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BGG랭킹
BGG전체 : 4237
FAMILYGAMES : 1284
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
20-40 분
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연령
8+
BGG추천: 6+ -
게임 난이도
1.53 / 5
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디자이너
Asger Harding Granerud, Daniel Skjold Pedersen
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아티스트
Markus Erdt
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인원
게임 소개
코펜하겐: 롤 & 쓰기는 코펜하겐 보드 게임과 유사한 게임플레이를 특징으로 하지만, 플레이어들은 초안이나 카드놀이가 아닌 롤링 주사위에 표시된 색상 덕분에 건물의 정면을 마감한다.
게임에서, 각 플레이어는 건물과 다섯 줄의 색깔 있는 상자들을 보여주는 종이 점수표를 가지고 있다. 놀이 공간 중앙의 한 장에는 같은 오색의 다양한 폴리오미노 기와가 그려져 있는데, 중앙 칸막이의 한 면에는 2, 3칸의 기와가, 다른 면에는 4, 5칸의 기와가 있다. 이 게임은 위에서 언급한 5가지 색을 가진 5개의 6면 주사위와 조커 역할을 하는 6번째 색을 포함한다. 각 플레이어는 점수표에 빨간색 별 두 개로 시작합니다. 이 별들 중 하나를 차례대로 사용하여 원하는 만큼 주사위를 다시 굴릴 수 있습니다.
차례에, 다섯 개의 주사위를 굴립니다. 리롤을 예약해 두셨다면, 원하시면 이용하실 수 있습니다. 그런 다음 단일 색상으로 주사위 그룹을 선택한 다음 이 선택에 해당하는 폴리오미노의 모양을 본 다음 건물 전면에 폴리오미노를 그리고 건물 영역의 하단에 폴리오미노를 "rest"로 표시해야 합니다. 이 폴리오미노의 한 공간은 벽돌("X"로 표시)이고 다른 공간은 모두 창("quot;로 표시)입니다.O"를 인용합니다. 네다섯 칸의 폴리오미노를 작성한 경우, 용지 오른쪽에 표시된 각 타일은 한 번만 사용할 수 있으므로 용지 중앙에서 십자선을 그립니다.
그런 다음 각 플레이어는 폴리오미노를 얻기 위해 사용하지 않은 주사위 중 하나를 선택한 다음 점수표에 해당 색상의 맨 왼쪽에 있는 빈 상자를 채웁니다. 이 상자들은 아래에 상징이 있을 수도 있습니다. 만약 상자 아래에 +가 있다면, 이 플레이어는 나중에 회전할 때 +를 지우고 그들이 둥글게 굴린 것에 이 색을 보여주는 하나의 "팬텀"을 추가할 수 있습니다. 예를 들어, 파란색 +를 지우면 효과적으로 두 개 대신 파란색 주사위를 세 개 굴릴 수 있다. 상자 아래에 별이 있으면 나중에 해당 별을 지우고 해당 색상의 힘을 사용할 수 있습니다.
빨간색은 원하는 만큼 주사위를 다시 굴릴 수 있습니다.
파란색을 사용하면 파사드에 무언가를 그릴 때 벽돌 공간 하나를 창 공간으로 변경할 수 있습니다.
보라색을 사용하면 선택한 빈 공간에 벽돌 공간 하나를 그릴 수 있습니다(공중에 떠 있지 않은 경우).
녹색을 사용하면 한 색상의 모든 주사위를 원하는 다른 색으로 변경할 수 있습니다.
노란색은 이전 턴에서 지운 폴리오미노 모양을 사용할 수 있습니다.
당신은 차례에 원하는 만큼 별을 사용할 수 있습니다.
건물 전면의 가로줄을 채울 때 모든 공간을 창으로 채우면 2점, 벽돌을 한 칸 이상 채우면 1점, 수직 기둥을 채우면 4점, 같은 조건에서 2점을 채웁니다. 미리 지정된 행과 열을 입력하면 즉시 보너스 &mdash를 받게 됩니다. 빈 공간에 창 하나를 그리거나 스코어 시트의 색상 선 하나 또는 두 개로 상자 두 개를 지웁니다. 컬러 라인에서 마지막 칸을 지운다면 2점이 됩니다.
게임플레이는 누군가 12점 이상을 획득할 때까지 계속된다. 각 선수가 같은 회전 수를 갖도록 라운드를 완료하고, 가장 많은 점수를 얻은 사람이 승리합니다!
게임에서, 각 플레이어는 건물과 다섯 줄의 색깔 있는 상자들을 보여주는 종이 점수표를 가지고 있다. 놀이 공간 중앙의 한 장에는 같은 오색의 다양한 폴리오미노 기와가 그려져 있는데, 중앙 칸막이의 한 면에는 2, 3칸의 기와가, 다른 면에는 4, 5칸의 기와가 있다. 이 게임은 위에서 언급한 5가지 색을 가진 5개의 6면 주사위와 조커 역할을 하는 6번째 색을 포함한다. 각 플레이어는 점수표에 빨간색 별 두 개로 시작합니다. 이 별들 중 하나를 차례대로 사용하여 원하는 만큼 주사위를 다시 굴릴 수 있습니다.
차례에, 다섯 개의 주사위를 굴립니다. 리롤을 예약해 두셨다면, 원하시면 이용하실 수 있습니다. 그런 다음 단일 색상으로 주사위 그룹을 선택한 다음 이 선택에 해당하는 폴리오미노의 모양을 본 다음 건물 전면에 폴리오미노를 그리고 건물 영역의 하단에 폴리오미노를 "rest"로 표시해야 합니다. 이 폴리오미노의 한 공간은 벽돌("X"로 표시)이고 다른 공간은 모두 창("quot;로 표시)입니다.O"를 인용합니다. 네다섯 칸의 폴리오미노를 작성한 경우, 용지 오른쪽에 표시된 각 타일은 한 번만 사용할 수 있으므로 용지 중앙에서 십자선을 그립니다.
그런 다음 각 플레이어는 폴리오미노를 얻기 위해 사용하지 않은 주사위 중 하나를 선택한 다음 점수표에 해당 색상의 맨 왼쪽에 있는 빈 상자를 채웁니다. 이 상자들은 아래에 상징이 있을 수도 있습니다. 만약 상자 아래에 +가 있다면, 이 플레이어는 나중에 회전할 때 +를 지우고 그들이 둥글게 굴린 것에 이 색을 보여주는 하나의 "팬텀"을 추가할 수 있습니다. 예를 들어, 파란색 +를 지우면 효과적으로 두 개 대신 파란색 주사위를 세 개 굴릴 수 있다. 상자 아래에 별이 있으면 나중에 해당 별을 지우고 해당 색상의 힘을 사용할 수 있습니다.
빨간색은 원하는 만큼 주사위를 다시 굴릴 수 있습니다.
파란색을 사용하면 파사드에 무언가를 그릴 때 벽돌 공간 하나를 창 공간으로 변경할 수 있습니다.
보라색을 사용하면 선택한 빈 공간에 벽돌 공간 하나를 그릴 수 있습니다(공중에 떠 있지 않은 경우).
녹색을 사용하면 한 색상의 모든 주사위를 원하는 다른 색으로 변경할 수 있습니다.
노란색은 이전 턴에서 지운 폴리오미노 모양을 사용할 수 있습니다.
당신은 차례에 원하는 만큼 별을 사용할 수 있습니다.
건물 전면의 가로줄을 채울 때 모든 공간을 창으로 채우면 2점, 벽돌을 한 칸 이상 채우면 1점, 수직 기둥을 채우면 4점, 같은 조건에서 2점을 채웁니다. 미리 지정된 행과 열을 입력하면 즉시 보너스 &mdash를 받게 됩니다. 빈 공간에 창 하나를 그리거나 스코어 시트의 색상 선 하나 또는 두 개로 상자 두 개를 지웁니다. 컬러 라인에서 마지막 칸을 지운다면 2점이 됩니다.
게임플레이는 누군가 12점 이상을 획득할 때까지 계속된다. 각 선수가 같은 회전 수를 갖도록 라운드를 완료하고, 가장 많은 점수를 얻은 사람이 승리합니다!
Copenhagen: Roll & Write features gameplay similar to the Copenhagen board game, but with players now finishing the facade of their building thanks to the colors shown on rolled dice, not drafted and played cards.
In the game, each player has a paper scoresheet that shows a building and five colored lines of boxes. A sheet in the center of the playing area shows various polyomino tiles in those same five colors, with tiles of two and three spaces on one side of a central divider and tiles of four and five spaces on the other side. The game includes five six-sided dice that feature the above mentioned five colors on five of their sides as well as a sixth color that serves as a joker. Each player starts with two red stars on their scoresheet; you can spend one of these stars on your turn to reroll as many dice as you wish.
On a turn, you roll the five dice. If you have rerolls in reserve, you can use them if you wish. You then choose a group of dice in a single color, then you see the shape of the polyomino that corresponds to this choice, then you draw that polyomino on the facade of the building, with the polyomino needing to "rest" on the bottom of the building area. One space in this polyomino is brick (represented by an "X") while the other spaces are all windows (represented by an "O"). If you created a polyomino of four or five spaces, you cross it off the central sheet of paper as each tile shown on the right side of the sheet can be used only once.
Each other player then gets to choose one of the dice that you didn't use to claim that polyomino, then fill in the leftmost empty box of that color on their scoresheet. These boxes might have a symbol underneath them. If the box has a + under it, then this player can cross off the + on a future turn to add one "phantom" die showing this color to whatever they rolled that round, e.g., if you cross off a blue +, you effectively rolled three blue dice that turn instead of two. If a box has a star under it, then you can cross out that star on a future turn to use the power of that color:
Red lets you reroll as many dice as you want.
Blue lets you change one brick space to a window space when you're drawing something into your facade.
Purple lets you draw one brick space in an empty space of your choice (as long as this space isn't floating in air).
Green lets you change all dice of one color to another color of your choice.
Yellow lets you use a polyomino shape that was crossed out on a previous turn.
You can use as many stars as you wish on your turn.
When you fill in a horizontal row in the facade of your building, you score 2 points if all the spaces are filled with windows and 1 point if at least one space holds brick; when you fill in a vertical column, you score 4 points and 2 points under the same condition. When you fill in predesignated rows and columns, you receive an immediate bonus — either drawing one window in an empty space or crossing off two boxes in one or two color lines on your scoresheet. If you cross out the final space in a color line, you score 2 points.
Gameplay continues until someone has scored 12 or more points. Complete the round so that each player has had the same number of turns, then whoever has the most points wins!
In the game, each player has a paper scoresheet that shows a building and five colored lines of boxes. A sheet in the center of the playing area shows various polyomino tiles in those same five colors, with tiles of two and three spaces on one side of a central divider and tiles of four and five spaces on the other side. The game includes five six-sided dice that feature the above mentioned five colors on five of their sides as well as a sixth color that serves as a joker. Each player starts with two red stars on their scoresheet; you can spend one of these stars on your turn to reroll as many dice as you wish.
On a turn, you roll the five dice. If you have rerolls in reserve, you can use them if you wish. You then choose a group of dice in a single color, then you see the shape of the polyomino that corresponds to this choice, then you draw that polyomino on the facade of the building, with the polyomino needing to "rest" on the bottom of the building area. One space in this polyomino is brick (represented by an "X") while the other spaces are all windows (represented by an "O"). If you created a polyomino of four or five spaces, you cross it off the central sheet of paper as each tile shown on the right side of the sheet can be used only once.
Each other player then gets to choose one of the dice that you didn't use to claim that polyomino, then fill in the leftmost empty box of that color on their scoresheet. These boxes might have a symbol underneath them. If the box has a + under it, then this player can cross off the + on a future turn to add one "phantom" die showing this color to whatever they rolled that round, e.g., if you cross off a blue +, you effectively rolled three blue dice that turn instead of two. If a box has a star under it, then you can cross out that star on a future turn to use the power of that color:
Red lets you reroll as many dice as you want.
Blue lets you change one brick space to a window space when you're drawing something into your facade.
Purple lets you draw one brick space in an empty space of your choice (as long as this space isn't floating in air).
Green lets you change all dice of one color to another color of your choice.
Yellow lets you use a polyomino shape that was crossed out on a previous turn.
You can use as many stars as you wish on your turn.
When you fill in a horizontal row in the facade of your building, you score 2 points if all the spaces are filled with windows and 1 point if at least one space holds brick; when you fill in a vertical column, you score 4 points and 2 points under the same condition. When you fill in predesignated rows and columns, you receive an immediate bonus — either drawing one window in an empty space or crossing off two boxes in one or two color lines on your scoresheet. If you cross out the final space in a color line, you score 2 points.
Gameplay continues until someone has scored 12 or more points. Complete the round so that each player has had the same number of turns, then whoever has the most points wins!
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