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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
45-90 분
-
연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
-
아티스트
Nicolas Amoroso, Yanis Cardin, Nele Diel, Quentin Dognon "Qenus"
-
인원
게임 소개
Forgotten Chambers는 탐험 카드를 통해 던전이 무작위로 생성되는 탐험 게임이다. 각 게임은 전용 책자에 설명된 캠페인의 일부로 시나리오를 따릅니다. 다양한 탐험 카드와 관련 이벤트 덕분에 만남과 몬스터를 잊지 않고 시나리오를 만들 수 있을 것이다.
새로운 탐험 카드를 발견하면 플레이어는 작은 주변 텍스트가 설명되고 영웅들이 발견한 것이 무엇인지를 보여주는 만남 카드를 그린다. 모든 플레이어가 한 영역을 함께 건널 때, 우리는 시나리오와 그 단계를 설명하면서 보드 맨 아래에 줄거리 위에 배치하는 이벤트를 그립니다. 각 시나리오에 대한 특정 이벤트 카드가 공통 이벤트에 추가됩니다.
몬스터들은 코볼드와 언데드 시나리오에 따라 달라진다. 보스를 제외한 모든 몬스터는 무작위로 그려집니다.
이벤트 및/또는 탐색 카드를 추가하여 탐색 시간을 늘려 게임의 난이도를 변경할 수 있습니다. 더 높은 레벨의 몬스터들과 함께 플레이할 수도 있습니다.
이 모든 요소들 때문에 게임은 훌륭한 삶을 제공합니다. 던전의 모든 탐사 기계 덕분에 같은 시나리오를 여러 번 진행해도 각 경기가 달라진다.
코어박스는 4명의 영웅과 그들을 진화시킬 수 있는 여러 종류의 경험 카드를 제안할 것입니다. 많은 보물들과 장비들 또한 기본 상자의 내용물의 일부가 될 것입니다.
—출판사의 설명
새로운 탐험 카드를 발견하면 플레이어는 작은 주변 텍스트가 설명되고 영웅들이 발견한 것이 무엇인지를 보여주는 만남 카드를 그린다. 모든 플레이어가 한 영역을 함께 건널 때, 우리는 시나리오와 그 단계를 설명하면서 보드 맨 아래에 줄거리 위에 배치하는 이벤트를 그립니다. 각 시나리오에 대한 특정 이벤트 카드가 공통 이벤트에 추가됩니다.
몬스터들은 코볼드와 언데드 시나리오에 따라 달라진다. 보스를 제외한 모든 몬스터는 무작위로 그려집니다.
이벤트 및/또는 탐색 카드를 추가하여 탐색 시간을 늘려 게임의 난이도를 변경할 수 있습니다. 더 높은 레벨의 몬스터들과 함께 플레이할 수도 있습니다.
이 모든 요소들 때문에 게임은 훌륭한 삶을 제공합니다. 던전의 모든 탐사 기계 덕분에 같은 시나리오를 여러 번 진행해도 각 경기가 달라진다.
코어박스는 4명의 영웅과 그들을 진화시킬 수 있는 여러 종류의 경험 카드를 제안할 것입니다. 많은 보물들과 장비들 또한 기본 상자의 내용물의 일부가 될 것입니다.
—출판사의 설명
Forgotten Chambers is an exploration game in which dungeons are randomly generated through exploration cards. Each game follows a scenario as part of a campaign described in the dedicated booklet. It will be quite possible to create scenarios thanks to the various explorations cards and related events without forgetting encounters and monsters.
When discovering a new exploration card, a player draws an encounter card on which a small ambient text is described and what the heroes discover. When all the players cross an area together we draw an event that we just place on the storyline at the bottom of the board, describing the scenario and its stages. Specific event cards to each scenario are added to the common ones.
The monsters encountered also depend on the scenarios: Kobolds and undead. All monsters (except bosses) are also drawn randomly.
It is possible to change the difficulty of the game by adding events and / or exploration cards to increase the exploration time. It is also possible to play with higher level monsters.
The game offers a great life because of all these elements. Each game will be different even if the same scenario is played several times thanks to all the exploration mechanics of the dungeons.
The core box will propose 4 heroes and several decks of experience cards that will allow you to evolve them. Many treasures and equipment will also be part of the contents of the basic box.
—description from the publisher
When discovering a new exploration card, a player draws an encounter card on which a small ambient text is described and what the heroes discover. When all the players cross an area together we draw an event that we just place on the storyline at the bottom of the board, describing the scenario and its stages. Specific event cards to each scenario are added to the common ones.
The monsters encountered also depend on the scenarios: Kobolds and undead. All monsters (except bosses) are also drawn randomly.
It is possible to change the difficulty of the game by adding events and / or exploration cards to increase the exploration time. It is also possible to play with higher level monsters.
The game offers a great life because of all these elements. Each game will be different even if the same scenario is played several times thanks to all the exploration mechanics of the dungeons.
The core box will propose 4 heroes and several decks of experience cards that will allow you to evolve them. Many treasures and equipment will also be part of the contents of the basic box.
—description from the publisher
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