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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
4.00 / 5
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디자이너
Thomas D. Dworschak
-
아티스트
-
인원
게임 소개
확장에서:
게임으로서 3 FLET의 한계 중 하나는 시나리오의 부족이다. 다른 전술/운영 워게임은 DYO 시나리오를 설계하는 시스템을 제공하여 이러한 단점을 극복한다. 하지만 그러기 위해서는 게임의 단위를 비교할 수 있는 방법이 필요하다. 다음은 상대적인 "전투력"에 기초한 제3 FLET의 각 유닛에 대한 대략적인 평가이며, 이를 통해 플레이어는 추가 시나리오에 대해 자신의 함대를 사용자 정의할 수 있다.
이 "구매 포인트"는 유닛 단위로 주어지며, 괄호 안의 숫자는 게임의 카운터믹스에 제공된 카운터의 수입니다. 만약 핵무기를 사용한다면,
슬래시 마크 오른쪽에 있습니다. 플레이어들은 또한 반값에 손상된 유닛을 구매할 수 있다. 각 선수는 경기 시작 전에 배치용 지뢰를 5점씩 받고 구입할 수 있다.
경기 전에, 상대 선수들은 각 팀의 구매 수준에 동의해야 하며, 각 팀은 같은 수의 포인트를 얻게 된다. 대략적으로 말해서 복잡도가 낮은 시나리오의 경우 면당 400-1000점, 중간 길이/복잡도 시나리오의 경우 1000-3000점, 고급 시나리오의 경우 4000점 이상을 사용합니다. 첫 번째 사이드바에는 비교를 위해 기존 시나리오의 포인트 값에 대한 자세한 설명이 제공된다.
또한 특별 규칙, 게임 길이, 승리 조건 및 세부 배포와 함께 다음과 같은 네 가지 새로운 시나리오를 제공합니다.
쿠바 리브레!
카리브해의 멜리
자메이카 공격
붉은바다사자
이러한 확대는 1991년 일반 제27권 제2호(1991년)에 기사로 처음 출판되었다.
게임으로서 3 FLET의 한계 중 하나는 시나리오의 부족이다. 다른 전술/운영 워게임은 DYO 시나리오를 설계하는 시스템을 제공하여 이러한 단점을 극복한다. 하지만 그러기 위해서는 게임의 단위를 비교할 수 있는 방법이 필요하다. 다음은 상대적인 "전투력"에 기초한 제3 FLET의 각 유닛에 대한 대략적인 평가이며, 이를 통해 플레이어는 추가 시나리오에 대해 자신의 함대를 사용자 정의할 수 있다.
이 "구매 포인트"는 유닛 단위로 주어지며, 괄호 안의 숫자는 게임의 카운터믹스에 제공된 카운터의 수입니다. 만약 핵무기를 사용한다면,
슬래시 마크 오른쪽에 있습니다. 플레이어들은 또한 반값에 손상된 유닛을 구매할 수 있다. 각 선수는 경기 시작 전에 배치용 지뢰를 5점씩 받고 구입할 수 있다.
경기 전에, 상대 선수들은 각 팀의 구매 수준에 동의해야 하며, 각 팀은 같은 수의 포인트를 얻게 된다. 대략적으로 말해서 복잡도가 낮은 시나리오의 경우 면당 400-1000점, 중간 길이/복잡도 시나리오의 경우 1000-3000점, 고급 시나리오의 경우 4000점 이상을 사용합니다. 첫 번째 사이드바에는 비교를 위해 기존 시나리오의 포인트 값에 대한 자세한 설명이 제공된다.
또한 특별 규칙, 게임 길이, 승리 조건 및 세부 배포와 함께 다음과 같은 네 가지 새로운 시나리오를 제공합니다.
쿠바 리브레!
카리브해의 멜리
자메이카 공격
붉은바다사자
이러한 확대는 1991년 일반 제27권 제2호(1991년)에 기사로 처음 출판되었다.
From the Expansion:
"One of 3rd FLEET's limitations as a game is a shortage of scenarios. Other tactical/operational wargames overcome such a shortcoming by offering a system for designing your own(DYO) scenarios. But, for that one needs some manner in which to compare the units of the game. The following is an approximate valuation for each unit in 3rd FLEET based upon relative "combat power", allowing players to customize their own fleets for additional scenarios.
These "purchase points" are given per-unit; the number in parentheses is the number of such counters provided in the game's countermix. If nuclear weapons are to be used, pay the
cost to the right of the slash mark. Players may also purchase damaged units at half-cost. Each player may purchase mines for placement before the start of the match for five points each.
Before the game, the opposing players should agree upon the purchase level for each side, with each side getting the same number of points to work with. Roughly speaking, use 400-1000 points per side for a low-complexity scenario; 1000-3000 points for a scenario of medium length/complexity; and 4000+ points for an advanced scenario. A detailed breakdown of the point values of existing scenarios is provided for comparison purposes in the first sidebar."
It also provides for the following four new scenarios, complete with Special Rules, Game Length, Victory Conditions, and detailed Deployment:
Cuba Libre!
Melee in the Caribbean
Assault on Jamaica
Red SeaLion
This expansion was first published as an article in The General, Vol. 27, No. 2 (1991).
"One of 3rd FLEET's limitations as a game is a shortage of scenarios. Other tactical/operational wargames overcome such a shortcoming by offering a system for designing your own(DYO) scenarios. But, for that one needs some manner in which to compare the units of the game. The following is an approximate valuation for each unit in 3rd FLEET based upon relative "combat power", allowing players to customize their own fleets for additional scenarios.
These "purchase points" are given per-unit; the number in parentheses is the number of such counters provided in the game's countermix. If nuclear weapons are to be used, pay the
cost to the right of the slash mark. Players may also purchase damaged units at half-cost. Each player may purchase mines for placement before the start of the match for five points each.
Before the game, the opposing players should agree upon the purchase level for each side, with each side getting the same number of points to work with. Roughly speaking, use 400-1000 points per side for a low-complexity scenario; 1000-3000 points for a scenario of medium length/complexity; and 4000+ points for an advanced scenario. A detailed breakdown of the point values of existing scenarios is provided for comparison purposes in the first sidebar."
It also provides for the following four new scenarios, complete with Special Rules, Game Length, Victory Conditions, and detailed Deployment:
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This expansion was first published as an article in The General, Vol. 27, No. 2 (1991).
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