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BGG랭킹
BGG전체 : 14688
STRATEGY : 2709
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인원
3-4 명
BGG추천: 1-4 명 -
게임시간
90-240 분
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연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
3.60 / 5
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디자이너
Chris J Davis
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아티스트
-
인원
게임 소개
팍스 익스팬서(Pax Expanse)는 팍스 파미르(Cole Wehrle이 디자인한)를 익스팬서스 우주(Expanse Universe)로 재구성한 작품으로, TV 쇼의 첫 세 시즌을 다룬다. 대부분의 핵심 메커니즘은 팍스 파미르와 동일하지만 일부는 익스팬서 환경에 더 적합하게 조정되었다.
이 게임에서 3~4명의 플레이어들은 태양계의 뒤에서 활동하는 강력한 꼭두각시 마스터 역할을 하며 세 개의 주요 파벌들을 자신들에게 유리하게 조종한다. 유엔, 화성 의회 공화국, 외행성 연합. 한편 외계인 프로토 분자 도착으로 인해 미스터리한 사건들이 일어나고 있다.
게임플레이는 대부분 영역 제어의 형태로 이루어진다. 그러나 보드의 각 영역은 두 가지 다른 방식으로(종종 동시에) 통제될 수 있다: 한 파벌은 가장 많은 함대와 수송대를 보유함으로써 지역을 통제할 수 있는 반면, 플레이어는 그들이 충성하는 파벌의 가장 많은 지지자와 함대를 보유함으로써 지역을 통제할 수 있다. 경기 내내 4개의 득점 단계가 발생하는데, 득점할 때 3파 중 어느 한파가 우세하느냐에 따라 득점 방식이 결정된다. 그렇다면 우세한 진영에 충실한 선수들이 승점을 따낸다. 그렇지 않다면, 선수들은 개인적인 힘과 보드에서의 존재감에 기초하여 승리 점수를 얻는다.
플레이어는 게임의 통화인 영향력을 사용하여 공동 시장에서 자산 카드를 구매함으로써 힘과 능력을 높일 수 있다. 각 자산은 통제자에게 특정한 행동과 능력을 부여하며, 특정 시간에는 군사, 서브퍼퓨지, 정치, 경제 등 네 가지 유형의 카드 중 하나가 현재의 정치 풍토에 따라 자신의 행동을 무료로 수행할 수 있게 된다.
플레이어는 가장 강력한 자산을 획득하고, 우세한 파벌과 동맹을 맺고, 다른 플레이어와 거래를 해야 보드 내 입지를 확보하고, 득점 단계가 발생했을 때 가장 많은 승점을 얻을 수 있다. 네 번의 득점 단계를 거친 후, 가장 많은 승점을 획득한 선수가 승자입니다!
Cole Wehrle (오리지널 팍스 파미르를 디자인한 사람)은 BGG에서 공유되는 이 게임에 대한 파일에 반대하지 않는다고 밝혔다.
—디자이너의 설명
이 게임에서 3~4명의 플레이어들은 태양계의 뒤에서 활동하는 강력한 꼭두각시 마스터 역할을 하며 세 개의 주요 파벌들을 자신들에게 유리하게 조종한다. 유엔, 화성 의회 공화국, 외행성 연합. 한편 외계인 프로토 분자 도착으로 인해 미스터리한 사건들이 일어나고 있다.
게임플레이는 대부분 영역 제어의 형태로 이루어진다. 그러나 보드의 각 영역은 두 가지 다른 방식으로(종종 동시에) 통제될 수 있다: 한 파벌은 가장 많은 함대와 수송대를 보유함으로써 지역을 통제할 수 있는 반면, 플레이어는 그들이 충성하는 파벌의 가장 많은 지지자와 함대를 보유함으로써 지역을 통제할 수 있다. 경기 내내 4개의 득점 단계가 발생하는데, 득점할 때 3파 중 어느 한파가 우세하느냐에 따라 득점 방식이 결정된다. 그렇다면 우세한 진영에 충실한 선수들이 승점을 따낸다. 그렇지 않다면, 선수들은 개인적인 힘과 보드에서의 존재감에 기초하여 승리 점수를 얻는다.
플레이어는 게임의 통화인 영향력을 사용하여 공동 시장에서 자산 카드를 구매함으로써 힘과 능력을 높일 수 있다. 각 자산은 통제자에게 특정한 행동과 능력을 부여하며, 특정 시간에는 군사, 서브퍼퓨지, 정치, 경제 등 네 가지 유형의 카드 중 하나가 현재의 정치 풍토에 따라 자신의 행동을 무료로 수행할 수 있게 된다.
플레이어는 가장 강력한 자산을 획득하고, 우세한 파벌과 동맹을 맺고, 다른 플레이어와 거래를 해야 보드 내 입지를 확보하고, 득점 단계가 발생했을 때 가장 많은 승점을 얻을 수 있다. 네 번의 득점 단계를 거친 후, 가장 많은 승점을 획득한 선수가 승자입니다!
Cole Wehrle (오리지널 팍스 파미르를 디자인한 사람)은 BGG에서 공유되는 이 게임에 대한 파일에 반대하지 않는다고 밝혔다.
—디자이너의 설명
Pax Expanse is a retheme of Pax Pamir (designed by Cole Wehrle) to The Expanse universe, covering the first three seasons of the TV show. Most of the core mechanisms are identical to Pax Pamir, though some have been tweaked to fit more appropriately to the Expanse setting.
In the game, 3-4 players act as powerful puppetmasters acting behind the scenes of the Solar System, manipulating the three main factions to their own advantage: The United Nations, the Mars Congressional Republic and the Outer Planets Alliance. All while mysterious events are occurring due to the arrival of the extraterrestrial Protomolecule.
Gameplay is mostly in the form of area control. However, each area of the board can be controlled in two different ways (often simultaneously): a faction can control a region by having the most fleets and transports there, whereas a player can control a region by having the most supporters and fleets of a faction they are loyal to present. Four scoring phases occur throughout the course of the game, and the method of scoring is determined by whether any one of the three factions is in dominance when the scoring occurs. If so, then players loyal to the dominant faction will score victory points. If not, then players score victory points based on their individual power and presence on the board.
Players can increase their power and abilities by purchasing asset cards from a communal market using influence, the game's currency. Each asset grants its controller particular actions and abilities, and at any particular time one of the four types of cards - Military, Subterfuge, Political or Economic - will be able to perform their actions for free based on the current political climate.
Players must acquire the most powerful assets, ally themselves with the ascendant factions, and make deals with other players to secure their positions on the board and score the most victory points when the scoring phases occur. After four scoring phases, the player with the most victory points is the winner!
Cole Wehrle (designer of the original Pax Pamir) has indicated that he has no objection to the files for this game being shared on BGG.
—description from the designer
In the game, 3-4 players act as powerful puppetmasters acting behind the scenes of the Solar System, manipulating the three main factions to their own advantage: The United Nations, the Mars Congressional Republic and the Outer Planets Alliance. All while mysterious events are occurring due to the arrival of the extraterrestrial Protomolecule.
Gameplay is mostly in the form of area control. However, each area of the board can be controlled in two different ways (often simultaneously): a faction can control a region by having the most fleets and transports there, whereas a player can control a region by having the most supporters and fleets of a faction they are loyal to present. Four scoring phases occur throughout the course of the game, and the method of scoring is determined by whether any one of the three factions is in dominance when the scoring occurs. If so, then players loyal to the dominant faction will score victory points. If not, then players score victory points based on their individual power and presence on the board.
Players can increase their power and abilities by purchasing asset cards from a communal market using influence, the game's currency. Each asset grants its controller particular actions and abilities, and at any particular time one of the four types of cards - Military, Subterfuge, Political or Economic - will be able to perform their actions for free based on the current political climate.
Players must acquire the most powerful assets, ally themselves with the ascendant factions, and make deals with other players to secure their positions on the board and score the most victory points when the scoring phases occur. After four scoring phases, the player with the most victory points is the winner!
Cole Wehrle (designer of the original Pax Pamir) has indicated that he has no objection to the files for this game being shared on BGG.
—description from the designer
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