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BGG랭킹
BGG전체 : 14768
WARGAMES : 2715
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인원
2-3 명
BGG추천: 1-3+ 명 -
게임시간
180-240 분
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연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.50 / 5
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디자이너
Mark Scarbrough
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아티스트
Dariusz Buraczewski
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인원
게임 소개
워털루: 나폴레옹의 마지막 전투는 플레이어가 역사상 가장 유명한 전투 중 하나를 다시 조명할 수 있게 해줍니다. 한 선수는 나폴레옹 보나파르트 황제가 프랑스군을 지휘하는 역할을 맡았고, 다른 한 명은 웰링턴 공작이 지휘하는 영국군 및 게브하르트 폰 블&뮐러셔가 지휘하는 프로이센군을 지휘한다.
빠르고 신나는 영역 임펄스 시스템은 양쪽 플레이어가 통과하거나 다이롤을 하면 한 명 또는 두 명의 플레이어가 허를 찔릴 수 있는 임펄스 단계가 종료된다. 지도는 지형 유형에 따라 크기와 모양이 다른 영역으로 나뉩니다. 유닛은 해당 지역의 리더에 의해 활성화됩니다. 전투체계는 부대, 지형, 기타 보너스를 더한 후, 다이롤을 반대하는 것에 기반을 두고 있다. 지휘관과 지도자는 잠재적으로 공격을 주도하거나 실패한 방어를 위해 개입할 수 있다.
—디자이너의 설명
빠르고 신나는 영역 임펄스 시스템은 양쪽 플레이어가 통과하거나 다이롤을 하면 한 명 또는 두 명의 플레이어가 허를 찔릴 수 있는 임펄스 단계가 종료된다. 지도는 지형 유형에 따라 크기와 모양이 다른 영역으로 나뉩니다. 유닛은 해당 지역의 리더에 의해 활성화됩니다. 전투체계는 부대, 지형, 기타 보너스를 더한 후, 다이롤을 반대하는 것에 기반을 두고 있다. 지휘관과 지도자는 잠재적으로 공격을 주도하거나 실패한 방어를 위해 개입할 수 있다.
—디자이너의 설명
Waterloo: Napoleon’s Last Battle allows players to refight one of the most famous battles in history. One player assumes the role of the Emperor Napoleon Bonaparte commanding the French army and the other commands the British-led allied army under the command of the Duke of Wellington and the Prussian army commanded by Gebhard von Blücher.
Fast paced and exciting area impulse system in which players take alternating impulse actions until both players pass or a die roll ends the impulse phase potentially catching one or both players off guard. The map is broken up into areas of differing sizes and shapes depending on the type of terrain. Units are activated in an area by their respective Leaders. The combat system is based on opposing die rolls, after adding the strength of their units, terrain and other bonuses. Commanders and leaders can potentially lead attacks or intervene to save a failing defense.
—description from the designer
Fast paced and exciting area impulse system in which players take alternating impulse actions until both players pass or a die roll ends the impulse phase potentially catching one or both players off guard. The map is broken up into areas of differing sizes and shapes depending on the type of terrain. Units are activated in an area by their respective Leaders. The combat system is based on opposing die rolls, after adding the strength of their units, terrain and other bonuses. Commanders and leaders can potentially lead attacks or intervene to save a failing defense.
—description from the designer
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