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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-120 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Peter Gelman
-
아티스트
-
인원
게임 소개
피터 겔먼의 몽키 킹 체스는 지구를 나타내는 메인 보드와 구름을 나타내는 두 개의 작은 보드가 있는 체스 변형으로 총 44개의 정사각형이다. 손오공은 동양적인 영향을 받은 테마로 도깨비왕과 싸운다.
지구판은 놀이에 영향을 주는 강을 포함한다. 힘은 비대칭으로, 해룡, 셀레스티얼, 산을 포함한 신화적인 힘을 나타낸다.
손오공 플레이어의 게임의 목적은 필그림을 보드의 반대편으로 옮기는 것입니다. 필그림이 보드에서 8열에서 다른 위치로 이동하는 것이 승리입니다. 도깨비 킹 플레이어가 게임을 하는 목적은 필그림 체크메이트입니다. 시투인(미얀마 체스)과 마찬가지로 교착 상태를 일으키는 움직임은 불법이다.
조각은 구름으로 또는 구름에서 이동하기 위해 날 수 있는 능력이 필요합니다. 일부 디스크 인터페이스 유형에는 이러한 기능이 있습니다. 비행 능력은 추가적인 움직임 능력이나 한계를 의미하지 않습니다. 전단은 6명의 손오공, 2명의 도깨비 장군, 2명의 창기병, 그리고 1명의 셀레셔널이다. 전단지만이 구름 사각형으로 날아오거나 구름 사각형 사이를 가로질러 갈 수 있습니다. 어떤 조각도 구름으로 날아오거나 구름에서 날아올 때 포획할 수 없습니다. 게다가, 원반은 그것과 연관된 마법의 강 사각형으로부터 구름 사각형으로 날아갈 수 있다. 이 정사각형은 비어 있는 한 디스크는 구름의 두 정사각형 중 하나에 착륙할 수 있습니다. 어떤 조각도 한 구름에서 다른 구름으로 비행하는 것을 포함하여 구름에서 다른 구름으로 비행할 때 포획할 수 없다. 구름 사각형의 디스크 시작 동작은 정사각형의 색상을 먼저 기록해야 하며, 같은 색상의 지구 보드의 빈 정사각형이든, 같은 색상의 다른 구름의 정사각형이든 이동할 수 있습니다.
필그림과 도깨비 왕을 상징하는 디스크를 제외한 모든 디스크는 양면이며 양쪽에 다른 체스 조각이 보인다. 매직 리버 스퀘어 위에 디스크를 세워놓고 턴을 시작하면 디스크를 뒤집는 동시에 새로운 게임 피스의 능력에 따라 이동할 수 있습니다. 다른 말로 하자면, 마법의 강 사각형 위에 서 있는 원반은 두 면의 양쪽에 있는 원반처럼 움직일 수 있다. 매직 리버 스퀘어 위에 있지 않으면 디스크가 뒤집히지 않을 수 있습니다.
도깨비 킹 플레이어는 도깨비 킹 디스크가 어스 보드에 없으면 디스크를 뒤집을 수 없습니다(따라서 초기 배치 전이나 캡처 후에는 도깨비 킹 플레이어가 디스크를 뒤집을 수 없다. 손오공 플레이어는 처음에 필그림 디스크를 보드에 올려놓지 않으면 디스크를 뒤집을 수 없습니다.
양쪽의 말이 대략적으로 경기를 시작하지만 정확히 대칭적이지는 않다. 대부분의 경우, 앞면이 동일하더라도 빨간색과 파란색 디스크는 서로 다른 변환을 위해 뒤집힙니다.
게임에는 폰, 시 독사, 손오공, 나이트, 랜서스, 도깨비장군, 빙글빙글 도는 원숭이 주먹, 셀레스티얼(각 면이 다른 종류), 도깨비왕, 불교 순례자 등 12가지 종류의 디스크가 있다.
게임은 보드판이 비어있는 상태에서 시작합니다. 고블린 킹 플레이어를 시작으로, 각 플레이어는 돌아가면서 지구 보드의 절반에 디스크를 넣거나 이전에 두었던 디스크를 움직인다. 플레이어는 클라우드 스퀘어에서는 이러한 방식으로 디스크를 도입할 수 없습니다.
그 디스크들은 앞뒤로 되어 있다. 플레이어는 앞면이 보이는 디스크만 배치할 수 있다. 그 조각이 마법의 강 사각형 위에 서서 뒤집지 않으면 디스크의 뒷면이 나타날 수 없다.
포획할 수 있는 모든 피스는 포획할 때 움직입니다. 순례자와 붉은 천자는 잡을 수 없다 용감한 빙글빙글 돌기 원숭이 주먹은 일반적인 체스 조각이 아닌 오프보드형 "카운터"입니다. 무력한 필그림 작품을 보완하는 데 도움을 주겠다는 게 설계 의도다.
고전 이야기 "서부로의 여행은 이 체스 변종의 주제와 기능에 영감을 주었다. 체스 게임의 영향으로는 시투인, 모스크바 킹 체스, 쇼기, 표준 웨스턴 체스가 있다.
—디자이너의 설명
지구판은 놀이에 영향을 주는 강을 포함한다. 힘은 비대칭으로, 해룡, 셀레스티얼, 산을 포함한 신화적인 힘을 나타낸다.
손오공 플레이어의 게임의 목적은 필그림을 보드의 반대편으로 옮기는 것입니다. 필그림이 보드에서 8열에서 다른 위치로 이동하는 것이 승리입니다. 도깨비 킹 플레이어가 게임을 하는 목적은 필그림 체크메이트입니다. 시투인(미얀마 체스)과 마찬가지로 교착 상태를 일으키는 움직임은 불법이다.
조각은 구름으로 또는 구름에서 이동하기 위해 날 수 있는 능력이 필요합니다. 일부 디스크 인터페이스 유형에는 이러한 기능이 있습니다. 비행 능력은 추가적인 움직임 능력이나 한계를 의미하지 않습니다. 전단은 6명의 손오공, 2명의 도깨비 장군, 2명의 창기병, 그리고 1명의 셀레셔널이다. 전단지만이 구름 사각형으로 날아오거나 구름 사각형 사이를 가로질러 갈 수 있습니다. 어떤 조각도 구름으로 날아오거나 구름에서 날아올 때 포획할 수 없습니다. 게다가, 원반은 그것과 연관된 마법의 강 사각형으로부터 구름 사각형으로 날아갈 수 있다. 이 정사각형은 비어 있는 한 디스크는 구름의 두 정사각형 중 하나에 착륙할 수 있습니다. 어떤 조각도 한 구름에서 다른 구름으로 비행하는 것을 포함하여 구름에서 다른 구름으로 비행할 때 포획할 수 없다. 구름 사각형의 디스크 시작 동작은 정사각형의 색상을 먼저 기록해야 하며, 같은 색상의 지구 보드의 빈 정사각형이든, 같은 색상의 다른 구름의 정사각형이든 이동할 수 있습니다.
필그림과 도깨비 왕을 상징하는 디스크를 제외한 모든 디스크는 양면이며 양쪽에 다른 체스 조각이 보인다. 매직 리버 스퀘어 위에 디스크를 세워놓고 턴을 시작하면 디스크를 뒤집는 동시에 새로운 게임 피스의 능력에 따라 이동할 수 있습니다. 다른 말로 하자면, 마법의 강 사각형 위에 서 있는 원반은 두 면의 양쪽에 있는 원반처럼 움직일 수 있다. 매직 리버 스퀘어 위에 있지 않으면 디스크가 뒤집히지 않을 수 있습니다.
도깨비 킹 플레이어는 도깨비 킹 디스크가 어스 보드에 없으면 디스크를 뒤집을 수 없습니다(따라서 초기 배치 전이나 캡처 후에는 도깨비 킹 플레이어가 디스크를 뒤집을 수 없다. 손오공 플레이어는 처음에 필그림 디스크를 보드에 올려놓지 않으면 디스크를 뒤집을 수 없습니다.
양쪽의 말이 대략적으로 경기를 시작하지만 정확히 대칭적이지는 않다. 대부분의 경우, 앞면이 동일하더라도 빨간색과 파란색 디스크는 서로 다른 변환을 위해 뒤집힙니다.
게임에는 폰, 시 독사, 손오공, 나이트, 랜서스, 도깨비장군, 빙글빙글 도는 원숭이 주먹, 셀레스티얼(각 면이 다른 종류), 도깨비왕, 불교 순례자 등 12가지 종류의 디스크가 있다.
게임은 보드판이 비어있는 상태에서 시작합니다. 고블린 킹 플레이어를 시작으로, 각 플레이어는 돌아가면서 지구 보드의 절반에 디스크를 넣거나 이전에 두었던 디스크를 움직인다. 플레이어는 클라우드 스퀘어에서는 이러한 방식으로 디스크를 도입할 수 없습니다.
그 디스크들은 앞뒤로 되어 있다. 플레이어는 앞면이 보이는 디스크만 배치할 수 있다. 그 조각이 마법의 강 사각형 위에 서서 뒤집지 않으면 디스크의 뒷면이 나타날 수 없다.
포획할 수 있는 모든 피스는 포획할 때 움직입니다. 순례자와 붉은 천자는 잡을 수 없다 용감한 빙글빙글 돌기 원숭이 주먹은 일반적인 체스 조각이 아닌 오프보드형 "카운터"입니다. 무력한 필그림 작품을 보완하는 데 도움을 주겠다는 게 설계 의도다.
고전 이야기 "서부로의 여행은 이 체스 변종의 주제와 기능에 영감을 주었다. 체스 게임의 영향으로는 시투인, 모스크바 킹 체스, 쇼기, 표준 웨스턴 체스가 있다.
—디자이너의 설명
Monkey King Chess by Peter Gelman is a chess variant with a main board representing Earth and two small boards representing clouds, 44 squares total. In it, the Monkey King fights the Goblin King in a theme with oriental influences.
The Earth board includes a river which influences play. Forces are asymmetrical, representing mythological forces including sea dragons, celestials and mountains.
The object of the game for the Monkey King player is to move his Pilgrim off the opposite side of the board; a winning move would be any Pilgrim move from row 8 off the board. The object of the game for the Goblin King player is to checkmate the Pilgrim. As with Sittuyin (Burmese Chess), a move that causes stalemate is illegal.
A piece requires the ability to fly to move to or from the Clouds. A few types of disk-faces have this ability. The ability to fly does not imply any additional movement ability or limitations. The fliers are: the six Monkey Kings, the two Goblin Generals, the two Lancers of each side, and the one Celestial of each side. Only a flier can fly to or from or across the Cloud squares. No piece may make a capture when they fly to or from a cloud. Furthermore, a disk may only fly to a cloud square from the magic river square associated with it. The disk may land on either of the two squares of that cloud, so long as that square is empty. No piece may make a capture when they fly to or from a cloud, including flight from one cloud to the other. A disk starting movement on a Cloud square must note the color of the square first; it may fly to any empty square on the Earth board of the same color, or the other Clouds square of the same color if it is empty.
Except for the disks that represent the Pilgrim and the Goblin King, all of the disks are two-sided, with a different chess piece showing on either side. If you start a turn with a disk standing on any magic river square, you may flip the disk and simultaneously move it according to that new game piece's abilities. To put it another way, a disk standing on a magic river square has the ability to move as the disk on either side of its two faces. A disk may not flip if it is not on magic river square.
The Goblin King player cannot flip a disk if the Goblin King disk is not on Earth board (thus before initial placement, or after its capture, means the Goblin King player cannot flip disks). The Monkey King player cannot flip disks unless he/she has initially placed the Pilgrim disk on the board.
The two sides' pieces start the game roughly, but not exactly symmetrical. For the most part, even when identical on the front side, Red and Blue disks flip for different transformations.
There are twelve types of disks in the game: Pawn, Sea Serpent, Monkey King, Knight, Lancers, Goblin General, Whirling Monkey Fists, Celestial (a different type on each side), Goblin King, and Buddhist Pilgrim.
The game starts with the boards empty. Starting with the Goblin King player, each player takes turn either introducing a disk on their half of the Earth board, or moving a disk they previously had placed. Players may not introduce disks in this manner on any Cloud square.
The disks have a front and a back. Players may only place disks with the front side showing. The back side of the disks cannot appear unless the piece stands on a magic river square and flips it.
All pieces that can capture move as they capture except the Sea Serpent. The Pilgrim and the Red Celestial cannot capture. Brave Whirling Monkey Fists is an off-board counter, not a normal type of chess piece. Its design intention is to help compensate for the helpless Pilgrim piece.
The classic tale "Journey to the West" inspired the theme and function of this chess variant. Chess game influences include Sittuyin, Moscow King Chess, Shogi, and standard Western chess.
—description from the designer
The Earth board includes a river which influences play. Forces are asymmetrical, representing mythological forces including sea dragons, celestials and mountains.
The object of the game for the Monkey King player is to move his Pilgrim off the opposite side of the board; a winning move would be any Pilgrim move from row 8 off the board. The object of the game for the Goblin King player is to checkmate the Pilgrim. As with Sittuyin (Burmese Chess), a move that causes stalemate is illegal.
A piece requires the ability to fly to move to or from the Clouds. A few types of disk-faces have this ability. The ability to fly does not imply any additional movement ability or limitations. The fliers are: the six Monkey Kings, the two Goblin Generals, the two Lancers of each side, and the one Celestial of each side. Only a flier can fly to or from or across the Cloud squares. No piece may make a capture when they fly to or from a cloud. Furthermore, a disk may only fly to a cloud square from the magic river square associated with it. The disk may land on either of the two squares of that cloud, so long as that square is empty. No piece may make a capture when they fly to or from a cloud, including flight from one cloud to the other. A disk starting movement on a Cloud square must note the color of the square first; it may fly to any empty square on the Earth board of the same color, or the other Clouds square of the same color if it is empty.
Except for the disks that represent the Pilgrim and the Goblin King, all of the disks are two-sided, with a different chess piece showing on either side. If you start a turn with a disk standing on any magic river square, you may flip the disk and simultaneously move it according to that new game piece's abilities. To put it another way, a disk standing on a magic river square has the ability to move as the disk on either side of its two faces. A disk may not flip if it is not on magic river square.
The Goblin King player cannot flip a disk if the Goblin King disk is not on Earth board (thus before initial placement, or after its capture, means the Goblin King player cannot flip disks). The Monkey King player cannot flip disks unless he/she has initially placed the Pilgrim disk on the board.
The two sides' pieces start the game roughly, but not exactly symmetrical. For the most part, even when identical on the front side, Red and Blue disks flip for different transformations.
There are twelve types of disks in the game: Pawn, Sea Serpent, Monkey King, Knight, Lancers, Goblin General, Whirling Monkey Fists, Celestial (a different type on each side), Goblin King, and Buddhist Pilgrim.
The game starts with the boards empty. Starting with the Goblin King player, each player takes turn either introducing a disk on their half of the Earth board, or moving a disk they previously had placed. Players may not introduce disks in this manner on any Cloud square.
The disks have a front and a back. Players may only place disks with the front side showing. The back side of the disks cannot appear unless the piece stands on a magic river square and flips it.
All pieces that can capture move as they capture except the Sea Serpent. The Pilgrim and the Red Celestial cannot capture. Brave Whirling Monkey Fists is an off-board counter, not a normal type of chess piece. Its design intention is to help compensate for the helpless Pilgrim piece.
The classic tale "Journey to the West" inspired the theme and function of this chess variant. Chess game influences include Sittuyin, Moscow King Chess, Shogi, and standard Western chess.
—description from the designer
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