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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
45-45 분
-
연령
0+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
2.00 / 5
-
디자이너
(Uncredited)
-
아티스트
-
인원
게임 소개
Fran Tarkenton's Pro Football은 NFL과 AFL이 통합되기 전, 플레이 가능하면서도 매우 상세한 프로 축구 시뮬레이션이었다.
그 게임은 그 시간 동안 진행되었고, 매우 많은 시뮬레이션이 이루어졌다. 이 게임은 23개의 공격 기본 플레이와 8개의 수비 라인을 사용했다. 일부 동시대 축구 경기나 많은 소규모 축구 경기와 달리, 적절한 수비는 위대한 롤의 피해를 제한할 것이다. 공격적 플레이의 수는 제한적이지만, 피처 포지션을 보여줄 수 있기 때문에 선택의 폭이 넓다. 또한, 8가지 방어 설정을 넘어, 수비형 선수는 어떤 선수를 '키'할 것인지 선택할 수 있다. 물론 잘못된 리시버를 이중으로 덮으면 적은 롤이 더 높은 결과를 얻을 수 있습니다.
게임 시스템의 진정한 발전은 각 팀이 각각의 플레이에서 수비와 공격 라인에서 매년 '등급'을 매기는 것이었다. 그래서 두 팀을 상대할 때 수비별로 플레이마다 다이롤 수식어가 붙었다.
시계 기능도 매우 좋아 진정한 '2분 드릴'과 실제 게임 전략 활용이 가능했다.
Fran Tarkenton's Pro Football은 NFC와 AFC로 합병되기 전인 1960년대 팀들의 모습을 담은 훌륭한 타임캡슐이다.
그 게임은 그 시간 동안 진행되었고, 매우 많은 시뮬레이션이 이루어졌다. 이 게임은 23개의 공격 기본 플레이와 8개의 수비 라인을 사용했다. 일부 동시대 축구 경기나 많은 소규모 축구 경기와 달리, 적절한 수비는 위대한 롤의 피해를 제한할 것이다. 공격적 플레이의 수는 제한적이지만, 피처 포지션을 보여줄 수 있기 때문에 선택의 폭이 넓다. 또한, 8가지 방어 설정을 넘어, 수비형 선수는 어떤 선수를 '키'할 것인지 선택할 수 있다. 물론 잘못된 리시버를 이중으로 덮으면 적은 롤이 더 높은 결과를 얻을 수 있습니다.
게임 시스템의 진정한 발전은 각 팀이 각각의 플레이에서 수비와 공격 라인에서 매년 '등급'을 매기는 것이었다. 그래서 두 팀을 상대할 때 수비별로 플레이마다 다이롤 수식어가 붙었다.
시계 기능도 매우 좋아 진정한 '2분 드릴'과 실제 게임 전략 활용이 가능했다.
Fran Tarkenton's Pro Football은 NFC와 AFC로 합병되기 전인 1960년대 팀들의 모습을 담은 훌륭한 타임캡슐이다.
Fran Tarkenton's Pro Football was a playable yet highly detailed simulation of pro football in the days before the NFL and AFL consolidated. (Tarkenton was a New York Giant quarterback at the time – before he led the Vikings to three Super Bowls.)
The game was advanced for the time, and very much a simulation. The game used 23 offensive basic plays and 8 defensive lines. Unlike some contemporaries and many lesser football games, the proper defense will limit the damage of a great roll. Despite the limited number of offensive plays, there are plenty of choices since the plays can showcase feature positions. Also, beyond the 8 defensive setups, the defensive player can also have the choice of which player to 'key' on. Of course, double-covering the wrong receiver will allow a lesser roll to have a higher result.
The true advancement for the game system was the yearly 'rating' of each team on their defensive and offensive line in each of these plays. Thus, when you played two teams, there was a die roll modifier for each play based on each defense.
The clock functions were also very good, allowing a true 'two minute drill' and the use of real game strategies.
Fran Tarkenton's Pro Football is a great time capsule with a look at the teams in the 1960s, before they merged to become the NFC and AFC.
The game was advanced for the time, and very much a simulation. The game used 23 offensive basic plays and 8 defensive lines. Unlike some contemporaries and many lesser football games, the proper defense will limit the damage of a great roll. Despite the limited number of offensive plays, there are plenty of choices since the plays can showcase feature positions. Also, beyond the 8 defensive setups, the defensive player can also have the choice of which player to 'key' on. Of course, double-covering the wrong receiver will allow a lesser roll to have a higher result.
The true advancement for the game system was the yearly 'rating' of each team on their defensive and offensive line in each of these plays. Thus, when you played two teams, there was a die roll modifier for each play based on each defense.
The clock functions were also very good, allowing a true 'two minute drill' and the use of real game strategies.
Fran Tarkenton's Pro Football is a great time capsule with a look at the teams in the 1960s, before they merged to become the NFC and AFC.
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