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BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
5-30 분
-
연령
7+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Steve Hampson
-
아티스트
Steve Hampson
-
인원
게임 소개
블러브:
라스트 가온 스탠딩 우승
최대 4개의 골렘을 소환하여 도움을 얻으십시오.
간단한 기계, 빠른 속도
2-4명
2인 경기는 5분 정도 지속된다.
행운과 전략의 균형
주사위가 있는 체스 같은 거야
게임 실행:
보드에는 113개의 공백이 있으며, 각 플레이어는 마법사처럼 가온을 제어하고 1개의 골렘으로 시작합니다.
플레이어들은 자신의 수를 얻기 위해 교대로 D6를 굴립니다.
플레이 피스(Gaon 및 Golems) 간에 이동을 나눌 수 있습니다.
6점을 획득하면 최대 4점까지 새로운 골렘을 소환할 수 있습니다.
게임의 목표:
목표는 상대 가온을 물리치는 것입니다.
게임 실행:
상대 플레이피스 옆에 플레이피스가 있을 경우 공격을 선택할 수 있습니다.
각 선수가 D6를 굴리면 가장 높은 승리다.
같은 점수를 얻으면 공격자가 이깁니다.
패자는 생명을 잃는다, 가온은 3개의 생명부터 시작하지만 골렘스는 1개의 생명만 가지고 있다.
골렘이 전투에서 지면 죽어서 보드에서 제거된다.
같은 상대편 피스 옆에 플레이 피스가 1개 이상 있을 경우 콤비 공격을 할 수도 있다.
콤비 공격에서 당신은 각각의 추가 피스 공격마다 주사위 굴림에 1을 더합니다.
각 피스는 라운드당 한 번만 공격이 가능하기 때문에 개별 공격과 콤비 공격 중 하나를 선택할 수 있다.
더 많은 블러브
시제품 게임에는 귀여운 플레이 조각들이 있고 가온의 삶을 추적하기 위한 토큰이 있습니다.
체스처럼 왕을 보호하고 그들의 왕을 죽이는 게임이야 여기 왕이 네 가온이야
졸병, 기사, 주교가 아니라 6명의 군대를 동원해서 골렘을 소환하는 거야
전략 요소는 누가, 어떻게, 언제 공격하고 언제 도망칠 것인가에 대한 결정에서 비롯된다.
행운의 요소는 게임플레이에 큰 영향을 미치며, 상황은 매우 빠르게 바뀌어 흥미진진한 시합을 할 수 있다.
—디자이너의 설명
라스트 가온 스탠딩 우승
최대 4개의 골렘을 소환하여 도움을 얻으십시오.
간단한 기계, 빠른 속도
2-4명
2인 경기는 5분 정도 지속된다.
행운과 전략의 균형
주사위가 있는 체스 같은 거야
게임 실행:
보드에는 113개의 공백이 있으며, 각 플레이어는 마법사처럼 가온을 제어하고 1개의 골렘으로 시작합니다.
플레이어들은 자신의 수를 얻기 위해 교대로 D6를 굴립니다.
플레이 피스(Gaon 및 Golems) 간에 이동을 나눌 수 있습니다.
6점을 획득하면 최대 4점까지 새로운 골렘을 소환할 수 있습니다.
게임의 목표:
목표는 상대 가온을 물리치는 것입니다.
게임 실행:
상대 플레이피스 옆에 플레이피스가 있을 경우 공격을 선택할 수 있습니다.
각 선수가 D6를 굴리면 가장 높은 승리다.
같은 점수를 얻으면 공격자가 이깁니다.
패자는 생명을 잃는다, 가온은 3개의 생명부터 시작하지만 골렘스는 1개의 생명만 가지고 있다.
골렘이 전투에서 지면 죽어서 보드에서 제거된다.
같은 상대편 피스 옆에 플레이 피스가 1개 이상 있을 경우 콤비 공격을 할 수도 있다.
콤비 공격에서 당신은 각각의 추가 피스 공격마다 주사위 굴림에 1을 더합니다.
각 피스는 라운드당 한 번만 공격이 가능하기 때문에 개별 공격과 콤비 공격 중 하나를 선택할 수 있다.
더 많은 블러브
시제품 게임에는 귀여운 플레이 조각들이 있고 가온의 삶을 추적하기 위한 토큰이 있습니다.
체스처럼 왕을 보호하고 그들의 왕을 죽이는 게임이야 여기 왕이 네 가온이야
졸병, 기사, 주교가 아니라 6명의 군대를 동원해서 골렘을 소환하는 거야
전략 요소는 누가, 어떻게, 언제 공격하고 언제 도망칠 것인가에 대한 결정에서 비롯된다.
행운의 요소는 게임플레이에 큰 영향을 미치며, 상황은 매우 빠르게 바뀌어 흥미진진한 시합을 할 수 있다.
—디자이너의 설명
Blurb:
Last Gaon Standing wins
Summon up to 4 Golems to help you
Simple mechanics, fast paced
2-4 players
2 player game lasts about 5 minutes
A balance of Luck and Strategy
It's sort of like Chess with Dice, sort of
Game-play:
The board has 113 spaces, each player controls a Gaon (like a wizard) and starts with 1 Golem.
Players take turns rolling a D6 to get their number of moves.
Moves can be split between any of your play pieces (Gaon and Golems).
If you score a 6 you can trade your moves to summon a new Golem, up to a max of 4.
Goal of the game:
The aim is to defeat your opponents Gaon.
Game-play:
If you have a play piece next to an opponent play piece you can choose to attack.
Each player rolls a D6, highest wins.
If you score the same the attacker wins.
The loser loses a life, the Gaon starts with 3 lives but Golems only have one.
So when a Golem loses a battle they are dead and removed from the board.
You can also make a Combi-attack if you have more than 1 play piece next to the same opponent piece.
In a combi-attack you add 1 to the dice roll for each additional piece attacking.
Each piece can only attack once per round so you can choose between making individual attacks or combi-attacks or not attacking at all.
More blurb:
The prototype game has some cute play pieces and there's a token to keep track of Gaon's lives.
Like chess it's a game of protect your king and kill their king, where here the king is your Gaon.
Instead of pawns and knights and bishops to help you, your army comes from rolling a 6 and summoning a Golem.
The strategy element comes from the decisions of who, how and when to attack and when to run away.
The luck element has a major effect on gameplay and the tables can turn very quickly making for an exciting bout.
—description from the designer
Last Gaon Standing wins
Summon up to 4 Golems to help you
Simple mechanics, fast paced
2-4 players
2 player game lasts about 5 minutes
A balance of Luck and Strategy
It's sort of like Chess with Dice, sort of
Game-play:
The board has 113 spaces, each player controls a Gaon (like a wizard) and starts with 1 Golem.
Players take turns rolling a D6 to get their number of moves.
Moves can be split between any of your play pieces (Gaon and Golems).
If you score a 6 you can trade your moves to summon a new Golem, up to a max of 4.
Goal of the game:
The aim is to defeat your opponents Gaon.
Game-play:
If you have a play piece next to an opponent play piece you can choose to attack.
Each player rolls a D6, highest wins.
If you score the same the attacker wins.
The loser loses a life, the Gaon starts with 3 lives but Golems only have one.
So when a Golem loses a battle they are dead and removed from the board.
You can also make a Combi-attack if you have more than 1 play piece next to the same opponent piece.
In a combi-attack you add 1 to the dice roll for each additional piece attacking.
Each piece can only attack once per round so you can choose between making individual attacks or combi-attacks or not attacking at all.
More blurb:
The prototype game has some cute play pieces and there's a token to keep track of Gaon's lives.
Like chess it's a game of protect your king and kill their king, where here the king is your Gaon.
Instead of pawns and knights and bishops to help you, your army comes from rolling a 6 and summoning a Golem.
The strategy element comes from the decisions of who, how and when to attack and when to run away.
The luck element has a major effect on gameplay and the tables can turn very quickly making for an exciting bout.
—description from the designer
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