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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-5 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
240-900 분
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연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Michael W. Tan
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아티스트
Michael W. Tan
-
인원
게임 소개
스톰 오버 유럽은 제2차 세계 대전 중 유럽 전체 분쟁을 재현하는 거대한 전략 게임이다. 나무 조각으로 디자인된 것은 배치에 따라 공기, 육지, 바다 단위를 나타내는 자원을 묘사하는 데 사용된다.
1939년 1월부터 1945년 봄의 쓰라린 끝 또는 그 이후의 전쟁 전체를 플레이하는 것은 시나리오의 경우 4~6시간, 전체 캠페인의 경우 10~15시간이 소요된다. 16진도 없고 카운터도 없고 운이 안 좋아요
지도보드는 육지 지역에서의 영역 이동을 사용하지만, 낮은 단위 밀도로 인해 플레이어는 불필요한 게임플레이 속도 저하 없이 기동전의 모든 효과를 실감할 수 있으며, 마더 러시안 크기를 감상할 수 있다. Russia)의 위압적인 크기를 감상할 수 있다. 독특한 전방 예비 전투 시스템은 대공습, 공격, 포위, 위장, 정적인 방어, 그리고 심층 방어 같은 작전 수준의 세부 사항을 가능하게 하는데, 이는 일반적으로 그랜드 전략 시뮬레이션에서는 사라진다.
유닛은 움직임에 따라 등급이 매겨지지만, 소모, 공격, 공격력에 따라 등급이 매겨집니다. 정예 부대는 전투 경험, 행사, 기술 연구에 의해 생성된다 - 전쟁 기간 동안 부대들이 업그레이드되고 격하되면서 다양한 수준의 경험, 훈련, 리더십 및 기술을 반영하여 추가적인 차원을 도입한다.
제작: 스톰 오버 유럽은 군사 생산과 GDP 추정치를 연결하는 표준 모델을 넘어선다. 전시생산 완성을 위해서는 국가가 총동원해야 하지만 대규모 생산라인보다 전쟁 수행에 훨씬 더 많은 것이 필요하다. 전략 카드가 재생되면서 자원을 모으는 혁신적인 시스템을 통해 인력, 석유, 철강은 물론 훈련된 조종사까지 일체의 부기 없이 추적한다. 자원은 장기간의 공세에 의해 소비되기 때문에 물류는 단위 전력만큼 중요한 역할을 한다.
Strategy Cards: Storm Over Europe는 카드 기반 게임입니다(예: Paths of Europe). 이벤트는 스크립팅 및 "look up" 규칙을 제거하면서 역사적 및 정치적 사건을 사실적으로 소개합니다. 모든 사건에는 분명한 인과관계가 존재하며, 어떠한 일도 무작위적이거나 비역사적인 방식으로 일어나지 않는다. 선수들은 카드놀이를 한다 - 카드는 선수들을 플레이하지 않는다. 가장 중요한 것은 CDG를 매우 재미있게 만드는 어려운 배짱 뒤틀림 결정의 핵심 메커니즘이 여전히 보존되어 있다는 것이다.
—출판사의 설명
1939년 1월부터 1945년 봄의 쓰라린 끝 또는 그 이후의 전쟁 전체를 플레이하는 것은 시나리오의 경우 4~6시간, 전체 캠페인의 경우 10~15시간이 소요된다. 16진도 없고 카운터도 없고 운이 안 좋아요
지도보드는 육지 지역에서의 영역 이동을 사용하지만, 낮은 단위 밀도로 인해 플레이어는 불필요한 게임플레이 속도 저하 없이 기동전의 모든 효과를 실감할 수 있으며, 마더 러시안 크기를 감상할 수 있다. Russia)의 위압적인 크기를 감상할 수 있다. 독특한 전방 예비 전투 시스템은 대공습, 공격, 포위, 위장, 정적인 방어, 그리고 심층 방어 같은 작전 수준의 세부 사항을 가능하게 하는데, 이는 일반적으로 그랜드 전략 시뮬레이션에서는 사라진다.
유닛은 움직임에 따라 등급이 매겨지지만, 소모, 공격, 공격력에 따라 등급이 매겨집니다. 정예 부대는 전투 경험, 행사, 기술 연구에 의해 생성된다 - 전쟁 기간 동안 부대들이 업그레이드되고 격하되면서 다양한 수준의 경험, 훈련, 리더십 및 기술을 반영하여 추가적인 차원을 도입한다.
제작: 스톰 오버 유럽은 군사 생산과 GDP 추정치를 연결하는 표준 모델을 넘어선다. 전시생산 완성을 위해서는 국가가 총동원해야 하지만 대규모 생산라인보다 전쟁 수행에 훨씬 더 많은 것이 필요하다. 전략 카드가 재생되면서 자원을 모으는 혁신적인 시스템을 통해 인력, 석유, 철강은 물론 훈련된 조종사까지 일체의 부기 없이 추적한다. 자원은 장기간의 공세에 의해 소비되기 때문에 물류는 단위 전력만큼 중요한 역할을 한다.
Strategy Cards: Storm Over Europe는 카드 기반 게임입니다(예: Paths of Europe). 이벤트는 스크립팅 및 "look up" 규칙을 제거하면서 역사적 및 정치적 사건을 사실적으로 소개합니다. 모든 사건에는 분명한 인과관계가 존재하며, 어떠한 일도 무작위적이거나 비역사적인 방식으로 일어나지 않는다. 선수들은 카드놀이를 한다 - 카드는 선수들을 플레이하지 않는다. 가장 중요한 것은 CDG를 매우 재미있게 만드는 어려운 배짱 뒤틀림 결정의 핵심 메커니즘이 여전히 보존되어 있다는 것이다.
—출판사의 설명
Storm Over Europe is a grand strategic game, that recreates the entire European conflict during the Second World War. Designed with wooden pieces are used to depict resources, that depending on placement, represent air, land, and sea units.
Play the entire war, starting from January 1939 to the bitter end of Spring 1945 or later, can be played in 4-6 hours for a scenario and 10-15 hours for a the full campaign. No hexes, no counters, and low luck.
The map board employs area movement over land regions but the low unit density allows players to realize the full impact of mobile warfare and appreciate the daunting size of Mother Russia without slowing gameplay unnecessarily. A unique front-reserve combat system allows for operational level details like blitzes, assaults, encirclements, feints, static defense, and defense in depth which are normally lost in grand-strategic simulations.
Units are rated by movement, but attrition, assault, and blitz strength. Elite units are created by combat experience, events, and tech research - introducing an extra dimension as units are upgraded and downgraded throughout the war, reflecting varying levels of experience, training, leadership, and technology.
Production: Storm Over Europe goes beyond the standard model of linking military production to a GDP estimate. Nations must mobilize to achieve full wartime production but it takes much more to wage war than just massive production lines. Manpower, oil, steel, and even trained pilots are all tracked without ANY bookkeeping through an innovative system of collecting resources as strategy cards are played. Resources are consumed by prolonged offensives so logistics plays just as much a factor as unit strength.
Strategy Cards: Storm Over Europe is a card driven game (i.e. Paths of Glory). Events introduce historical and political events in a realistic fashion while eliminating scripting and "look up" rules. There is a tangible cause-effect relationship to every event and nothing occurs in a seemingly random or ahistorical manner. Players play the cards - the cards don't play the players. Most importantly, the core mechanic of tough gut wrenching decisions which make CDGs so fun is still preserved.
—description from the publisher
Play the entire war, starting from January 1939 to the bitter end of Spring 1945 or later, can be played in 4-6 hours for a scenario and 10-15 hours for a the full campaign. No hexes, no counters, and low luck.
The map board employs area movement over land regions but the low unit density allows players to realize the full impact of mobile warfare and appreciate the daunting size of Mother Russia without slowing gameplay unnecessarily. A unique front-reserve combat system allows for operational level details like blitzes, assaults, encirclements, feints, static defense, and defense in depth which are normally lost in grand-strategic simulations.
Units are rated by movement, but attrition, assault, and blitz strength. Elite units are created by combat experience, events, and tech research - introducing an extra dimension as units are upgraded and downgraded throughout the war, reflecting varying levels of experience, training, leadership, and technology.
Production: Storm Over Europe goes beyond the standard model of linking military production to a GDP estimate. Nations must mobilize to achieve full wartime production but it takes much more to wage war than just massive production lines. Manpower, oil, steel, and even trained pilots are all tracked without ANY bookkeeping through an innovative system of collecting resources as strategy cards are played. Resources are consumed by prolonged offensives so logistics plays just as much a factor as unit strength.
Strategy Cards: Storm Over Europe is a card driven game (i.e. Paths of Glory). Events introduce historical and political events in a realistic fashion while eliminating scripting and "look up" rules. There is a tangible cause-effect relationship to every event and nothing occurs in a seemingly random or ahistorical manner. Players play the cards - the cards don't play the players. Most importantly, the core mechanic of tough gut wrenching decisions which make CDGs so fun is still preserved.
—description from the publisher
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