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BGG랭킹
BGG전체 : 17782
WARGAMES : 3165
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인원
1-2 명
BGG추천: 1-2 명 -
게임시간
180-180 분
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연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.50 / 5
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디자이너
Wes Erni, Ben Madison
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아티스트
Ed Bourelle, Claudio Pozas, David Sourwine
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인원
게임 소개
C.S.A.는 남북전쟁의 시뮬레이션 게임이다. 미국 선수는 북부를, CSA 선수는 남부를 각각 통제한다. 게임에는 규칙집, 288개의 카운터, 1개의 컬러 맵, 10장의 차트와 테이블이 포함되어 있습니다.
이 게임은 벤 매디슨과 웨스 어니의 " 인용구를 사용한다.찰스 S. 로버츠상&인더트렌치스 수상작 미국 남북전쟁을 시뮬레이션하기 위한 1914-1918년 대전. 부대들은 지도에서 벗어난 장군들, 정예 부대 (철의 여단, 콥의 군단), 기병 (스투아르, 스톤맨), 게릴라 (퀀트릴, 커크), 인디언 (촉토, 들라와레스, 스탠드 와티)을 대표한다. 참호의 죽음처럼: 제1차 세계대전, 1914-1918년의 무작위 사건들과 "특별 이벤트 코인은 매우 중요하며, 약 400개(예, 400개)가 있습니다.
대군(Grand Army of the Grand Army, 예를 들어 포토맥군, 북버지니아군)으로 스택을 형성하면 스택의 다양한 지휘관들이 전투력을 조정할 수 있다. 기병은 특별한 능력이 있지만 필요할 때 도망치는 습성이 있습니다. 게릴라들은 시골 지역을 약탈한다 (퀀트릴, 프라이스, 모건, 그리고 덜 알려진 유니언 야만인 조지 커크). 장군들이 항상 이동 명령을 따르는 것은 아니며, 때로는 대체할 수 없는 명령문을 써버려서 압박해야 한다. 특별한 규칙은 외국의 개입, 국경 주뿐만 아니라 매클렐런, 리, 잭슨, 그리고 다른 몇몇 인물들을 포함한다. 해상전(컨페더레이트 커머스 레이딩)은 세계 지도가 완비된 매우 단순하고 우아한 추상 모델에 의해 처리된다.
이 게임은 두 선수의 정부 마크를 획득하거나 그의 경제를 파괴함으로써 승리한다. 도시를 점령하고 해전에서 승리하면 적의 물가상승률이 높아지며, 이는 전국 선거(경기가 진행되는 동안 세 가지가 남부에 하나!)와 강화 비율과 같은 많은 요소에 영향을 미칩니다.
이 게임은 벤 매디슨과 웨스 어니의 " 인용구를 사용한다.찰스 S. 로버츠상&인더트렌치스 수상작 미국 남북전쟁을 시뮬레이션하기 위한 1914-1918년 대전. 부대들은 지도에서 벗어난 장군들, 정예 부대 (철의 여단, 콥의 군단), 기병 (스투아르, 스톤맨), 게릴라 (퀀트릴, 커크), 인디언 (촉토, 들라와레스, 스탠드 와티)을 대표한다. 참호의 죽음처럼: 제1차 세계대전, 1914-1918년의 무작위 사건들과 "특별 이벤트 코인은 매우 중요하며, 약 400개(예, 400개)가 있습니다.
대군(Grand Army of the Grand Army, 예를 들어 포토맥군, 북버지니아군)으로 스택을 형성하면 스택의 다양한 지휘관들이 전투력을 조정할 수 있다. 기병은 특별한 능력이 있지만 필요할 때 도망치는 습성이 있습니다. 게릴라들은 시골 지역을 약탈한다 (퀀트릴, 프라이스, 모건, 그리고 덜 알려진 유니언 야만인 조지 커크). 장군들이 항상 이동 명령을 따르는 것은 아니며, 때로는 대체할 수 없는 명령문을 써버려서 압박해야 한다. 특별한 규칙은 외국의 개입, 국경 주뿐만 아니라 매클렐런, 리, 잭슨, 그리고 다른 몇몇 인물들을 포함한다. 해상전(컨페더레이트 커머스 레이딩)은 세계 지도가 완비된 매우 단순하고 우아한 추상 모델에 의해 처리된다.
이 게임은 두 선수의 정부 마크를 획득하거나 그의 경제를 파괴함으로써 승리한다. 도시를 점령하고 해전에서 승리하면 적의 물가상승률이 높아지며, 이는 전국 선거(경기가 진행되는 동안 세 가지가 남부에 하나!)와 강화 비율과 같은 많은 요소에 영향을 미칩니다.
C.S.A. is a simulation game of the American Civil war. The USA player controls the Union side and the CSA player controls the Confederate side. The Game contains the rulebook, 288 counters, one color map and 10 sheets of charts and tables.
The game uses Ben Madison and Wes Erni's "Charles S. Roberts Award" winning Death in the Trenches: The Great War, 1914-1918 system to simulate the American Civil War. Units represent Generals (their component brigades are represented off-map), elite units (Iron Brigade, Cobb's Legion), cavalry (Stuart, Stoneman), guerillas (Quantrill, Kirk), and Indians (Choctaws, Delawares, Stand Watie). Like Death in the Trenches: The Great War, 1914-1918 random events and "Special Event Coins" are crucial, and there are about 400 (yes, 400) of them.
Forming stacks into 'Grand Armies' (e.g. Army of the Potomac, Army of Northern Virginia) enables the various commanders in the stack to coordinate their fighting powers. Cavalry have special abilities but also a habit of running away when you need them. Guerillas ravage the countryside (Quantrill, Price, Morgan -- and the less widely known Union barbarian, George Kirk). Generals do not always follow orders to move, and sometimes must be prodded by expending irreplaceable command chits. Special rules cover foreign intervention, the border states, as well as McClellan, Lee, Jackson and a few other characters. Naval warfare (Confederate commerce raiding) is handled by an extremely simple, elegant abstract model complete with a world map.
The game is won by either capturing the government marker of either player or destroying his economy. Capturing cities and winning naval battles increases the enemy's inflation rate, which affects a lot of elements like national elections (there are three over the course of the game--one in the Confederacy!) and reinforcement rates.
The game uses Ben Madison and Wes Erni's "Charles S. Roberts Award" winning Death in the Trenches: The Great War, 1914-1918 system to simulate the American Civil War. Units represent Generals (their component brigades are represented off-map), elite units (Iron Brigade, Cobb's Legion), cavalry (Stuart, Stoneman), guerillas (Quantrill, Kirk), and Indians (Choctaws, Delawares, Stand Watie). Like Death in the Trenches: The Great War, 1914-1918 random events and "Special Event Coins" are crucial, and there are about 400 (yes, 400) of them.
Forming stacks into 'Grand Armies' (e.g. Army of the Potomac, Army of Northern Virginia) enables the various commanders in the stack to coordinate their fighting powers. Cavalry have special abilities but also a habit of running away when you need them. Guerillas ravage the countryside (Quantrill, Price, Morgan -- and the less widely known Union barbarian, George Kirk). Generals do not always follow orders to move, and sometimes must be prodded by expending irreplaceable command chits. Special rules cover foreign intervention, the border states, as well as McClellan, Lee, Jackson and a few other characters. Naval warfare (Confederate commerce raiding) is handled by an extremely simple, elegant abstract model complete with a world map.
The game is won by either capturing the government marker of either player or destroying his economy. Capturing cities and winning naval battles increases the enemy's inflation rate, which affects a lot of elements like national elections (there are three over the course of the game--one in the Confederacy!) and reinforcement rates.
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