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BGG랭킹
BGG전체 : 8281
WARGAMES : 930
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인원
1-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
120-480 분
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연령
13+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
3.50 / 5
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디자이너
Claude Whalen
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아티스트
Rick Barber, Charles Kibler
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인원
게임 소개
1862년 3월 23일과 1864년 7월 24일 버지니아 컨스타운 주변 지역에서 북군과 남부군 사이의 충돌이 목격되었다. 프리처드 하우스와 프리처드 언덕은 턴파이크 계곡 부근에서 벌어진 두 전투의 중심이었다.
퍼스트 컨스타운에서 스톤월 잭슨은 정찰 보고를 액면 그대로 받아 들이는 실수를 저질렀다. 북군 사령관 제임스 실즈가 부상을 입은 채 윈체스터에 돌아갔을 때, 네이선 킴볼 대령은 쉴즈의 명령을 무시하고 자신의 방식대로 전투를 관리하고 관리를 잘못했다. 비록 잭슨의 병력은 탄약이 떨어져 전장에서 도망쳤지만, 스톤월의 유일한 전술적 손실은 북군 지휘관들이 잭슨의 병력 규모를 과대평가했기 때문에 전략적인 승리가 되었다. 북군은 잭슨을 분쇄할 수 있었고, 밸리 작전이 실제로 시작되기도 전에 중단시킬 수 있었고, 1862년 매클렐런이 전쟁을 끝내도록 허락했을 것이다.
1864년 7월 24일, 북군 사령관 조지 크룩은 그의 정찰 보고를 무시하고, 그가 생각하기에 남군 기병대와 척후병들로 구성된 작은 부대를 공격하라고 명령했다. 주벌 얼리 장군, 특히 존 브레킨리지 장군은 군대를 잘 이끌고 크룩의 부하들을 격파했다. 남군 기병대가 북군의 퇴로를 차단하는 데 실패한 것만이 크룩의 군대를 전멸시키는 것을 막았다. 더 나은 북군의 지도력과 병력 배치가 남군의 승리를 더 어렵게 만들었을 것이다.
컨스타운은 1862년 3월 23일과 1864년 7월 24일 컨스타운 주변의 전투를 시뮬레이션한 게임이다. 이 게임은 특별히 이 두 갈등의 재생 가능한 연대급 시뮬레이션으로 지정되었으며 일부 시나리오는 긴 저녁에 완료될 수 있다. 이 게임은 레볼루션 게임스에서 출시한 네 번째 ACW 게임으로, "을 특징으로 한다.맹검&인용;채찍기 시스템. 이 정비사는 세 가지 인용구를 강조합니다.FOW의 군사적 충돌에 대한 인용문: 전쟁의 안개, 전쟁의 마찰, 그리고 전쟁의 운명의. 한 번 당길 때마다 선수들은 그 순간 상황에 대한 평가에 따라 힘든 결정을 내려야 하는 도전을 받게 된다.
구성 요소: 22x34" 지도 1개, 2 x 5/8" 카운터 시트(352개 카운터) 규칙집, 5개의 차트/플레이에라이드, 박스 또는 지퍼락 가방, 2개의 주사위(박스 버전만 해당)
게임 정보: 복잡성: 10점 만점에 6점. 카드놀이의 적합성: 10점 만점에 6점. 시간 척도: 20분 회전. 지도 축척: 165 야드 당 150 야드. 단위 척도: 연대. 플레이어: 하나에서 둘, 둘로 하는 것이 가장 좋습니다. 게임 시간: 시나리오에 따라 3시간에서 10시간.
—출판사의 설명
지도 by Rick Barber
Charlie Kibler의 카운터
박스 바이 마크 마하피
퍼스트 컨스타운에서 스톤월 잭슨은 정찰 보고를 액면 그대로 받아 들이는 실수를 저질렀다. 북군 사령관 제임스 실즈가 부상을 입은 채 윈체스터에 돌아갔을 때, 네이선 킴볼 대령은 쉴즈의 명령을 무시하고 자신의 방식대로 전투를 관리하고 관리를 잘못했다. 비록 잭슨의 병력은 탄약이 떨어져 전장에서 도망쳤지만, 스톤월의 유일한 전술적 손실은 북군 지휘관들이 잭슨의 병력 규모를 과대평가했기 때문에 전략적인 승리가 되었다. 북군은 잭슨을 분쇄할 수 있었고, 밸리 작전이 실제로 시작되기도 전에 중단시킬 수 있었고, 1862년 매클렐런이 전쟁을 끝내도록 허락했을 것이다.
1864년 7월 24일, 북군 사령관 조지 크룩은 그의 정찰 보고를 무시하고, 그가 생각하기에 남군 기병대와 척후병들로 구성된 작은 부대를 공격하라고 명령했다. 주벌 얼리 장군, 특히 존 브레킨리지 장군은 군대를 잘 이끌고 크룩의 부하들을 격파했다. 남군 기병대가 북군의 퇴로를 차단하는 데 실패한 것만이 크룩의 군대를 전멸시키는 것을 막았다. 더 나은 북군의 지도력과 병력 배치가 남군의 승리를 더 어렵게 만들었을 것이다.
컨스타운은 1862년 3월 23일과 1864년 7월 24일 컨스타운 주변의 전투를 시뮬레이션한 게임이다. 이 게임은 특별히 이 두 갈등의 재생 가능한 연대급 시뮬레이션으로 지정되었으며 일부 시나리오는 긴 저녁에 완료될 수 있다. 이 게임은 레볼루션 게임스에서 출시한 네 번째 ACW 게임으로, "을 특징으로 한다.맹검&인용;채찍기 시스템. 이 정비사는 세 가지 인용구를 강조합니다.FOW의 군사적 충돌에 대한 인용문: 전쟁의 안개, 전쟁의 마찰, 그리고 전쟁의 운명의. 한 번 당길 때마다 선수들은 그 순간 상황에 대한 평가에 따라 힘든 결정을 내려야 하는 도전을 받게 된다.
구성 요소: 22x34" 지도 1개, 2 x 5/8" 카운터 시트(352개 카운터) 규칙집, 5개의 차트/플레이에라이드, 박스 또는 지퍼락 가방, 2개의 주사위(박스 버전만 해당)
게임 정보: 복잡성: 10점 만점에 6점. 카드놀이의 적합성: 10점 만점에 6점. 시간 척도: 20분 회전. 지도 축척: 165 야드 당 150 야드. 단위 척도: 연대. 플레이어: 하나에서 둘, 둘로 하는 것이 가장 좋습니다. 게임 시간: 시나리오에 따라 3시간에서 10시간.
—출판사의 설명
지도 by Rick Barber
Charlie Kibler의 카운터
박스 바이 마크 마하피
On March 23, 1862 and then again on July 24, 1864 the area around Kernstown, Virginia witnessed clashes between Union and Confederate forces. The Pritchard House and Pritchard's Hill were central to both battles as they abutted the Valley Turnpike.
At First Kernstown, Stonewall Jackson erred in taking scouting reports at face value and so he unknowingly attacked a superior Union force. With Union Commander James Shields laying wounded back in Winchester, Colonel Nathan Kimball ignored Shields' orders and managed, and mismanaged, the battle his way. Though Jackson's men ran out of ammunition and fled the field, Stonewall's only tactical loss became a strategic victory as Union Commanders overestimated the size of Jackson's force. The Union forces could have crushed Jackson, stopped his Valley Campaign before it really got started and perhaps allowed McClellan to end the war in 1862.
On July 24, 1864, Union Commander George Crook ignored his scouting reports and ordered his forces to attack what he thought was a small body of Confederate cavalry and skirmishers. Generals Jubal Early and especially General John Breckinridge led their forces well and routed Crook's men. Only the failure of the Confederate cavalry to cut the Union retreat routes prevented the annihilation of Crook's army. Better Union leadership and troop placement could have made this battle much harder for the Confederates to win.
Kernstown is a game simulating the fighting on March 23, 1862 and July 24, 1864 around Kernstown. The game is specifically designated to be a playable regimental-scale simulation of these two conflicts and some scenarios can be completed in a long evening. This is the fourth ACW game published by Revolution Games which features the "Blind Swords" chit-pull system. This mechanic emphasizes the three "FOW's" of military conflict: fog-of-war, friction-of-war, and fortunes-of-war. With each chit pull, players will be challenged to make tough decisions based on their assessment of the situation at that moment.
Components: One 22x34" map; 2 x 5/8" counter-sheets (352 counters); Rulebooklet; 5 charts/playeraids; Box or ziploc bag; 2 dice (Boxed version only).
Game Information: Complexity: 6 out of 10. Solitaire Suitability: 6 out of 10. Time Scale: 20 minute turns. Map Scale: 150 yards per hex. Unit Scale: regimental. Players: one to two, best with two. Playing Time: three to ten hours depending on scenario.
—description from the publisher
Map by Rick Barber
Counters by Charlie Kibler
Box by Mark Mahaffey
At First Kernstown, Stonewall Jackson erred in taking scouting reports at face value and so he unknowingly attacked a superior Union force. With Union Commander James Shields laying wounded back in Winchester, Colonel Nathan Kimball ignored Shields' orders and managed, and mismanaged, the battle his way. Though Jackson's men ran out of ammunition and fled the field, Stonewall's only tactical loss became a strategic victory as Union Commanders overestimated the size of Jackson's force. The Union forces could have crushed Jackson, stopped his Valley Campaign before it really got started and perhaps allowed McClellan to end the war in 1862.
On July 24, 1864, Union Commander George Crook ignored his scouting reports and ordered his forces to attack what he thought was a small body of Confederate cavalry and skirmishers. Generals Jubal Early and especially General John Breckinridge led their forces well and routed Crook's men. Only the failure of the Confederate cavalry to cut the Union retreat routes prevented the annihilation of Crook's army. Better Union leadership and troop placement could have made this battle much harder for the Confederates to win.
Kernstown is a game simulating the fighting on March 23, 1862 and July 24, 1864 around Kernstown. The game is specifically designated to be a playable regimental-scale simulation of these two conflicts and some scenarios can be completed in a long evening. This is the fourth ACW game published by Revolution Games which features the "Blind Swords" chit-pull system. This mechanic emphasizes the three "FOW's" of military conflict: fog-of-war, friction-of-war, and fortunes-of-war. With each chit pull, players will be challenged to make tough decisions based on their assessment of the situation at that moment.
Components: One 22x34" map; 2 x 5/8" counter-sheets (352 counters); Rulebooklet; 5 charts/playeraids; Box or ziploc bag; 2 dice (Boxed version only).
Game Information: Complexity: 6 out of 10. Solitaire Suitability: 6 out of 10. Time Scale: 20 minute turns. Map Scale: 150 yards per hex. Unit Scale: regimental. Players: one to two, best with two. Playing Time: three to ten hours depending on scenario.
—description from the publisher
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