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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
240-360 분
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연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Hans Demand
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아티스트
-
인원
게임 소개
이 게임은 36개의 영토로 나뉜 스코틀랜드 지도에서 진행되며, 그 중 24개는 특정 씨족에 할당된다. 각 지역마다 캐릭터와 가축, 농작물 용량 상한선이 있다.
이 게임은 경제적, 군사적 특징을 가지고 있다. 각 플레이어는 하나의 클랜 구역에서 시작하여 더 많은 지역을 정복하여 더 많은 클랜을 통제하려고 합니다. 선수 수에 따라 일정 클랜을 가장 먼저 점령하는 게 목표다. 정복은 군대의 움직임에 의해 이루어진다.
퍼트리기 위해 플레이어는 자신의 폰을 이웃 지역으로 옮길 수 있다. 빈 영역을 점유할 수 있습니다. 점령지역에서는 평화공존이나 갈등이 발생할 수 있으며, 이는 수치적 다수에 의해 해결된다.
정복된 지역은 농사를 지으며 돈과 농업 자원 수확의 형태로 소득을 창출한다.
각 씨족마다 기사가 한 명씩 있습니다. 주사위 굴리기로 움직이는 토너먼트에 참가함으로써 기사들은 전투력을 높여주는 무기와 방패를 얻을 수 있어 지역을 정복하고 보호하며 관리하는 데 유용하다.
게임플레이는 빌드업, 프로텍션, 엔드게임 등 3단계로 나뉘며, 시즌마다 4개씩 진행된다.
이 게임은 경제적, 군사적 특징을 가지고 있다. 각 플레이어는 하나의 클랜 구역에서 시작하여 더 많은 지역을 정복하여 더 많은 클랜을 통제하려고 합니다. 선수 수에 따라 일정 클랜을 가장 먼저 점령하는 게 목표다. 정복은 군대의 움직임에 의해 이루어진다.
퍼트리기 위해 플레이어는 자신의 폰을 이웃 지역으로 옮길 수 있다. 빈 영역을 점유할 수 있습니다. 점령지역에서는 평화공존이나 갈등이 발생할 수 있으며, 이는 수치적 다수에 의해 해결된다.
정복된 지역은 농사를 지으며 돈과 농업 자원 수확의 형태로 소득을 창출한다.
각 씨족마다 기사가 한 명씩 있습니다. 주사위 굴리기로 움직이는 토너먼트에 참가함으로써 기사들은 전투력을 높여주는 무기와 방패를 얻을 수 있어 지역을 정복하고 보호하며 관리하는 데 유용하다.
게임플레이는 빌드업, 프로텍션, 엔드게임 등 3단계로 나뉘며, 시즌마다 4개씩 진행된다.
The game takes place on a map of Scotland divided into 36 territories, of which 24 are assigned to specific clans. Each region has upper limits on the capacity of characters, livestock and crops.
The game has economic and military features. Each player starts with a single clan region and tries to gain control over additional clans by conquering more regions. The goal is to be the first to occupy a certain number of clans depending on the number of players. Conquests are made by troop movements.
To spread, players can move their pawns to neighbouring regions. Empty regions can be occupied. In occupied regions peaceful coexistence or conflicts can occur, which are then solved by figure majorities.
Conquered areas are farmed and generate income in the form of money and agricultural resource yields.
Each clan has a knight. By participating in tournaments, which are driven by dice rolling, knights can gain weapons and shields that increase their fighting power and are thus useful in conquering, protecting and managing areas.
Gameplay is divided in 3 phases (build-up, protection and endgame) with 4 seasons each.
The game has economic and military features. Each player starts with a single clan region and tries to gain control over additional clans by conquering more regions. The goal is to be the first to occupy a certain number of clans depending on the number of players. Conquests are made by troop movements.
To spread, players can move their pawns to neighbouring regions. Empty regions can be occupied. In occupied regions peaceful coexistence or conflicts can occur, which are then solved by figure majorities.
Conquered areas are farmed and generate income in the form of money and agricultural resource yields.
Each clan has a knight. By participating in tournaments, which are driven by dice rolling, knights can gain weapons and shields that increase their fighting power and are thus useful in conquering, protecting and managing areas.
Gameplay is divided in 3 phases (build-up, protection and endgame) with 4 seasons each.
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