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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
90-120 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Calan Spielman
-
아티스트
Calan Spielman
-
인원
게임 소개
플레이어들은 멸종위기에 처한 종들을 구하기 위한 노력으로 착취와 보존의 균형을 맞추기 위해 경쟁한다. 이를 위해 플레이어들은 자원을 모으고 팔아서 땅을 사고 보존하기 위해 돈을 모아야 한다. 자원을 모으기 위해 플레이어는 땅을 이용해야 하며, 잠재적으로 종들을 멸종으로 몰아넣어야 한다. 플레이어들은 자원 프로젝트에 대한 요청을 승인할 시기를 선택하고(자원 수집) 승인된 계약을 어느 회사(다른 플레이어 또는 자원 수집 회사)에게 할 것인지 선택하는 환경부 장관의 조언자 역할을 맡는다. 장관의 역할은 종을 보존하는 것이고, 따라서 종의 최고의 보존을 가능하게 하는 조언자가 게임에서 승리합니다! 게임은 15종을 구하거나 6종이 멸종될 때 끝납니다.
게임의 설정은 항상 무작위로 이루어집니다. 토지는 멸종위기에 처한 종들의 위치 외에 무작위로 배열되어 있다. 수탈된 토지의 효율성을 개선하기 위한 자원 비용은 무작위화되며, 종 이동, 서식 다리 조성, 폐기물 재활용에 드는 자원 비용도 무작위화된다.
위원회는 4개의 분리된 토지 유형(평원, 해양, 산, 숲)으로 구성되어 있으며 20종의 멸종위기종이 있다. 플레이어들은 6가지 종류의 자원을 모으기 위해 경쟁한다. 식량(평원), 석유(대양), 금속(산맥), 목재(숲), 전기(전기 공장 - 아무 곳에서나 건설) 및 사람(도시에서 아무 곳에서나 건설)이 있습니다. 그들은 땅을 사고 착취함으로써 이것을 한다: 출발지에서 인접한 땅 기와로 퍼진다. 토지의 가격이 더 많이 착취될수록 증가한다. 플레이어는 또한 토지를 이용하고 자원을 추출하여 발생하는 폐기물 비용을 지불해야 합니다.
턴에는 두 단계가 있다. 1단계는 다음을 포함한다. 자원 프로젝트 승인(각 턴마다 3개씩 사용 가능), 토지 구입, 자원 구입/판매, 토지 업그레이드 및/또는 보존 행위 수행(서식지 교량 건설, 종 이동, 폐기물 재활용) 2단계는 다음을 포함한다. 재활용 공장(어디서나 지어짐)과 폐기물 납부 비용(필수 사항)에서 폐기물을 재활용합니다.
—디자이너의 설명
게임의 설정은 항상 무작위로 이루어집니다. 토지는 멸종위기에 처한 종들의 위치 외에 무작위로 배열되어 있다. 수탈된 토지의 효율성을 개선하기 위한 자원 비용은 무작위화되며, 종 이동, 서식 다리 조성, 폐기물 재활용에 드는 자원 비용도 무작위화된다.
위원회는 4개의 분리된 토지 유형(평원, 해양, 산, 숲)으로 구성되어 있으며 20종의 멸종위기종이 있다. 플레이어들은 6가지 종류의 자원을 모으기 위해 경쟁한다. 식량(평원), 석유(대양), 금속(산맥), 목재(숲), 전기(전기 공장 - 아무 곳에서나 건설) 및 사람(도시에서 아무 곳에서나 건설)이 있습니다. 그들은 땅을 사고 착취함으로써 이것을 한다: 출발지에서 인접한 땅 기와로 퍼진다. 토지의 가격이 더 많이 착취될수록 증가한다. 플레이어는 또한 토지를 이용하고 자원을 추출하여 발생하는 폐기물 비용을 지불해야 합니다.
턴에는 두 단계가 있다. 1단계는 다음을 포함한다. 자원 프로젝트 승인(각 턴마다 3개씩 사용 가능), 토지 구입, 자원 구입/판매, 토지 업그레이드 및/또는 보존 행위 수행(서식지 교량 건설, 종 이동, 폐기물 재활용) 2단계는 다음을 포함한다. 재활용 공장(어디서나 지어짐)과 폐기물 납부 비용(필수 사항)에서 폐기물을 재활용합니다.
—디자이너의 설명
Players compete to balance exploitation and conservation in an effort to save endangered species from the brink of extinction. To do this, players must accumulate money through the collection and selling of resources in order to then buy and conserve land. To collect resources, players must exploit the land, and potentially push species to extinction. Players take the role of advisers to the Minister for the Environment - choosing when to approve requests for resource projects (collecting resources for doing so) and choosing which companies to give the approved contracts to (owned by other players, or themselves - who also collect resources). The role of the Minister is to conserve species, therefore the adviser that enables the best conservation of species wins the game! The game ends when either 15 species are saved, or 6 are made extinct.
The setup for the game is always randomized: The lands are arranged at random, in addition to the location of the endangered species; The resource cost to improve the efficiency of exploited lands is randomized; and the resource cost to move species, create habitat bridges and recycle waste is also randomized.
The board consists of 4 separate land types (Plains, Oceans, Mountains, Forests) with 20 endangered species. Players compete to collect 6 different resource types: Food (from Plains), Oil (from Oceans), Metal (from Mountains), Wood (from Forests), Electricity (from Electricity plants - built anywhere) and People (from Cities - built anywhere). They do this by buying and exploiting the land: spreading out from a starting land to adjacent land tiles. The cost of land grows as more of it is exploited. Players must also pay the cost of Waste that is generated by exploiting lands and extracting resources.
A turn has two phases. Phase 1 involves: Approving resource projects (3 available each turn, drawn from a deck), Buying land, Buying/Selling resources, Upgrading lands and/or performing Acts of Conservation (building habitat bridges, relocating species, recycling waste). Phase 2 involves: Recycling waste at Recycling plants (built anywhere) and Paying Waste dues (mandatory).
—description from the designer
The setup for the game is always randomized: The lands are arranged at random, in addition to the location of the endangered species; The resource cost to improve the efficiency of exploited lands is randomized; and the resource cost to move species, create habitat bridges and recycle waste is also randomized.
The board consists of 4 separate land types (Plains, Oceans, Mountains, Forests) with 20 endangered species. Players compete to collect 6 different resource types: Food (from Plains), Oil (from Oceans), Metal (from Mountains), Wood (from Forests), Electricity (from Electricity plants - built anywhere) and People (from Cities - built anywhere). They do this by buying and exploiting the land: spreading out from a starting land to adjacent land tiles. The cost of land grows as more of it is exploited. Players must also pay the cost of Waste that is generated by exploiting lands and extracting resources.
A turn has two phases. Phase 1 involves: Approving resource projects (3 available each turn, drawn from a deck), Buying land, Buying/Selling resources, Upgrading lands and/or performing Acts of Conservation (building habitat bridges, relocating species, recycling waste). Phase 2 involves: Recycling waste at Recycling plants (built anywhere) and Paying Waste dues (mandatory).
—description from the designer
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