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  • 인원

    2-4 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    120-120 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    0.00 / 5

게임 소개

Factors of Spice는 유로 하이브리드 게임입니다. 푸에르토리코나 엘그란데 같은 역학을 가진 고아와 테마는 비슷하지만 지도가 있고, 전투력이 제한적이며, 약간의 비밀스러운 요소들이 있다.

그 시대는 1500년대 후반이고 향신료 무역의 지배는 균형에 있다. 식민지 지배력과는 거리가 먼 초기 국가들은 함대가 귀국하는 동안 원주민들과 함께 살고 무역 이익을 관리하기 위해 팩터(Factors) 또는 전문 무역 대리인을 파견했다. 이러한 요소들은 위험한 삶을 이끌며, 다음 함대의 성공은 보통 그들의 손에 달려 있다. 함대가 사라진 동안 수집한 물품을 보관하기 위한 창고, 즉 공장이 세워졌고, 그들은 불신하는 현지인들을 형성하여 지속적인 감시를 받았다. 당신이 포르투갈이나 네덜란드 같은 현지인에 대해 잔인하게 억압적인 수단을 사용하든, 또는 영어와 같은 더 마음이 맞는 방법을 사용하든 간에 당신은 당신의 손실을 최소화하면서 이익을 극대화할 수 있는 전략을 개발해야 한다. 스파이스의 요소들은 플레이어로 하여금 세계 역사의 흐름을 바꾼 이 멀리 떨어진 열대 섬에서 함대를 관리하고, 원주민들과 무역하며, 정치적 영향력을 겨루는 향신료 종족의 맛을 느끼게 한다.

선수들은 포르투갈, 스페인, 네덜란드 또는 잉글랜드로 활동한다.

각 턴은 간단합니다.
1. Tier I Deck에서 간단한 배, 선원 및 캐릭터가 포함된 카드 3개를 가져옵니다.
2. Tier II에서 고급 선박과 캐릭터가 포함된 카드 2개를 꺼냅니다.
3. 특별한 카드를 사세요
4. 소득증대
5. 영향력 카드(게임 종료 시 2-4VP 가치)를 구입하지만 공격당 1개씩 손실됩니다!

3년 - 8시즌 (반전) 그리고 게임은 끝났습니다!

흥미로운 기계:
플레이어는 보드에 최대 5개의 다른 함대를 가질 수 있으며 마음대로 핵분열과 융합을 할 수 있다.
1. 플레이어들은 그들이 가지고 있는 만큼의 함대를 만들고 "launch"launch" 함대는 동인도에 상륙하거나 별도의 함대에 의해 이동되기 전까지는 비밀이다.
2. 자원 "블룸 " 그리고 나서 몇 바퀴 후에 썩어서 흥미로운 타이밍 문제를 만들어냅니다.
3. 자원 종류: 수확, 광산 또는 인도- 각각 다른 메커니즘.
4. 상품이 유럽에 반환되지 않을수록 가치가 높아집니다!
5. 경기 종료 시 VP를 위해 동인도 지역 제어에 사용되는 외교관 캐릭터. 물건을 압류하는 것은 모든 외교적 호의를 파괴한다!
6. 원주민과의 흥미롭고 간단한 교류
7. 각 턴마다 제공되는 가변 이벤트 카드는 동인도 제도의 날씨와 상황을 변화시킵니다.
8. 게임에 풍미와 전략적인 옵션을 더해주는 특별한 보너스 카드입니다.
9. 함대 간의 단순하지만 흥미로운 전투 메커니즘입니다.
Factors of Spice is a Euro-hybrid game. Similar in theme to Goa with mechanics like Puerto Rico and El Grande but with a map, limited combat, some secret movement elements.

The time is the late 1500s and the domination of the Spice Trade is in the balance. Far from playing colonial powers, the initial countries sent Factors, or professional trader-agents, to live with native peoples, and manage their trade interests while the fleet returned home. These factors lead dangerous lives, and the success of the next fleets’ mission usually lay in their hands. The factors built warehouses, or factories, to house goods collected while fleets were gone, and they were under constant surveillance form the un-trusting locals. Whether you use brutally repressive means against locals like the Portuguese or Dutch, or more congenial methods like the English you must develop a strategy that lets you maximize your profit while minimizing your losses. Factors of Spice allows player the flavor of the spice race managing fleets, trading with natives, and vying for political influence in these far away tropical islands that changed the course of world history.

Players act as Portugal, Spain, Holland or England.

Each turn is simple:
1. Take 3 cards from Tier I Deck containing simple ships, crews, and characters.
2. Take 2 cards from Tier II containing advanced ships and characters
3. Buy a Special Card
4. Increase income
5. Buy an Influence Card (worth 2-4 VP at games end) but 1 is lost per attack!

3 Years-8 seasons (turns)-and the game is over!

Interesting Mechanics:
Players can have up to 5 distinct fleets on the board and may fission and fusion at will.
1. Players build a hand and "launch" a fleet of as many ships as they have. Fleets are secret until they land in the East Indies or are moved into by a separate fleet.
2. Resources "bloom" and then rot a few turns later, creating interesting timing problems.
3. Types of resources: harvest, mine, or delivered-different mechanism for each.
4. Value increases the longer a good has not been returned to Europe!
5. Diplomat Characters used in East Indies area control for VP at end of game. Seizing goods erases all diplomatic good will!
6. Interesting and simple interaction with natives
7. Variable event card played each turn changes weather and conditions in the East Indies.
8. Special bonus cards that add flavor and strategic options to the game.
9. Simple but interesting combat mechanism between fleets.

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