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Commands & Colors Tricorne: Jacobite Rising (2020)
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  • 인원

    2-2 명

    BGG추천: 1-2+ 명
  • 게임시간

    60-90 분

  • 연령

    0+

    BGG추천: 12+
  • 게임 난이도

    2.50 / 5

게임 소개

킥스타터 링크: https://www.kickstarter.com/projects/compassgames/commands-a...

설계상 자코바이트 라이징은 지나치게 복잡하지 않다. 전투 시나리오에서는 두 명의 플레이어가 자코바이트 군대나 정부군을 지휘하게 됩니다. 게임에는 13개의 전투 시나리오가 있습니다. 시나리오&rsquo의 배틀 노트에는 어떤 플레이어가 첫 번째 턴을 하고 그 이후에 한 명의 플레이어가 시나리오&rsquo의 승리 조건에 표시된 승리 배너의 수에 도달할 때까지 교대로 플레이하는 것이 명시되어 있다.

자코바이트 라이징 전장 게임보드는 폭 13헥스, 깊이 11헥스의 육각 그리드를 가지고 있다. 전장은 두 개의 점선으로 3개의 구역으로 나뉘며, 각 플레이어에게 왼쪽 측면, 중앙 측면, 오른쪽 측면 섹션을 부여한다. 점선이 육각형을 절단하는 경우 육각형은 측면 부분과 중앙 부분의 일부로 간주됩니다. 지형 타일은 다양한 지형 특징을 나타내며 전쟁터에 배치되어 과거 시나리오 설정을 다시 만듭니다.

명령 카드는 각 차례에 따라 플레이어에 의해 플레이되며, 플레이어’의 군대가 움직이거나, 전투하거나, 특별한 일을 하도록 명령한다. 두 플레이어 모두 정규 보병, 고지 보병, 저지대 보병, 민병대, 전투 기병, 경기병, 훈련된 포병, 경포병, 리더를 포함한다. 단위는 4개의 블록으로 이루어진 16진 그룹으로 표시되며 단일 블록은 지시선을 나타냅니다. 부대원들과 리더들은 명령이 내려졌을 때만 움직이며 전투를 할 수 있다. 순번 중에는 전투 주사위가 빠르고 효율적으로 전투를 해결하고 상대 유닛이나 리더 블록의 마지막 블록을 제거하면 플레이어는 하나의 승리 배너를 얻게 된다. 승리하기 위해 필요한 배너의 수는 시나리오&rsquo의 승리 조건에 자세히 설명되어 있다.

자코바이트 봉기 트리콘 전투에서, 역사적으로 그랬듯이, 부대 사기는 주요 주제 개념 중 하나이다. 거의, 심지어 전혀 손실을 입지 않은 유닛들이 첫 번째 전투에서 배트필드에서 이탈할 가능성이 있으며, 이것은 확실히 전체 전투 동안 플레이어들을 그들의 지휘의자에 긴장하게 할 것이다.

하이랜드 클랜과 정부군 사이의 전장 교리의 차이를 더욱 강조하기 위해, 각 군대는 그들만의 전투 카드 데크를 가지고 있다. 이 카드들은 유닛 훈련, 능력, 그리고 전투 중에 일어나는 놀라운 행동들의 혼합을 나타낸다.

다른 커맨드 & 컬러 게임들과 마찬가지로 게임의 규모는 변동하며, 이로 인해 플레이어는 컬로든이나 팔커크와 같은 더 큰 역사적 자코바이트 라이징 전투와 더 작은 규모의 교전 액션을 효과적으로 묘사할 수 있다. 게임 내 13개의 전투 시나리오는 중요한 지형적 특징을 강조하고 게임 시스템에 맞춰 병력을 배치한 역사를 강조하는 양식화된 전장 맵을 제시한다. 그러나 승리를 얻기 위해 플레이어가 실행해야 하는 이 시기의 전술은 당시의 다양한 군대에 내재된 장점과 한계, 그리고 그들이 싸웠던 전장의 지형적 특징에 매우 잘 부합한다.

다음은 자코바이트 봉기에 포함된 13개의 전투와 소규모 전투의 목록이다.


킬리켄키 - 1689년 7월 27일
던켈드 - 1689년 8월 21일
크롬데일 - 1690년 5월 1일
Alness - 1715년 7월 10일
보안관 - 1715년 11월 13일
글렌 시엘 - 1719년 6월 10일
프레스턴팬스 - 1745년 9월
클리프톤 - 1745년 12월 18일
인버루리 - 1745년 12월 23일
Falkirk (1단계) - 1746년 1월 17일
Falkirk (2단계) - 1746년 1월 17일
Culloden - 1746년 4월 16일
Culloden (플랭킹 무브) - 1746년 4월 16일


나침반 게임의 소유주 여러분, 미국 혁명 명령과 색상은 다음과 같습니다. Tricorne은 이 독립형 게임 제품에서 많은 친숙한 게임 메카닉스를 찾을 수 있을 것입니다. 그러나 새롭고 흥미로운 플레이 개념도 많이 있습니다. 이는 역사적 깊이를 더하고 심지어 가장 노련한 Command & Color 플레이어들도 하이랜드 클랜의 세계에 소개된 새로운 경험과 도전을 제공할 것입니다. 자코바이트 라이징스요

—출판사의 설명
Kickstarter Link: https://www.kickstarter.com/projects/compassgames/commands-a...

By design, Jacobite Rising is not overly complex. In a battle scenario, two players will command either the Jacobite forces or the units of the Government army. There are 13 battle scenarios in the game. A scenario’s battle notes state which player takes the first turn and players will alternate taking turns thereafter until one player reaches the number of Victory Banners indicated in the scenario’s victory conditions.

The Jacobite Rising battlefield game board has a hex grid of 13 hexes wide by 11 hexes deep. The battlefield is divided into three sections by two dotted lines, giving each player a Left Flank Section, a Center Section and a Right Flank Section. Where the dotted line cuts through a hex, the hex is considered to be part of both the flank section and the center section. Terrain Tiles represent a range of terrain features and are placed on the battlefield to recreate the historical scenario setting.

A Command card is played each turn by the active player to order troops on a player’s side to move, battle, or do something special. The mix of units both players may have under their commands include; regular infantry, highland infantry, lowland infantry, militia infantry, battle cavalry, light cavalry, trained artillery, light artillery and leaders. Units are represented by a group of 4 blocks in a hex and a single block represents a leader. Units and leaders may only move and battle when given an order. During a turn when units are battling, the battle dice will resolve combat quickly and efficiently and when the last block of an opposition unit or leader block is eliminated, a player will gain one Victory Banner. Again the number of banners needed to win is detailed in a scenario’s victory conditions.

In a Jacobite Rising Tricorne battle, unit morale is one of the main thematic concepts, as it was historically. It is possible that units which have taken few-- or even no-- losses will run off the battefield at the first combat, which will definitely keep players on the edge of their command chairs during an entire battle.

To further emphasize the differences in battlefield doctrine between the Highland Clans and Government forces, each army has its own unique deck of Combat cards. These cards represent a mix of unit training, abilities, and surprising actions that take place during the course of a battle.

As with other Commands & Colors games, the scale of the game fluctuates, which allows players to effectively portray some of the larger historical Jacobite Rising battles, like Culloden and Falkirk, as well as smaller size skirmish actions. The 13 battle scenarios in the game present a stylized battlefield map that emphasize the important terrain features and highlights the historical deployment of forces in scale with the game system. Still the tactics of the period, that players will need to execute to gain victory, conform remarkably well to the advantages and limitations inherent to the various armies of the day and the battlefield terrain features on which they fought.

Here is the list of 13 battles and smaller skirmish actions included with Jacobite Rising:


Killikeankie - 27 July 1689
Dunkeld - 21 August 1689
Cromdale - 1 May 1690
Alness - 10 July 1715
Sheriffmuir - 13 November 1715
Glen Shiel - 10 June 1719
Prestonpans - September 1745
Clifton - 18 December 1745
Inverurie - 23 December 1745
Falkirk (Stage 1) - 17 January 1746
Falkirk (Stage 2) - 17 January 1746
Culloden - 16 April 1746
Culloden (Flanking Move) - 16 April 1746


Again, owners of Compass Games The American Revolution Commands & Colors: Tricorne will find many familiar game mechanics in this stand-alone game product, but there are also plenty of new and interesting play concepts, which add historical depth and will provide even the most veteran Commands & Colors players new experiences and challenges as they are introduced into the world of the Highland Clans in the time of the Jacobite Risings.

—description from the publisher

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