an option. Plenty of decisions have to be made every turn.
Although this is a print-and-play game, you could easily use your own space mat with a hex-grid and miniatures to use making for a beautiful gaming experience.
Think Ahead ... or Perish!
Command in AotG takes more thought than considering what target to shoot at. Players must think of such variables as:
"What shield is facing my opponent after we move?"
"My ship can't power everything - what systems are essential this turn?"
"My ship is getting beat up. Should I start charging the hyperdrive now?"
"I want my ship over there, but will turning the ship now put me at an extreme disadvantage next turn?"
A Maneuver-Based Game
The ships in AotG do not turn on a dime (with one exception). When ships turn, they are committed to moving forward a distance before they can turn again.
Players look for ways to take advantage of this because not only are ships weaker from the rear, ships also cannot fire behind them (with one exception).
Unique Ships = Unique Tactics
One of the key strengths of Ascension of the Galaxy is that each of the six races are vastly different from one another. Not just with weapons and armor, but how they power systems, take damage, and even how they enter hyperspace. Each race feels truly alien making for interesting tactics and gameplay.
—description from the publisher
Although this is a print-and-play game, you could easily use your own space mat with a hex-grid and miniatures to use making for a beautiful gaming experience.
Think Ahead ... or Perish!
Command in AotG takes more thought than considering what target to shoot at. Players must think of such variables as:
"What shield is facing my opponent after we move?"
"My ship can't power everything - what systems are essential this turn?"
"My ship is getting beat up. Should I start charging the hyperdrive now?"
"I want my ship over there, but will turning the ship now put me at an extreme disadvantage next turn?"
A Maneuver-Based Game
The ships in AotG do not turn on a dime (with one exception). When ships turn, they are committed to moving forward a distance before they can turn again.
Players look for ways to take advantage of this because not only are ships weaker from the rear, ships also cannot fire behind them (with one exception).
Unique Ships = Unique Tactics
One of the key strengths of Ascension of the Galaxy is that each of the six races are vastly different from one another. Not just with weapons and armor, but how they power systems, take damage, and even how they enter hyperspace. Each race feels truly alien making for interesting tactics and gameplay.
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