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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
90-90 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
3.50 / 5
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디자이너
Bryan Aldrich
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아티스트
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인원
게임 소개
4번가 야구는 빅 리그 야구 액션을 재현하기 위해 개인별 등급을 사용하는 야구 시뮬레이션 게임입니다. 등급은 구멍이 난 카드스톡에 책자 형식으로 인쇄됩니다. 그것들은 3.5" x 2.5" (버블검 카드와 같은 크기)로 측정됩니다.
경기는 투수로 시작합니다. 각 투수는 타석 위로 공을 넘기는 능력, 장타 포기 가능성, 볼넷 대 삼진 비율, 허용 안타 등으로 평가받는다.
각 타자는 평균, 장타력, 삼진과 볼넷, 주루, 도루, 번팅, 좌전안타로 평가받고 있다. 이밖에 투타자는 수비 범위, 실책 빈도, 외야수-포수 팔, 내야수 병살전환 능력 등이 평가받는다.
5개의 주사위가 4번가 야구장에서 쓰이고...하나의 20면체(d20), 두 개의 10면체(d10), 두 개의 육면체(d6)입니다.
게임은 카운트를 결정하는 것으로 시작합니다. 두 개의 d10이 굴려지고 투수의 카운트 열을 보고 카운트가 결정된다. 만약 그 투수가 카운트에서 앞설 경우, 그의 뒤에 있는 모든 수비 선수들과 함께 그의 평점은 상승한다. 만약 그가 뒤처지면, 대신 타자에게 상승분이 주어진다. 수비진은 선수들의 위치를 정하고 전략 카드(패스트볼, 변화구, 투구아웃 등)를 선택한다. 마찬가지로 공격은 전략 카드(히트 앤 런, 스틸 등)를 선택한다. 다섯 개의 주사위가 모두 굴려지고, 전략 카드가 드러나며, 투수의 카드에서 "매치업"을 찾아 플레이를 계속한다. 매치업은 타구부터 특정 야수, 타자-투수 대결, 야구장, 수비 포지셔닝 효과까지 다양하다. 매치업이 결정되면 타자의 평점에서 수비수의 평점을 차감하고 그 결과를 d20과 비교한다. 결과가 d20보다 작거나 같으면 타자가 매치업에서 승리하고 2개의 d6를 더하고 적절한 열을 참조하여 플레이의 최종 결과를 타자에게 읽힌다. d20 결과가 더 높으면 수비형 선수에서도 비슷하게 플레이 결과가 나온다.
이 게임은 2.5" x 3.5" (버블검 카드와 같은 크기), 야구장 (8.5" x 11"에 인쇄), 주사위, 전략 카드, 읽기 쉬운 결과, 차트, 스코어 시트로 가득 찬 야구 선수 등급이 제공된다. 25타수 이하, 2타수 이하, 2경기 이하 선발투수를 제외한 모든 선수는 2005년 시즌을 위해 등급이 매겨진다.
경기는 투수로 시작합니다. 각 투수는 타석 위로 공을 넘기는 능력, 장타 포기 가능성, 볼넷 대 삼진 비율, 허용 안타 등으로 평가받는다.
각 타자는 평균, 장타력, 삼진과 볼넷, 주루, 도루, 번팅, 좌전안타로 평가받고 있다. 이밖에 투타자는 수비 범위, 실책 빈도, 외야수-포수 팔, 내야수 병살전환 능력 등이 평가받는다.
5개의 주사위가 4번가 야구장에서 쓰이고...하나의 20면체(d20), 두 개의 10면체(d10), 두 개의 육면체(d6)입니다.
게임은 카운트를 결정하는 것으로 시작합니다. 두 개의 d10이 굴려지고 투수의 카운트 열을 보고 카운트가 결정된다. 만약 그 투수가 카운트에서 앞설 경우, 그의 뒤에 있는 모든 수비 선수들과 함께 그의 평점은 상승한다. 만약 그가 뒤처지면, 대신 타자에게 상승분이 주어진다. 수비진은 선수들의 위치를 정하고 전략 카드(패스트볼, 변화구, 투구아웃 등)를 선택한다. 마찬가지로 공격은 전략 카드(히트 앤 런, 스틸 등)를 선택한다. 다섯 개의 주사위가 모두 굴려지고, 전략 카드가 드러나며, 투수의 카드에서 "매치업"을 찾아 플레이를 계속한다. 매치업은 타구부터 특정 야수, 타자-투수 대결, 야구장, 수비 포지셔닝 효과까지 다양하다. 매치업이 결정되면 타자의 평점에서 수비수의 평점을 차감하고 그 결과를 d20과 비교한다. 결과가 d20보다 작거나 같으면 타자가 매치업에서 승리하고 2개의 d6를 더하고 적절한 열을 참조하여 플레이의 최종 결과를 타자에게 읽힌다. d20 결과가 더 높으면 수비형 선수에서도 비슷하게 플레이 결과가 나온다.
이 게임은 2.5" x 3.5" (버블검 카드와 같은 크기), 야구장 (8.5" x 11"에 인쇄), 주사위, 전략 카드, 읽기 쉬운 결과, 차트, 스코어 시트로 가득 찬 야구 선수 등급이 제공된다. 25타수 이하, 2타수 이하, 2경기 이하 선발투수를 제외한 모든 선수는 2005년 시즌을 위해 등급이 매겨진다.
4th Street Baseball is a baseball simulation game using individual ratings to recreate big league baseball action. Ratings are printed in booklet format on perforated cardstock. They measure 3.5" x 2.5" (the same size as a bubble-gum card).
The game starts with the pitcher. Each pitcher is rated for his ability to get the ball over the plate, the likelihood of him giving up the long ball, walk to strikeout ratio, hits allowed, etc.
Each hitter has been rated for average, extra-base potential, strikeouts and walks, base running, stealing, bunting, and lefty-righty hitting. In addition, pitchers and hitters are rated for defensive range, error frequency, outfielder-catcher arms, and infielders ability to turn the double play.
Five dice are employed in 4th Street Baseball...one twenty-sided (d20), two ten-sided (d10), and two six-sided (d6).
Play starts by determining the count. The two d10 are rolled and the count is determined by looking at the pitcher's count column. If the pitcher gets ahead in the count, his ratings, along with all of the defensive players behind him, increase. If he falls behind, then the increase is instead given to the hitter. The defense is allowed to position its players and selects a strategy card (fastball, breaking ball, pitchout, etc.). The offense, likewise, selects a strategy card (hit and run, steal, etc.). All five dice are rolled, the strategy cards are revealed, and the play continues by finding a "matchup" on the pitcher's card. Matchups vary from balls hit to a specific fielder, to batter-pitcher battles, to ballpark and defensive positioning effects. Once a matchup has been determined, the defender's rating is subtracted from the hitter's rating and the result is compared to the d20. If the result is less than or equal to the d20, the hitter wins the matchup and the final result of the play is read off the hitter by adding the two d6 and referring to the appropriate column. If the d20 result is higher, then the play result is found similarly on the defensive player.
The game comes with a book (or two books, depending upon the season) full of baseball player ratings which are perforated to 2.5" x 3.5" (the same size as a bubble-gum card), baseball fields (printed on 8.5" x 11" card stock, for each team), dice, strategy cards, an easy-to-read results chart, and score sheets. All players are rated for the 2005 season, except those with less than 25 at bats or innings pitched, or pitchers who had 2 or less starts.
The game starts with the pitcher. Each pitcher is rated for his ability to get the ball over the plate, the likelihood of him giving up the long ball, walk to strikeout ratio, hits allowed, etc.
Each hitter has been rated for average, extra-base potential, strikeouts and walks, base running, stealing, bunting, and lefty-righty hitting. In addition, pitchers and hitters are rated for defensive range, error frequency, outfielder-catcher arms, and infielders ability to turn the double play.
Five dice are employed in 4th Street Baseball...one twenty-sided (d20), two ten-sided (d10), and two six-sided (d6).
Play starts by determining the count. The two d10 are rolled and the count is determined by looking at the pitcher's count column. If the pitcher gets ahead in the count, his ratings, along with all of the defensive players behind him, increase. If he falls behind, then the increase is instead given to the hitter. The defense is allowed to position its players and selects a strategy card (fastball, breaking ball, pitchout, etc.). The offense, likewise, selects a strategy card (hit and run, steal, etc.). All five dice are rolled, the strategy cards are revealed, and the play continues by finding a "matchup" on the pitcher's card. Matchups vary from balls hit to a specific fielder, to batter-pitcher battles, to ballpark and defensive positioning effects. Once a matchup has been determined, the defender's rating is subtracted from the hitter's rating and the result is compared to the d20. If the result is less than or equal to the d20, the hitter wins the matchup and the final result of the play is read off the hitter by adding the two d6 and referring to the appropriate column. If the d20 result is higher, then the play result is found similarly on the defensive player.
The game comes with a book (or two books, depending upon the season) full of baseball player ratings which are perforated to 2.5" x 3.5" (the same size as a bubble-gum card), baseball fields (printed on 8.5" x 11" card stock, for each team), dice, strategy cards, an easy-to-read results chart, and score sheets. All players are rated for the 2005 season, except those with less than 25 at bats or innings pitched, or pitchers who had 2 or less starts.
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