-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
2-5 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-45 분
-
연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
John Clements
-
아티스트
-
인원
게임 소개
성간 발견과 정착을 위한 빠른 속도의 전략적인 타일 쌓기 게임입니다.
새로 위촉된 성간 상선 선장으로서 당신은 새로운 세계와 시장을 찾고, 최고의 여행 노선을 항해하고, 자원을 현명하게 모으고, 독특한 능력을 가진 승무원을 민첩하게 고용하고, 전략적으로 기지를 설립하기 위해 경쟁하고 있다. 우주선을 타고 은하를 횡단하면 중요한 항로를 따라 여행 비용을 벌면서 가장 가치 있는 세계로 갈 수 있는 선택 경로를 현명하게 계획할 수 있습니다. 플레이어가 모든 베이스를 구축하면 게임이 종료되며, 승자는 행성 세트와 가장 긴 상호 연결 경로에서 더 많은 베이스를 가진 라이벌을 압도하는 사람이 된다.
재생 개요:
행성에서 턴을 통과하거나 종료하면 일치하는 색상의 리소스 큐브 하나가 제공됩니다. 행성 위에 세워진 각 베이스는 게임이 끝날 때 합산된 승리 포인트만큼 가치가 있다. 다른 행성 색깔들은 다른 가치들을 가지고 있고 어떤 것들은 특별한 행동을 허용한다. 보너스 포인트는 3가지 색상의 세트뿐만 아니라 행성 색상의 일치에 기반을 두었을 때 획득됩니다. 또한 플레이어에게 고유한 동작을 부여하는 특수 승무원은 홈월드 시작 타일의 자원 큐브를 사용하여 구입할 수 있습니다.
마지막 플래닛 타일을 놓고 플레이어가 마지막 턴을 하면 게임이 즉시 종료되고 득점이 이루어진다. 승자는 행성 기반 세트를 구축하여 가장 많은 포인트를 축적한 플레이어가 됩니다. 성간 항로를 따라 가장 긴 연결 경로는 또한 보너스를 얻으며 희귀 행성 색상에 기반을 둔 것은 일반적인 것보다 더 가치가 있다. 최종 베이스를 배치하여 게임 종료를 촉발하는 플레이어도 추가 보너스 포인트 1점을 획득합니다. 선수가 단 하나의 베이스로 내려갔을 때, 그들은 예의상 그것을 다른 선수들에게 알려야 한다.
플레이어는 항로를 따라 항성과 행성 사이를 무역선을 이동시켜 행성 기지를 건설하는 데 사용할 자원을 신중하게 수집한다.
행성에 있는 배로 선회하거나 여행 중에 행성을 지나가는 것 모두 회색, 빨간색 또는 파란색과 일치하는 하나의 리소스 큐브를 제공합니다.
행성 위에 건설된 각 기지는 게임이 끝날 때 합산된 상업 포인트만큼 가치가 있다. 그러나 다른 플레이어들이 이미 베이스가 있는 곳에 건설하는 것은 추가 비용이 들고 다른 플레이어와 함께 행성을 통과하는 것만으로도 그들에게 여행비를 제공한다!
행성에 기지가 건설되면 포인트가 즉시 적립됩니다. 플레이어는 나중에 베이스 하나를 더 쌓을 수 있으며, 행성은 점수를 획득한다. 하지만 한 선수가 두 개의 베이스를 서로 바로 쌓을 수는 없다. 같은 행성에 다른 플레이어가 베이스 위에 있을 때만 다른 베이스를 건설할 수 있습니다.
—purple, yellow, orange—는 자원을 교환하거나 추가적인 자원 큐브를 얻는 것과 같은 독특한 동작을 제공합니다. 어떤 행성에서는 또한 이동, 탐사, 무역, 건축을 개선하기 위한 특별한 조치를 제공하는 승무원이 고용될 수 있다.
구성 요소:
우주 타일 - 시작 타일 1개, 항성 타일 15개, 파란색 행성 3개, 빨간색 행성 3개, 회색 행성 3개, 황색 행성 2개, 보라색 행성 1개, 주황색 행성 1개, 녹색 행성 1개, 성운 1개, 초신성 1개, 웜홀 1개.
5명의 플레이어가 파란색, 빨간색, 녹색, 보라색, 노란색의 5가지 색상으로 배송됩니다.
회색, 빨간색, 파란색의 세 가지 색상으로 구성된 25개의 리소스 큐브.
기본 마커 - 5개 플레이어 색상의 8개 기본 마커입니다.
스코어링 마커 5개 - (플레이어 기본 마커에 추가)
점수판 1개
크루 멤버 카드 20장
규칙집 1권
새로 위촉된 성간 상선 선장으로서 당신은 새로운 세계와 시장을 찾고, 최고의 여행 노선을 항해하고, 자원을 현명하게 모으고, 독특한 능력을 가진 승무원을 민첩하게 고용하고, 전략적으로 기지를 설립하기 위해 경쟁하고 있다. 우주선을 타고 은하를 횡단하면 중요한 항로를 따라 여행 비용을 벌면서 가장 가치 있는 세계로 갈 수 있는 선택 경로를 현명하게 계획할 수 있습니다. 플레이어가 모든 베이스를 구축하면 게임이 종료되며, 승자는 행성 세트와 가장 긴 상호 연결 경로에서 더 많은 베이스를 가진 라이벌을 압도하는 사람이 된다.
재생 개요:
행성에서 턴을 통과하거나 종료하면 일치하는 색상의 리소스 큐브 하나가 제공됩니다. 행성 위에 세워진 각 베이스는 게임이 끝날 때 합산된 승리 포인트만큼 가치가 있다. 다른 행성 색깔들은 다른 가치들을 가지고 있고 어떤 것들은 특별한 행동을 허용한다. 보너스 포인트는 3가지 색상의 세트뿐만 아니라 행성 색상의 일치에 기반을 두었을 때 획득됩니다. 또한 플레이어에게 고유한 동작을 부여하는 특수 승무원은 홈월드 시작 타일의 자원 큐브를 사용하여 구입할 수 있습니다.
마지막 플래닛 타일을 놓고 플레이어가 마지막 턴을 하면 게임이 즉시 종료되고 득점이 이루어진다. 승자는 행성 기반 세트를 구축하여 가장 많은 포인트를 축적한 플레이어가 됩니다. 성간 항로를 따라 가장 긴 연결 경로는 또한 보너스를 얻으며 희귀 행성 색상에 기반을 둔 것은 일반적인 것보다 더 가치가 있다. 최종 베이스를 배치하여 게임 종료를 촉발하는 플레이어도 추가 보너스 포인트 1점을 획득합니다. 선수가 단 하나의 베이스로 내려갔을 때, 그들은 예의상 그것을 다른 선수들에게 알려야 한다.
플레이어는 항로를 따라 항성과 행성 사이를 무역선을 이동시켜 행성 기지를 건설하는 데 사용할 자원을 신중하게 수집한다.
행성에 있는 배로 선회하거나 여행 중에 행성을 지나가는 것 모두 회색, 빨간색 또는 파란색과 일치하는 하나의 리소스 큐브를 제공합니다.
행성 위에 건설된 각 기지는 게임이 끝날 때 합산된 상업 포인트만큼 가치가 있다. 그러나 다른 플레이어들이 이미 베이스가 있는 곳에 건설하는 것은 추가 비용이 들고 다른 플레이어와 함께 행성을 통과하는 것만으로도 그들에게 여행비를 제공한다!
행성에 기지가 건설되면 포인트가 즉시 적립됩니다. 플레이어는 나중에 베이스 하나를 더 쌓을 수 있으며, 행성은 점수를 획득한다. 하지만 한 선수가 두 개의 베이스를 서로 바로 쌓을 수는 없다. 같은 행성에 다른 플레이어가 베이스 위에 있을 때만 다른 베이스를 건설할 수 있습니다.
—purple, yellow, orange—는 자원을 교환하거나 추가적인 자원 큐브를 얻는 것과 같은 독특한 동작을 제공합니다. 어떤 행성에서는 또한 이동, 탐사, 무역, 건축을 개선하기 위한 특별한 조치를 제공하는 승무원이 고용될 수 있다.
구성 요소:
우주 타일 - 시작 타일 1개, 항성 타일 15개, 파란색 행성 3개, 빨간색 행성 3개, 회색 행성 3개, 황색 행성 2개, 보라색 행성 1개, 주황색 행성 1개, 녹색 행성 1개, 성운 1개, 초신성 1개, 웜홀 1개.
5명의 플레이어가 파란색, 빨간색, 녹색, 보라색, 노란색의 5가지 색상으로 배송됩니다.
회색, 빨간색, 파란색의 세 가지 색상으로 구성된 25개의 리소스 큐브.
기본 마커 - 5개 플레이어 색상의 8개 기본 마커입니다.
스코어링 마커 5개 - (플레이어 기본 마커에 추가)
점수판 1개
크루 멤버 카드 20장
규칙집 1권
A fast-paced, strategic tile-laying game of interstellar discovery and settlement.
As a newly commissioned interstellar merchant captain you are competing to scout out new worlds and markets, navigate the best travel lines, wisely gather resources, shrewdly hire crew members with unique abilities, and strategically establish bases. Race your small spacefaring trade vessel across the galaxy cleverly plan your course of the choices routes to reach the most valuable worlds while earning travel fees along vital navigation routes. Once a player has built all their bases the game ends and winner will be the one outmaneuver their rivals with more bases on sets of planets and in the longest interconnected route.
Overview of Play:
Moving through or ending a turn on a planet provides one resource cube of the matching color. Each base built on a planet is worth victory points totaled at the end of the game. Different planet colors have different values and some permit special actions. Bonus points are earned for having bases on matching planet colors as well as on sets of all three colors. Additionally, special crew members granting players unique actions can be purchased by spending resource cubes at the starting home-world tile.
When the final planet tile has been placed and that player has taken their final turn actions, the game immediately ends and scoring takes place. The winner will be the player who accumulated the most points from building sets of planetary bases. The longest connected route along interstellar navigation lines also scores a bonus and bases on rarer planet colors are worth more than common ones. The player who triggers the end of the game by placing their final base also earns 1 additional bonus point for doing so. When a player is down to just a single base, as a courtesy they should announce it to the other players.
Players move their trade vessels between stars and planets along navigation routes carefully collecting resources along the way to spend on building planetary bases.
Both ending a turn with your ship on a planet, or just passing through the planet on your travels, provides one resource cube of the matching color —either grey, red, or blue.
Each base built on a planet is worth commerce points totaled at the end of the game. But beware, building where other players already have a base costs extra and just passing through a planet with another player’s base provides them travel fees!
Points are earned immediately when a base is built on a planet. Each additional base the player might later build one the planet also scores points. But a player cannot build two of their bases directly on top of one another. They can only build another base at the same planet when it will go on top of another player’s base.
Special planets —purple, yellow, orange— offer unique actions such as exchanging resources or earning extra resource cubes. On certain planets crew members can also be hired that offer special actions to improve movement, exploration, trade, or builds.
Components:
Space Tiles - 1 start tile, 15 stellar tiles, 3 blue planets, 3 red planets, 3 gray planets, 2 yellow planets, 1 purple planet, 1 orange planet, 1 green planet, 1 nebula, 1 supernova, 1 wormhole.
5 player trade ships in five colors - blue, red, green, purple, yellow.
25 Resources Cubes in three colors - grey, red, blue.
Base Markers - 8 base markers in the five player colors.
5 scoring markers - (identical to the player base markers)
1 Score Board
20 Crew Member cards
1 Rulebook
As a newly commissioned interstellar merchant captain you are competing to scout out new worlds and markets, navigate the best travel lines, wisely gather resources, shrewdly hire crew members with unique abilities, and strategically establish bases. Race your small spacefaring trade vessel across the galaxy cleverly plan your course of the choices routes to reach the most valuable worlds while earning travel fees along vital navigation routes. Once a player has built all their bases the game ends and winner will be the one outmaneuver their rivals with more bases on sets of planets and in the longest interconnected route.
Overview of Play:
Moving through or ending a turn on a planet provides one resource cube of the matching color. Each base built on a planet is worth victory points totaled at the end of the game. Different planet colors have different values and some permit special actions. Bonus points are earned for having bases on matching planet colors as well as on sets of all three colors. Additionally, special crew members granting players unique actions can be purchased by spending resource cubes at the starting home-world tile.
When the final planet tile has been placed and that player has taken their final turn actions, the game immediately ends and scoring takes place. The winner will be the player who accumulated the most points from building sets of planetary bases. The longest connected route along interstellar navigation lines also scores a bonus and bases on rarer planet colors are worth more than common ones. The player who triggers the end of the game by placing their final base also earns 1 additional bonus point for doing so. When a player is down to just a single base, as a courtesy they should announce it to the other players.
Players move their trade vessels between stars and planets along navigation routes carefully collecting resources along the way to spend on building planetary bases.
Both ending a turn with your ship on a planet, or just passing through the planet on your travels, provides one resource cube of the matching color —either grey, red, or blue.
Each base built on a planet is worth commerce points totaled at the end of the game. But beware, building where other players already have a base costs extra and just passing through a planet with another player’s base provides them travel fees!
Points are earned immediately when a base is built on a planet. Each additional base the player might later build one the planet also scores points. But a player cannot build two of their bases directly on top of one another. They can only build another base at the same planet when it will go on top of another player’s base.
Special planets —purple, yellow, orange— offer unique actions such as exchanging resources or earning extra resource cubes. On certain planets crew members can also be hired that offer special actions to improve movement, exploration, trade, or builds.
Components:
Space Tiles - 1 start tile, 15 stellar tiles, 3 blue planets, 3 red planets, 3 gray planets, 2 yellow planets, 1 purple planet, 1 orange planet, 1 green planet, 1 nebula, 1 supernova, 1 wormhole.
5 player trade ships in five colors - blue, red, green, purple, yellow.
25 Resources Cubes in three colors - grey, red, blue.
Base Markers - 8 base markers in the five player colors.
5 scoring markers - (identical to the player base markers)
1 Score Board
20 Crew Member cards
1 Rulebook
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
530
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
433
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
374
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
341
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
603
-
2024-11-13
-
Lv.18