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  • 인원

    1-2 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    120-180 분

  • 연령

    0+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    0.00 / 5

게임 소개

퇴각 금지! 카드와 전투 시스템이 사용되지만, 각 타이틀의 범위가 작기 때문에 특별한 규칙이 덜 필요하기 때문에 규칙 책자는 NR 프론트 시리즈보다 짧다. 각 게임은 자체 이벤트 카드와 전투 테이블을 갖게 될 것이다. 보통 게임당 50-60 스퀘어 카운터가 많지 않고 스택이 매우 낮으며, 일련의 빠른 플레이가 가능하지만 공격적인 마인드를 가진 플레이어에게 유리하다.

각 게임 턴은 온보드 도전으로 가득 찰 것이며, 플레이어들이 두 가지 방법 중 하나로 승리를 위해 경쟁하는 이벤트 카드의 놀라움도 더할 것이다. 고전적인 헥스 기반의 워게이밍과 카드 기반의 시뮬레이션이 교묘하게 혼합된 노 리트랙트! 전투는 스토리 중심적으로 진행되며, WW2 육군 또는 군단 지휘관의 도전과 한계를 제대로 느낄 수 있고, 빠르고 격렬하게 액션을 유지하며, 게이머 모두에게 플레이 다운타임을 최소화합니다. &ldqu;비단계화&rdqu; 플레이어는 자신의 상대의 움직임과 공격에 대응할 수 있는 방법을 가지고 있기 때문입니다. 기름칠이 잘 된 그의 전쟁 기계
최근 '퇴각 금지! 전면 시리즈인 리더 카드는 대부분의 전투에 포함되며, 이 카드는 각 플레이어에게 전투 중에 존재하는 지휘관의 자질(또는 실패!)에서 영감을 얻은 특별한 능력을 부여합니다.

1942년 게임 - 전투 목록 – 5대 전투

벨리키예 루키 전투: 이 전투는 1942년부터 1943년까지의 겨울 전역 동안 독일 국방군의 제3기갑군에 대항한 소련의 공세를 모방한 것이다. «라고 합니다. 북쪽의 리틀 스탈린그라드(Little Stalingrad)는 독일 수비대가 궁지에 몰린 북쪽 요새에서 필사적으로 탈출하려고 하는 것을 보았다. 피비린내 나는 시소 전투 끝에 겨우 백 명의 수비병만이 탈출할 수 있었다. 스키 부대, 독일 낙하산 부대, 기갑부대, 소련 방위사단, 로켓여단, 에스토니아군, 요새화 등 다양한 부대들이 전투를 벌이고 있다.

스탈린그라드 전투(솔리테어/투플레이어): 이 전투는 전쟁의 전환점 중 하나인 유명한 도시 싸움을 보여준다. 이 게임은 스탈린그라드 안팎의 도시 전투에 초점을 맞출 것이다. 플레이어는 도시를 공격하는 추축군의 지휘를 맡게 되며, 게임 AI는 소련 수비군을 통제하게 된다. 겨울이 오기 전에 도시를 완전히 장악하기 위해서는 시간이 필수적이다! 은닉 유닛 시스템을 사용하여 낮은 수준의 현지 전투 정보 및 파괴된 도시의 폐허를 통해 공격자들이 접하는 어려운 지형을 시뮬레이션합니다. 이 게임은 또한 2인 플레이가 가능하다.

가잘라를 위한 전투: 이 전투는 롬멜이 이끄는 아프리카 코르프스가 북아프리카에 주둔한 영국 제8군의 기지와 지뢰밭을 공격하여 토브룩 요새를 점령하고 이집트로 극적으로 진격하는 극적인 반격을 다루고 있다. 개방된 사막 지형과 빠른 이동 능력은 독일군 기갑부대와 이탈리아 연합군, 그리고 12개 국적의 영국 연합군 간의 거친 의지로 만들 것이다. 특별 “전술” 이벤트 카드는 양쪽 유닛이 사용하는 전투 전략에 더 많은 세부 사항을 추가하기 위해 사용됩니다.

과달카날 전투: 이 전투는 일본 제국군에 대한 연합군의 첫 번째 주요 공격이었다. 이 공격에 놀란 일본군은 1942년 헨더슨 비행장 주변에서 미 해병대가 점령한 위치를 탈환하기 위해 세 번의 주요 시도를 했다. 이벤트 카드 플레이는 7대 해전의 결과에 영향을 미치지만 귀중한 자원과 승점이 희생된다. 이번이 첫 번째 퇴각이다! 제2차 세계 대전 태평양 전쟁을 다루는 게임이며, 효과적으로 한 번에 세 개의 게임이 있다.

디에프 전투(솔리테어): 이 작고 빠른 보너스 전투로 캐나다군을 조종하는 플레이어는 연합군이 최초로 시도한 상륙 작전 중 하나로 잘 방어된 프랑스 디에프에 발판을 마련할 수 있는 엄청난 확률에 맞설 수 있게 된다. 게임 AI는 시간이 지날수록 점점 더 많은 독일군을 장악하게 될 것이기 때문에 임무 수행 속도가 관건이다. 스탈린그라드 게임과 마찬가지로 적군은 처음부터 숨겨져 있다가 게임이 진행될수록 드러납니다.

—출판사의 설명
The usual No Retreat! Card and combat system is used, but the rule booklet is shorter than those of the NR Front series, as less special rules will be needed due to the smaller scope of each title. Each game will have its own set of event cards and Combat Tables. With usually not much than 50-60 square counters per game, with very low stacking, it’s a series of quick-playing yet realistic affairs that favours the offensive-minded player.

Each game turn will be full of on-board challenges, plus the surprise of Events cards as players vie to win in one of two different ways. In a skilfully blended collation of classic hex-based wargaming and card-driven simulations, No Retreat! Battles stays truly story-centric, providing the proper feel of the challenges and limitations of WW2 Army or Corps commanders, while keeping the action fast and furious, keeping play downtime to a minimum for both gamers as the “non-phasing” player has ways to react to his opponent moves and attacks, putting some well-deserved sand in his well-oiled war machine.
As in the latest No Retreat! Front series, Leader Cards are included in most battles, these cards will give each player special abilities inspired from the Qualities (or failings!) of the Commander-in-chiefs present at the Battle covered.

1942 Game - Battle Listings – Five Battles

Battle for Velikiye Luki: This Battle simulates the Soviet Offensive that was executed against the Wehrmacht's 3rd Panzer Army during the Winter Campaign of 1942-43; with the objective of liberating that city as part of Operation Mars. Called « The Little Stalingrad of the North » it saw a German Garrison desperately trying to break out of the embattled northern fortess. After a bloody see-saw battle, only a hundred defenders were able to escape. The variety of units fighting is quite bewildering : Ski troops, German Paratroopers, Panzers, Soviet Guard Divisions, rocket brigades, Estonian troops, Fortifications etc…

Battle for Stalingrad (Solitaire/Two-player): This Battle showcases the famous cityfight, one of the turning points of the war. The game will focus on the urban battle in and around Stalingrad. The Player will take command of the Axis forces assaulting the city; the game AI will control the Soviet defenders. Time is of the essence to achieve complete control of the city before winter! A hidden unit system will be used to simulate the low level of local battle intelligence and difficult terrain the attackers encountered battling through the blasted ruins of the city. The game can also be played two-player.

Battle for Gazala: This Battle covers the dramatic Afrika Korps counter-attack, lead by Rommel, against the prepared positions and minefields of the British 8th Army in North Africa, culminating in the capture of the Fortress of Tobruk and dramatic advance towards Egypt. Open desert terrain and quick movement abilities will make this a wild and woolly contest of will between the well-rained German Panzers plus their Italian Allies, and the British coalition troops of a dozen different nationalities. Special “Tactical” Event cards are used to put more detail into the battle strategies used by both sides’ units.

Battle for Guadalcanal: This Battle was the first major Allied offensive against the Forces of Imperial Japan. Surprised by the attack, the Japanese made three major attempts in 1942 to retake the position conquered by the US Marines around Henderson Field. A linked scenario will cover each attempt; Event card play can also influence the outcome of the seven major naval battles, but at a cost of precious resources and Victory Points. This is the first No Retreat! Game to cover the WW2 Pacific war, and effectively three games in one.

Battle for Dieppe (Solitaire): This small, quick-playing bonus Battle will put the player, controlling Canadian forces, against the insurmountable odds of gaining a foothold in the well-defended French town of Dieppe during one of the first Amphibious landing attempted by the Allies in Europe. The game AI will take gradual control of more and more German forces as time passes, so speed of execution of the mission is key. As with the Stalingrad game, the Enemy forces will be hidden at start, to be uncovered as the game advances.

—description from the publisher

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