-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
2-6 명
BGG추천: 2-6 명 -
게임시간
20-90 분
-
연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
-
디자이너
Stephen Royka
-
아티스트
Sam Donez
-
인원
게임 소개
가장 강력한 무기를 만들기 위해 2-6명의 선수들이 배틀 로얄 스타일로 격돌합니다! 플레이어들은 환상적인 무기를 만들기 위해 다양한 그립, 가드, 그리고 날을 결합해야만 하는 전사 역할을 합니다!
게임 준비:
각 플레이어는 Forge라는 이름의 공간을 가지고 있으며, 이 공간에서는 블레이드, 그립, 가드, 방패, 가젯을 포함한 여러 종류의 카드를 배치한다. 각 플레이어는 Forge에 어드벤처러 칼날과 나무 그립을 가지고 시작합니다. 각 플레이어는 공격 다이(d4에서 시작)와 건강 다이(d20에서 20으로 설정)로 시작한다. 아모리(비겨내기 더미)가 섞이고 각 플레이어에게 6장의 카드가 지급됩니다. 선발 선수가 선정됩니다.
게임플레이:
이 게임의 목적은 다른 모든 선수들이 패배한 후 마지막으로 서 있는 선수가 되는 것이다. 게임이 진행됨에 따라 리포지를 위해 블레이드에 그립과 가드를 배치하는 것이 목표입니다. 이를 통해 공격 다이(d4->d6->d8->d10->d12)를 업그레이드하여 더 많은 데미지를 주고 더 강력한 블레이드를 사용할 수 있습니다(Forge 레벨 요구 사항은 카드에 표시).
공격은 대상 플레이어를 선택하고 블레이드, 그립, 가드 상의 모든 공격 수식어(빨간색 번호)를 합산하여 이루어집니다. 이건 네 기지 공격이다. 그런 다음 공격 다이(die)를 굴려 기본 공격에 추가하면 총 공격이 결정됩니다. 대상의 방어력(파란색 숫자)을 빼서 대상 플레이어에게 입힌 피해를 계산합니다.
블로킹은 방어하는 선수가 자신의 블레이드에 하나 이상의 플레이 부분(가드 또는 그립)이 부착되어 있을 경우 수행할 수 있다. 차단하려면 두 플레이어 모두 공격 다이(날개와 부품 수정자는 무시됨)를 굴립니다. 수비수가 더 높이 굴러도 피해를 입지 않는다. 공격 플레이어가 같거나 더 높게 굴러갈 경우, 방어 플레이어가 받은 데미지를 가져가고 자신이 선택한 Forge로부터 일부를 버립니다.
실드는 선수의 차례에 놓일 수 있다. 공격이 방패의 안정성(카드 구석에 표시)을 충족하거나 초과할 경우 방패는 버려지고 방어자는 피해를 입지 않는다(플레이어에게 오버플로 피해 없음). 공격력이 방패의 안정성에 미치지 못하면 플레이어가 피해를 입지 않고 방패가 남는다. 방패의 안정성은 각 플레이어가 턴한 후에 재설정된다(건강처럼 감소하지 않는다).
회전 흐름:
1) 카드를 뽑다.
2) 재활용합니다(하나의 카드를 그리려면 두 개의 카드를 버립니다).
2) 가젯을 원하는 만큼 사용합니다.
3) 부품을 배치하거나 교체합니다(회전당 하나씩).
4) Reforge 또는 공격(Reforge하면 공격할 수 없습니다.)
선수의 체력이 0이 되면, 그 선수는 아웃된다. 패배한 플레이어의 손에 있던 모든 카드와 포지를 가져가는 플레이어가 킬링 블로우 "전리품"을 처리한 플레이어입니다.
-디자이너의 설명
게임 준비:
각 플레이어는 Forge라는 이름의 공간을 가지고 있으며, 이 공간에서는 블레이드, 그립, 가드, 방패, 가젯을 포함한 여러 종류의 카드를 배치한다. 각 플레이어는 Forge에 어드벤처러 칼날과 나무 그립을 가지고 시작합니다. 각 플레이어는 공격 다이(d4에서 시작)와 건강 다이(d20에서 20으로 설정)로 시작한다. 아모리(비겨내기 더미)가 섞이고 각 플레이어에게 6장의 카드가 지급됩니다. 선발 선수가 선정됩니다.
게임플레이:
이 게임의 목적은 다른 모든 선수들이 패배한 후 마지막으로 서 있는 선수가 되는 것이다. 게임이 진행됨에 따라 리포지를 위해 블레이드에 그립과 가드를 배치하는 것이 목표입니다. 이를 통해 공격 다이(d4->d6->d8->d10->d12)를 업그레이드하여 더 많은 데미지를 주고 더 강력한 블레이드를 사용할 수 있습니다(Forge 레벨 요구 사항은 카드에 표시).
공격은 대상 플레이어를 선택하고 블레이드, 그립, 가드 상의 모든 공격 수식어(빨간색 번호)를 합산하여 이루어집니다. 이건 네 기지 공격이다. 그런 다음 공격 다이(die)를 굴려 기본 공격에 추가하면 총 공격이 결정됩니다. 대상의 방어력(파란색 숫자)을 빼서 대상 플레이어에게 입힌 피해를 계산합니다.
블로킹은 방어하는 선수가 자신의 블레이드에 하나 이상의 플레이 부분(가드 또는 그립)이 부착되어 있을 경우 수행할 수 있다. 차단하려면 두 플레이어 모두 공격 다이(날개와 부품 수정자는 무시됨)를 굴립니다. 수비수가 더 높이 굴러도 피해를 입지 않는다. 공격 플레이어가 같거나 더 높게 굴러갈 경우, 방어 플레이어가 받은 데미지를 가져가고 자신이 선택한 Forge로부터 일부를 버립니다.
실드는 선수의 차례에 놓일 수 있다. 공격이 방패의 안정성(카드 구석에 표시)을 충족하거나 초과할 경우 방패는 버려지고 방어자는 피해를 입지 않는다(플레이어에게 오버플로 피해 없음). 공격력이 방패의 안정성에 미치지 못하면 플레이어가 피해를 입지 않고 방패가 남는다. 방패의 안정성은 각 플레이어가 턴한 후에 재설정된다(건강처럼 감소하지 않는다).
회전 흐름:
1) 카드를 뽑다.
2) 재활용합니다(하나의 카드를 그리려면 두 개의 카드를 버립니다).
2) 가젯을 원하는 만큼 사용합니다.
3) 부품을 배치하거나 교체합니다(회전당 하나씩).
4) Reforge 또는 공격(Reforge하면 공격할 수 없습니다.)
선수의 체력이 0이 되면, 그 선수는 아웃된다. 패배한 플레이어의 손에 있던 모든 카드와 포지를 가져가는 플레이어가 킬링 블로우 "전리품"을 처리한 플레이어입니다.
-디자이너의 설명
2-6 players battle it out battle royale style in a race to craft the strongest weapon! Players play the role of a warrior that must combine different grips, guards, and blades to create a fantastical weapon!
Game Prep:
Each player has a space in front of them known as the Forge where they place different card types including blades, grips, guards, shields, and gadgets. Each player starts with an Adventurer blade and wooden grip in their Forge. Each player starts with an attack die (starts at d4) and a health die (d20 set to 20). The Armory (draw pile) is shuffled and 6 cards are dealt to each player. A starting player is chosen.
Gameplay:
The objective of the game is to be the last player standing after all others have been defeated. The goal as the game progresses is to place grips and guard onto your blade in order to Reforge. This allows you to upgrade your attack die (d4->d6->d8->d10->d12), giving the benefit of more possible damage and allowing you to use more powerful blades (Forge level requirements are marked on cards).
Attacking is done by selecting a target player and adding up all the attack modifiers (red number) on your blade, grip, and guards. This is your base attack. You then roll your attack die and add it to your base attack to determine the total attack. Subtract your target's defense (blue number) to calculate damage dealt to the target player.
Blocking can be performed if the defending player has at least one part (guard or grip) in play attached to their blade. To block, both players roll their attack die (blade and part modifiers are ignored). If the defending player rolls higher, they take no damage. If the attacking player rolls equal to or higher, the defending player takes the damage they would have AND discards a part of their choice from their Forge.
Shields can be placed on a player's turn. If an attack meets or exceeds the shield's stability (marked in the corner of the card), the shield is discarded and the defending player takes no damage (there is no overflow damage to player). If the attack is less than the shield's stability, the player takes no damage and the shield remains. The stability of the shield is reset after each player's turn (it does not decrease like health).
Turn Flow:
1) Draw a card.
2) Recycle (discard two cards to draw one).
2) Use gadgets (as many as you'd like).
3) Place or replace a part (one per turn).
4) Reforge or attack (you cannot attack if you Reforge).
When a player's health reaches zero, that player is out. The player that dealt the killing blow "loots" the defeated player and takes all cards that were in that player's hand and Forge.
-description from designer
Game Prep:
Each player has a space in front of them known as the Forge where they place different card types including blades, grips, guards, shields, and gadgets. Each player starts with an Adventurer blade and wooden grip in their Forge. Each player starts with an attack die (starts at d4) and a health die (d20 set to 20). The Armory (draw pile) is shuffled and 6 cards are dealt to each player. A starting player is chosen.
Gameplay:
The objective of the game is to be the last player standing after all others have been defeated. The goal as the game progresses is to place grips and guard onto your blade in order to Reforge. This allows you to upgrade your attack die (d4->d6->d8->d10->d12), giving the benefit of more possible damage and allowing you to use more powerful blades (Forge level requirements are marked on cards).
Attacking is done by selecting a target player and adding up all the attack modifiers (red number) on your blade, grip, and guards. This is your base attack. You then roll your attack die and add it to your base attack to determine the total attack. Subtract your target's defense (blue number) to calculate damage dealt to the target player.
Blocking can be performed if the defending player has at least one part (guard or grip) in play attached to their blade. To block, both players roll their attack die (blade and part modifiers are ignored). If the defending player rolls higher, they take no damage. If the attacking player rolls equal to or higher, the defending player takes the damage they would have AND discards a part of their choice from their Forge.
Shields can be placed on a player's turn. If an attack meets or exceeds the shield's stability (marked in the corner of the card), the shield is discarded and the defending player takes no damage (there is no overflow damage to player). If the attack is less than the shield's stability, the player takes no damage and the shield remains. The stability of the shield is reset after each player's turn (it does not decrease like health).
Turn Flow:
1) Draw a card.
2) Recycle (discard two cards to draw one).
2) Use gadgets (as many as you'd like).
3) Place or replace a part (one per turn).
4) Reforge or attack (you cannot attack if you Reforge).
When a player's health reaches zero, that player is out. The player that dealt the killing blow "loots" the defeated player and takes all cards that were in that player's hand and Forge.
-description from designer
베스트게시물
-
[콘텐츠]
[만화] 일단사는만화 2 - Lv.10
-
Lv.11
당근씨
-
7
-
238
-
2024-11-18
-
Lv.11
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
799
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
9
-
526
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
9
-
460
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
430
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
644
-
2024-11-13
-
Lv.18
-
[자유]
코보게 명예 훼손으로 신고해도 되나요?
-
redhoney
-
9
-
652
-
2024-11-12
-
-
[자유]
코보게의 입장문에 대해
-
Lv.23
leonart
-
12
-
796
-
2024-11-13
-
Lv.23
-
[자유]
코보게 응원합니다. 모든 혐오와 편견에 반대합니다.
-
Lv.14
지금이최적기
-
11
-
964
-
2024-11-12
-
Lv.14
-
[자유]
게이머스 게이머들이 전부 매도당하는 것 같아 기분이 나빠 한마디 올립니다.
-
Lv.11
꿀떡이
-
8
-
1041
-
2024-11-13
-
Lv.11