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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-60 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Jonas Braune, Benjamin Gendig
-
아티스트
-
인원
게임 소개
오르비타 빅타리스(Orbita Victoris)는 두 명 또는 네 명의 플레이어가 공유된 전장에서 서로 경쟁하는 전술적 공상 과학/판타지 카드 게임이다.
승리 조건
상대의 실드 포인트를 0으로 끌어올린 플레이어가 승리하거나 (덱에서) 더 이상 카드를 뽑을 수 없거나 포기한 플레이어가 승리합니다.
게임 방법
각 플레이어는 게임 시작 시에 6개의 실드 포인트로 시작합니다. 이러한 표시는 항상 상대에게 분명하게 보여야 한다(6면 큐브 또는 밀폐된 실드 마커).
최대 손 제한은 7개입니다. 만약 한 선수가 차례가 끝날 때 7장 이상의 카드를 손에 들고 있다면, 카드 한도에 도달할 때까지 폐기된 더미에 카드를 올려놓아야 한다.
카드 텍스트는 항상 규칙집에 있는 규칙보다 우선합니다. 카드 문자가 잘못된 경우에는 적용되지 않습니다.
각 턴은 5단계로 구성되며, 각 이동 순서는 항상 다음과 같다.
시작 단계:
초기 단계에서는 턴 시작 시 이미 재생 중인 카드에 의해 활성화된 모든 효과가 해결된다. 효과가 활성화되는 순서는 현역 선수에 의해 결정된다. 처음에 모든 효과가 해결되면 이 단계가 종료되고 작업 이벤트가 발생합니다.
그리기 단계:
이 단계에서 활성화된 플레이어는 카드 1장을 뽑습니다.
복구 단계:
넥서스 리소스를 제외하고 현재 사용 중인 모든 활성 플레이어 카드(측면의 ‘inactive’)는 다시 recoverd( ‘active’ / uplight)로 전환됩니다.
주 단계:
이 위상은 턴의 주요 부분을 나타냅니다. 주 단계에서, 플레이어는 자신의 손에서 카드를 플레이하거나, 공격을 선언하거나, 필드에서의 유닛 카드 효과를 활성화하거나, 운영자를 사용할 수 있다.
끝 단계:
이 단계가 시작될 때 턴 끝에 명시적으로 발생하는 모든 효과가 처리된다. 여기에는 턴이 끝날 때까지 문구가 적힌 커맨드 카드를 제거하는 것이 포함된다. 초기 단계와 마찬가지로, 관련된 경우 활성 플레이어가 이러한 단계의 순서를 결정합니다. 그 후, 다른 선수는 그의 초기 단계부터 시작합니다.
—디자이너의 설명
승리 조건
상대의 실드 포인트를 0으로 끌어올린 플레이어가 승리하거나 (덱에서) 더 이상 카드를 뽑을 수 없거나 포기한 플레이어가 승리합니다.
게임 방법
각 플레이어는 게임 시작 시에 6개의 실드 포인트로 시작합니다. 이러한 표시는 항상 상대에게 분명하게 보여야 한다(6면 큐브 또는 밀폐된 실드 마커).
최대 손 제한은 7개입니다. 만약 한 선수가 차례가 끝날 때 7장 이상의 카드를 손에 들고 있다면, 카드 한도에 도달할 때까지 폐기된 더미에 카드를 올려놓아야 한다.
카드 텍스트는 항상 규칙집에 있는 규칙보다 우선합니다. 카드 문자가 잘못된 경우에는 적용되지 않습니다.
각 턴은 5단계로 구성되며, 각 이동 순서는 항상 다음과 같다.
시작 단계:
초기 단계에서는 턴 시작 시 이미 재생 중인 카드에 의해 활성화된 모든 효과가 해결된다. 효과가 활성화되는 순서는 현역 선수에 의해 결정된다. 처음에 모든 효과가 해결되면 이 단계가 종료되고 작업 이벤트가 발생합니다.
그리기 단계:
이 단계에서 활성화된 플레이어는 카드 1장을 뽑습니다.
복구 단계:
넥서스 리소스를 제외하고 현재 사용 중인 모든 활성 플레이어 카드(측면의 ‘inactive’)는 다시 recoverd( ‘active’ / uplight)로 전환됩니다.
주 단계:
이 위상은 턴의 주요 부분을 나타냅니다. 주 단계에서, 플레이어는 자신의 손에서 카드를 플레이하거나, 공격을 선언하거나, 필드에서의 유닛 카드 효과를 활성화하거나, 운영자를 사용할 수 있다.
끝 단계:
이 단계가 시작될 때 턴 끝에 명시적으로 발생하는 모든 효과가 처리된다. 여기에는 턴이 끝날 때까지 문구가 적힌 커맨드 카드를 제거하는 것이 포함된다. 초기 단계와 마찬가지로, 관련된 경우 활성 플레이어가 이러한 단계의 순서를 결정합니다. 그 후, 다른 선수는 그의 초기 단계부터 시작합니다.
—디자이너의 설명
Orbita Victaris is a tactical Science-Fiction/ Fantasy card game in which two or four players compete against each other on a shared battlefield.
VICTORY CONDITIONS
The player who has brought the shield points of his opponent to 0 wins or if the opponent can no longer draw cards (from his deck) or when a player gives up.
HOW TO PLAY
Each player starts with 6 shield points at the beginning of the game. These must be clearly visible to the opponentat all times (6-sided cube or by enclosed shield markers).
The maximum hand limit is 7. If a player has more than 7 cards in his hand at the end of their turn, they must place cards on their discard piles until the card limit is reached.
The card text always takes precedence over the rules in the rule book. This does not apply if the card text is incorrect.
Each turn consists of 5 phases, which are always traversed in this order of each move:
Start-phase:
In the initial phase, all effects that are activated by cards already in play at the beginning of the turn are resolved. The order in which the effects become active is determined by the active player. After all effects have been resolved with at the beginning, this phase ends and an action-event follows.
Draw-phase:
In this phase, the active player draws 1 card.
Recovering-phase:
All active player cards that are currently exausted (‘inactive’ on the side), with the exception of Nexus resources, are again recoverd (turned ‘active’ / upright).
Main-phase:
This phase represents the main part of a turn. In its main phase, a player may play cards from his hand, declare attacks, activate unit card effects on the field, or use his operator.
End-phase:
At the beginning of this phase, all effects are dealt with which explicitly occur at the end of the turn. This includes the removal of played command cards with the wording until the end of the turn. As in the initial phase, the active player, if relevant, determines the order of these steps. After that, the other player starts with his initial phase.
—description from the designer
VICTORY CONDITIONS
The player who has brought the shield points of his opponent to 0 wins or if the opponent can no longer draw cards (from his deck) or when a player gives up.
HOW TO PLAY
Each player starts with 6 shield points at the beginning of the game. These must be clearly visible to the opponentat all times (6-sided cube or by enclosed shield markers).
The maximum hand limit is 7. If a player has more than 7 cards in his hand at the end of their turn, they must place cards on their discard piles until the card limit is reached.
The card text always takes precedence over the rules in the rule book. This does not apply if the card text is incorrect.
Each turn consists of 5 phases, which are always traversed in this order of each move:
Start-phase:
In the initial phase, all effects that are activated by cards already in play at the beginning of the turn are resolved. The order in which the effects become active is determined by the active player. After all effects have been resolved with at the beginning, this phase ends and an action-event follows.
Draw-phase:
In this phase, the active player draws 1 card.
Recovering-phase:
All active player cards that are currently exausted (‘inactive’ on the side), with the exception of Nexus resources, are again recoverd (turned ‘active’ / upright).
Main-phase:
This phase represents the main part of a turn. In its main phase, a player may play cards from his hand, declare attacks, activate unit card effects on the field, or use his operator.
End-phase:
At the beginning of this phase, all effects are dealt with which explicitly occur at the end of the turn. This includes the removal of played command cards with the wording until the end of the turn. As in the initial phase, the active player, if relevant, determines the order of these steps. After that, the other player starts with his initial phase.
—description from the designer
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