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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-1 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-30 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Gottardo Zancani
-
아티스트
-
인원
게임 소개
언더월드 스토리(Underworld Stories)는 원 페이지 게임 시리즈의 두 번째 타이틀로, 탐험과 전투의 빠른 솔리테어 판타지 게임이다.
이 게임은 1PG 지침에 따라 디자인되었다: 게임의 모든 구성 요소를 종이 한 장에 배치하고 18개의 카드 덱은 게임을 랜덤화하기 위한 모든 요소를 제공한다. 캠페인 게임을 쉽게 진행할 수 있도록 플레이어의 진행 상황을 추적할 수 있는 별도의 플레이어 시트가 추가되었습니다.
게임을 시작하여 캐릭터를 만들고 장착한 다음 1PG 덱을 사용하여 던전을 생성하면 맵의 임의의 레이아웃(방/코리더 연결 위치 및 방법)을 설계할 수 있습니다. 각 시나리오에는 던전을 탐험하는 동안 마주쳐야 하는 고유한 이벤트, 만남, 장애물 및 적들이 포함됩니다.
전투는 일반적인 다이롤로 해결되지 않고 대신 사용 가능한 전투 액션의 형태로 여러 가지 전술 옵션을 제공합니다. 강력한 공격을 선택할 것인지, 아니면 Feint와 반격을 선택할 것인지. 적에게는 최상의 전략을 파악하기 위해 평가해야 하는 특수 공격 능력이 있는 경우가 매우 많습니다. 이는 보스를 상대할 때 특히 중요합니다.
시나리오는 개별적으로 플레이(재플레이)하거나 캠페인으로 연속으로 플레이할 수 있습니다. 캐릭터에 의해 축적된 전리품과 경험치를 통해 더 나은 장비를 구입하고 속성을 개선할 수 있습니다.
이 게임은 세 가지 시나리오를 포함하고 있으며, 게임 옵션을 확장하기 위한 새로운 시나리오가 이미 계획되어 있다.
—디자이너의 설명
이 게임은 1PG 지침에 따라 디자인되었다: 게임의 모든 구성 요소를 종이 한 장에 배치하고 18개의 카드 덱은 게임을 랜덤화하기 위한 모든 요소를 제공한다. 캠페인 게임을 쉽게 진행할 수 있도록 플레이어의 진행 상황을 추적할 수 있는 별도의 플레이어 시트가 추가되었습니다.
게임을 시작하여 캐릭터를 만들고 장착한 다음 1PG 덱을 사용하여 던전을 생성하면 맵의 임의의 레이아웃(방/코리더 연결 위치 및 방법)을 설계할 수 있습니다. 각 시나리오에는 던전을 탐험하는 동안 마주쳐야 하는 고유한 이벤트, 만남, 장애물 및 적들이 포함됩니다.
전투는 일반적인 다이롤로 해결되지 않고 대신 사용 가능한 전투 액션의 형태로 여러 가지 전술 옵션을 제공합니다. 강력한 공격을 선택할 것인지, 아니면 Feint와 반격을 선택할 것인지. 적에게는 최상의 전략을 파악하기 위해 평가해야 하는 특수 공격 능력이 있는 경우가 매우 많습니다. 이는 보스를 상대할 때 특히 중요합니다.
시나리오는 개별적으로 플레이(재플레이)하거나 캠페인으로 연속으로 플레이할 수 있습니다. 캐릭터에 의해 축적된 전리품과 경험치를 통해 더 나은 장비를 구입하고 속성을 개선할 수 있습니다.
이 게임은 세 가지 시나리오를 포함하고 있으며, 게임 옵션을 확장하기 위한 새로운 시나리오가 이미 계획되어 있다.
—디자이너의 설명
Underworld Stories is the second title of the One Page Games (1PG) series: it’s a quick solitaire fantasy game of exploration and combat (in other words a Dungeon Crawl).
The game has been designed following the 1PG guidelines: all the components of the game are placed on a single sheet of paper and one 18 cards deck provides all the elements to randomize the game. To facilitate the campaign game, a separated Player Sheet has been added to track the progress of your Character.
You start the game creating and equipping your character, then you will generate the dungeon using the 1PG Deck, that will help you designing the random layout of the map (where and how to connect the rooms/corridors). Each Scenario includes unique events, encounters, obstacles and of course enemies that you’ll need to face during your exploration of the dungeon.
Combat is not resolved with a plain die roll but instead provides several tactical options in the form of the available Combat Actions: will you select a Strong Attack or instead a Feint and Counterattack? Enemies very often have special attack capabilities that you will need to evaluate to identify the best strategy: this is especially important when you’ll face the Boss.
Scenarios can be played (and re-played) individually or you can play them in succession as a campaign: loot and experience points accumulated by your character will allow to purchase better equipment and improve your attributes.
The game includes three different Scenarios, and new ones are already planned to expand the gaming options.
—description from the designer
The game has been designed following the 1PG guidelines: all the components of the game are placed on a single sheet of paper and one 18 cards deck provides all the elements to randomize the game. To facilitate the campaign game, a separated Player Sheet has been added to track the progress of your Character.
You start the game creating and equipping your character, then you will generate the dungeon using the 1PG Deck, that will help you designing the random layout of the map (where and how to connect the rooms/corridors). Each Scenario includes unique events, encounters, obstacles and of course enemies that you’ll need to face during your exploration of the dungeon.
Combat is not resolved with a plain die roll but instead provides several tactical options in the form of the available Combat Actions: will you select a Strong Attack or instead a Feint and Counterattack? Enemies very often have special attack capabilities that you will need to evaluate to identify the best strategy: this is especially important when you’ll face the Boss.
Scenarios can be played (and re-played) individually or you can play them in succession as a campaign: loot and experience points accumulated by your character will allow to purchase better equipment and improve your attributes.
The game includes three different Scenarios, and new ones are already planned to expand the gaming options.
—description from the designer
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