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  • 인원

    1-2 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    15-30 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    0.00 / 5

게임 소개

웨이크는 1-2 플레이어 추상 전략 게임입니다. 플레이어들은 수면선상의 로봇들을 조종하는데, 수면선상의 모든 승객들을 깨우고 배가 폭발하기 전에 탈출하도록 안내하는 것이 임무이다.

승자는 다음과 같이 가장 많은 포인트를 획득한 플레이어입니다.

모듈식 육각형 타일 보드는 로봇들이 이동할 수 있는 번호 매겨진 공간의 격자를 만든다. 2개 또는 3개의 타일이 교차하는 모서리에는 삼각형의 수면실이 있다. 각 플레이어는 게임 초반에 보드의 바깥쪽 가장자리 주위에 배치된 두 개의 로봇을 조종한다.

로봇은 수면실을 보드에서 제거하고 보드 측면에 보이는 번호의 탈출 포드 카드(런치 베이) 중 하나와 일치시키는 것을 목표로 3가지 이동 규칙을 따라야 한다. 로봇은(1)인접한 육각 타일에,(2)이 수면실 앉아 있어 공간으로,(3)값이 공간으로 움직여야 한다 하나 또는 한 로봇으로부터 이사했습니다 그 공간의 가치 이하다.

플레이어들은 돌아가면서 그들의 로봇들 중 하나를 움직인다. 보드에서 수면실을 분리하려면 두 단계가 필요합니다. 로봇이 수면실이 있는 공간에 착륙할 때, 그 방은 누워있거나 서있을 것이다.
로봇이 도착할 때 수면실을 건드리지 않으면 로봇이 들어 있는 공간에서 밀려나와 서 있는(잠금 해제) 상태가 된다. 로봇이 도착했을 때 수면실이 잠기지 않으면 로봇이 있는 공간 밖으로 밀려납니다. 이렇게 밀면 수면실이 보드에서 제거되고 수면실이 밀린 공간의 번호가 할당됩니다.

발사 베이는 24개의 탈출 포드 카드 중 18개를 포함하고 있으며, 게임 시작 시 무작위로 선택되며, 각각 수면실을 저장할 수 있는 두 개의 위치가 있습니다. 플레이어는 보드에서 발사대에 있는 3개의 탈출용 포드 중 하나의 숫자와 일치하는 챔버를 제거하는 방법을 모색합니다. 일치하면, 플레이어는 카드와 수면실을 그들의 안전 구역으로 가져가서 2점을 얻는다. 수면실의 수가 탈출 포드 수와 일치하지 않지만 이미 발사한 팟에 사용 가능한 두 번째 공간이 있는 경우 이 공간에 수면실을 배치하여 1점을 획득할 수 있습니다.

세 가지 이벤트 중 하나로 게임이 종료됩니다. (1) 모든 수면실이 보드에서 제거되고, (2) 모든 탈출 포드가 발사대에서 발사되었습니다. (3) 한 플레이어(두 로봇 모두)는 더 이상 합법적인 움직임이 없습니다.

게임이 끝나면, 선수들은 승자를 가리기 위해 점수를 세어본다. 동점일 경우, 플레이어는 탈출 포드를 센다.
Wayk is a 1-2 player abstract strategy game. Players control robots on a sleep ship whose task is to awaken all the passengers on the ship and usher them to escape pods before the ship explodes!

The winner is the player who earns the most points as described here:

The modular hex-shaped-tile board sets out a grid of numbered spaces for the robots to travel on. Located at the corners, where 2 or 3 tiles intersect, are triangular sleep chambers. Each player controls two robots which are placed around the outside edge of the board in the beginning of the game.

Robots must follow 3 rules for movement, with the goal of causing sleep chambers to be removed from the board and matched with one of the numbered escape pod cards which are visible to the side of the board (launch bay). Robots must move (1) to an adjacent hex tile, (2) to a space where a sleep chamber sits, (3) to a space whose value is either one higher or one lower than the value of the space the robot moved from.

Players take turns moving one of their robots per turn. Removal of a sleep chamber from the board requires 2 steps. When a robot lands on a space where there is a sleep chamber, the chamber will either be lying down (untouched) or standing up (unlocked).
If the sleep chamber is untouched when the robot arrives, it will be pushed out of the space containing the robot and stood up (unlocked). If the sleep chamber is unlocked when the robot arrives, it is pushed out of the space it is in. This push causes the sleep chamber to be removed from the board, assigning to it the number of the space it was pushed to.

The launch bay contains 18 of the 24 escape pod cards - randomly chosen at the beginning of the game, each with two possible locations to store sleep chambers. Players look to remove chambers from the board that match the numbers of one of 3 available escape pods in the launch bay. If a match is made, the player takes the cards and the sleep chamber to their safe zone and earns 2 points. If the number of the sleep chamber does not match an available escape pod, but they have an available second space in a pod they have already launched they may place the sleep chamber in this space to earn 1 point.

One of 3 events will cause the game to end. (1) ALL the sleep chambers are removed from the board. (2) ALL the escape pods have been launched from the launch bay. (3) ONE player (both of their robots) no longer has a legal move.

When the game ends, players count points to determine the winner. In the case of a tie, players count escape pods.

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