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6.1Lord of the Chords: The Geekiest, Punniest Music Theory Card Game (2019) -
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인원
2-4 명
BGG추천: 4-4 명 -
게임시간
25-45 분
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연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
3.00 / 5
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디자이너
Jonathan Ng, Keith Teo, Phang Jun Yu
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아티스트
Keith Teo
-
인원
게임 소개
코드로드 오브 더 코드(Lord of the Cods)는 게임 메카니즘에 실제 음악 이론을 교묘하게 엮은 2-4명의 플레이어를 위한 클래식 음악 테마 카드 제도 세트 모음 게임이다. 증강된 재미, 주요한 괴짜 학습, 그리고 줄어든 지루함에 대비하세요!
플레이어는 13개의 악기 중에서 가변적인 능력을 부여하는 악기 중 하나를 선택하는 것으로 시작한다. 게임에서 이기려면 활성화된 키 시그니처 타일에 따라 올바른 노트 카드를 손에 넣어야 합니다. 그런 다음 필드로 음표가 재생되고 결합되어 코드를 형성합니다. 플레이어가 현재 키 서명과 일치하는 코드를 완성하면 해당 키 서명 타일이 청구됩니다! 가장 먼저 3가지 주요 서명을 수집한 플레이어는 화합의 수호자, 불협화음의 파괴자, 화음의 제왕입니다!
네 차례에, 너는 먼저 카드 3장을 뽑고 나서 3번을 움직여라. (1) 노트 카드를 재생하거나 (2) 작업 카드를 재생하여 이동을 수행할 수 있습니다.
움직임을 소비하는 다른 방법으로는 (A) 노트 카드를 한 코드에서 다른 코드로 옮기는 것, (B) 우발적인 토큰을 사는 것, (C) 1장의 추가 카드를 만들기 위해 2장의 움직임을 소비하는 것이 있습니다.
활성 키 시그니처에 따르면 노트 카드는 발음 부호여야 합니다. 액션 카드는 카드 2장을 더 그릴 수 있는 “More-zart”와 같은 재미없는 작곡가 카드부터 “와 같은 강력한 음악 이론 개념에 이르기까지 다양하다.Major 7th Steal”: 다른 선수의 어렵게 얻은 키 시그니처 타일을 훔쳐서 역전할 수 있습니다!
우발적인 토큰은 코드를 완성하는 것을 더 쉽게 만듭니다. 이들은 각각 뾰족한 면이 위를 향하는지 평평한 면이 위를 향하는지 여부에 따라 노트를 반음/반음씩 올리거나 내리기 위해 노트 카드에 배치됩니다. 우발적인 토큰은 점선 쿼터 노트/점선 크로칫 가치의 노트 카드를 판매함으로써 구매된다.
모든 카드는 6장의 카드 풀에서 드래프트되기 때문에 기억력과 예측력, 역전략이 승리의 관건이다. 모든 연극은 주목할 만하다. 여러분은 한 박자도 놓칠 수 없다!
가장 최근에 음악 연습을 한 선수가 먼저니까 연습하러 가!
—디자이너의 설명
플레이어는 13개의 악기 중에서 가변적인 능력을 부여하는 악기 중 하나를 선택하는 것으로 시작한다. 게임에서 이기려면 활성화된 키 시그니처 타일에 따라 올바른 노트 카드를 손에 넣어야 합니다. 그런 다음 필드로 음표가 재생되고 결합되어 코드를 형성합니다. 플레이어가 현재 키 서명과 일치하는 코드를 완성하면 해당 키 서명 타일이 청구됩니다! 가장 먼저 3가지 주요 서명을 수집한 플레이어는 화합의 수호자, 불협화음의 파괴자, 화음의 제왕입니다!
네 차례에, 너는 먼저 카드 3장을 뽑고 나서 3번을 움직여라. (1) 노트 카드를 재생하거나 (2) 작업 카드를 재생하여 이동을 수행할 수 있습니다.
움직임을 소비하는 다른 방법으로는 (A) 노트 카드를 한 코드에서 다른 코드로 옮기는 것, (B) 우발적인 토큰을 사는 것, (C) 1장의 추가 카드를 만들기 위해 2장의 움직임을 소비하는 것이 있습니다.
활성 키 시그니처에 따르면 노트 카드는 발음 부호여야 합니다. 액션 카드는 카드 2장을 더 그릴 수 있는 “More-zart”와 같은 재미없는 작곡가 카드부터 “와 같은 강력한 음악 이론 개념에 이르기까지 다양하다.Major 7th Steal”: 다른 선수의 어렵게 얻은 키 시그니처 타일을 훔쳐서 역전할 수 있습니다!
우발적인 토큰은 코드를 완성하는 것을 더 쉽게 만듭니다. 이들은 각각 뾰족한 면이 위를 향하는지 평평한 면이 위를 향하는지 여부에 따라 노트를 반음/반음씩 올리거나 내리기 위해 노트 카드에 배치됩니다. 우발적인 토큰은 점선 쿼터 노트/점선 크로칫 가치의 노트 카드를 판매함으로써 구매된다.
모든 카드는 6장의 카드 풀에서 드래프트되기 때문에 기억력과 예측력, 역전략이 승리의 관건이다. 모든 연극은 주목할 만하다. 여러분은 한 박자도 놓칠 수 없다!
가장 최근에 음악 연습을 한 선수가 먼저니까 연습하러 가!
—디자이너의 설명
Lord of the Chords is a classical music themed, card drafting set collection game for 2-4 players that has real music theory cleverly woven into its game mechanics. Prepare for augmented fun, major geeky learning, and diminished boredom!
Players begin by choosing 1 of 13 musical instruments that grant variable player powers. To win the game, players must draft the right Note cards to their hands, according to the active Key Signature tile. Notes are then played to the field, and combined to form Chords. When a Chord that matches the current Key Signature is completed by a player, that Key Signature Tile is claimed! The first Player to collect 3 Key Signatures is the Bringer of Harmony, the Destroyer of Dissonance, the Lord of the Chords!
On your turn, you first draft 3 cards, then make 3 moves. You may spend your moves by (1) playing a Note card, or (2) playing an Action card.
Other ways to spend moves include: (A) Moving a Note card from one chord to another, (B) buying Accidental Tokens, or (C) spending 2 moves to draft 1 additional card.
Note cards must be diatonic to be played, according to the active Key Signature. Action cards range from punny composer cards like “More-zart”, which allows you to draw 2 more cards, to powerful music theory concepts like “Major 7th Steal”, which allows you to turn the tables by stealing another player's hard earned Key Signature tile!
Accidental Tokens make it easier to complete chords. They are placed on Note cards to raise or lower the note by a semitone/half step, depending on whether the sharp or flat side is facing up, respectively. Accidental tokens are bought by selling a dotted quarter note/dotted crotchet worth of Note cards.
All cards are drafted from a pool of 6 cards, so memory, prediction and counter-strategizing are key to victory. Every play is noteworthy - you can't miss a beat!
The player who most recently practiced music goes first, so go practice!
—description from the designer
Players begin by choosing 1 of 13 musical instruments that grant variable player powers. To win the game, players must draft the right Note cards to their hands, according to the active Key Signature tile. Notes are then played to the field, and combined to form Chords. When a Chord that matches the current Key Signature is completed by a player, that Key Signature Tile is claimed! The first Player to collect 3 Key Signatures is the Bringer of Harmony, the Destroyer of Dissonance, the Lord of the Chords!
On your turn, you first draft 3 cards, then make 3 moves. You may spend your moves by (1) playing a Note card, or (2) playing an Action card.
Other ways to spend moves include: (A) Moving a Note card from one chord to another, (B) buying Accidental Tokens, or (C) spending 2 moves to draft 1 additional card.
Note cards must be diatonic to be played, according to the active Key Signature. Action cards range from punny composer cards like “More-zart”, which allows you to draw 2 more cards, to powerful music theory concepts like “Major 7th Steal”, which allows you to turn the tables by stealing another player's hard earned Key Signature tile!
Accidental Tokens make it easier to complete chords. They are placed on Note cards to raise or lower the note by a semitone/half step, depending on whether the sharp or flat side is facing up, respectively. Accidental tokens are bought by selling a dotted quarter note/dotted crotchet worth of Note cards.
All cards are drafted from a pool of 6 cards, so memory, prediction and counter-strategizing are key to victory. Every play is noteworthy - you can't miss a beat!
The player who most recently practiced music goes first, so go practice!
—description from the designer
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