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BGG랭킹
BGG전체 : 2095
THEMATIC : 517
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인원
3-6 명
BGG추천: 3-6 명 -
게임시간
90-90 분
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연령
12+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.08 / 5
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디자이너
Curt Covert
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아티스트
Paul Adam, Justin Brunetto, Curt Covert, Ian Field-Richards, Henri Härkönen, Noel Hill, Mats Holmgren, Mark Jernstrom, Bruno Krippahl, Eric R. Martin, Steve Messenger, Loïc Muzy, Morgan Rashand, Chad Savage, William Teo, Adam Vehige, Tim Wollweber
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인원
게임 소개
"팀워크 없이는 살아남을 수 없습니다. 배신 없이는, 당신은 절대 이길 수 없어요.
컷스로트 동굴은 9라운드 이상 진행되며, 각 라운드는 무작위 조우이다. 본질적으로 '도둑질' 게임입니다. 매 라운드마다 마주치는 몬스터는 1~6의 위신 값을 가집니다. 포지션을 위해 성공적으로 기수를 조정하고 킬링 타격을 성공시킨 플레이어는 만남의 위신 가치를 얻게 됩니다. 어떤 만남은 영웅들이 지나갈 수 있는 함정실과 같은 특정한 괴물을 가지지 않는다. 9번의 맞대결 끝에 가장 위신이 높은 선수가 승자다. 9번의 맞대결에서 모두 살아남지 못하면 아무도 이기지 못한다.
협동적인 게임 플레이와 기회주의적 뒷담화의 독특한 조합입니다.
컷스로트 동굴은 9라운드 이상 진행되며, 각 라운드는 무작위 조우이다. 본질적으로 '도둑질' 게임입니다. 매 라운드마다 마주치는 몬스터는 1~6의 위신 값을 가집니다. 포지션을 위해 성공적으로 기수를 조정하고 킬링 타격을 성공시킨 플레이어는 만남의 위신 가치를 얻게 됩니다. 어떤 만남은 영웅들이 지나갈 수 있는 함정실과 같은 특정한 괴물을 가지지 않는다. 9번의 맞대결 끝에 가장 위신이 높은 선수가 승자다. 9번의 맞대결에서 모두 살아남지 못하면 아무도 이기지 못한다.
협동적인 게임 플레이와 기회주의적 뒷담화의 독특한 조합입니다.
"Without teamwork, you will never survive. Without betrayal, you’ll never win."
Cutthroat Caverns is played over 9 rounds, each with a random encounter. Essentially a game of 'kill stealing'. Each round, any monster encountered will have a prestige value of 1 through 6. The player that successfully jockeys for position and lands the killing blow gets the prestige value for the encounter. Some encounters will not have a specific monster, such as a trap room for the heroes to pass through (and in this case, earning no prestige). The surviving player with the most prestige after the 9 encounters is the winner. If the players do not survive all 9 encounters, no one wins the game.
A unique combination of cooperative game play and opportunistic backstabbing.
Cutthroat Caverns is played over 9 rounds, each with a random encounter. Essentially a game of 'kill stealing'. Each round, any monster encountered will have a prestige value of 1 through 6. The player that successfully jockeys for position and lands the killing blow gets the prestige value for the encounter. Some encounters will not have a specific monster, such as a trap room for the heroes to pass through (and in this case, earning no prestige). The surviving player with the most prestige after the 9 encounters is the winner. If the players do not survive all 9 encounters, no one wins the game.
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