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BGG랭킹
BGG전체 : 8952
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인원
1-6 명
BGG추천: 2-3 명 -
게임시간
60-90 분
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연령
12+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
1.70 / 5
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디자이너
Matt Montrose
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아티스트
Matt Montrose
-
인원
게임 소개
생태학에서는 전 세계의 다양한 생물군계에 먹이망을 구축하고 유지합니다. 생물군계마다 생태가 다르고, 건강하고 균형이 잡히면 독특한 보상을 준다. 그러나 주의하라, 당신의 반대자들은 그들 자신의 생태계를 육성하는 것보다 당신의 생태계를 방해하고 저하시키는 것이 더 쉽다고 결정할지도 모른다. 이 바쁜 환경에서, 여러분은 생태계를 보호하고 돌보는 최선의 방법을 선택해야 합니다.
생물학 강사가 디자인한 이 게임은 77개의 독특한 유기체, 7개의 생물체, 그리고 아름다운 빈티지 빅토리아 미술을 포함하고 있다.
그것은 다양한 생물군계에 건강한 먹이사슬을 구축하는 것에 관한 모든 것이다. 당신이 건강한 생태계를 만든다면 당신은 그 생물체의 특권과 힘을 얻게 됩니다. 각 유기체 카드는 무엇을 먹는지, 무엇을 먹는지 열거한다. 밑에 식물을 배치하고, 위에 포식자를 배치하는 거죠. 자신이 필요로 하는 것과 그들이 필요로 하는 것을 바탕으로 다른 사람들과 거래하는 카탄과 비슷한 무역 기계공이 있습니다. 승점 12점을 따기 위한 레이스이며 유기체마다 점수를 다르게 부여합니다. 한 생물군에 집중하거나, 특권과 보너스를 얻거나, 다른 생태계를 공격하는 것과 같은 다른 전략들과 반대자들에게 영향을 미칠 수 있는 요소 카드들이 있다.
이 게임은 Catan, Agricola, Dominion과 같은 타이틀에서 영감을 얻습니다. 실제 과학은 생물학 학생들에게 실제 개념을 가르치기 위해 교실에서 사용되기 때문에 게임에 필수적이다. 그것은 교실에 충분히 과학적이지만 또한 게임의 밤을 위해 충분히 전략적이다.
포인트 시스템은 생태 영양 수준에 기초한다. 생산자(식물)는 가치가 낮고 피라미드 유기체를 지탱하는 데 많은 에너지가 필요하기 때문에 여러분이 위로 올라갈수록 더 가치가 있다. 실제 생활에서는 에너지의 약 10%만이 한 레벨에서 다음 레벨로 이동하는데, 이것은 하나의 최상위 포식자를 지탱하기 위해 넓은 땅과 수백 마리의 동물을 가져야 한다는 것을 의미합니다. 과학을 넘어서는 카드 게임에는 규칙서가 포함되어 있습니다.
—출판사의 설명
생물학 강사가 디자인한 이 게임은 77개의 독특한 유기체, 7개의 생물체, 그리고 아름다운 빈티지 빅토리아 미술을 포함하고 있다.
그것은 다양한 생물군계에 건강한 먹이사슬을 구축하는 것에 관한 모든 것이다. 당신이 건강한 생태계를 만든다면 당신은 그 생물체의 특권과 힘을 얻게 됩니다. 각 유기체 카드는 무엇을 먹는지, 무엇을 먹는지 열거한다. 밑에 식물을 배치하고, 위에 포식자를 배치하는 거죠. 자신이 필요로 하는 것과 그들이 필요로 하는 것을 바탕으로 다른 사람들과 거래하는 카탄과 비슷한 무역 기계공이 있습니다. 승점 12점을 따기 위한 레이스이며 유기체마다 점수를 다르게 부여합니다. 한 생물군에 집중하거나, 특권과 보너스를 얻거나, 다른 생태계를 공격하는 것과 같은 다른 전략들과 반대자들에게 영향을 미칠 수 있는 요소 카드들이 있다.
이 게임은 Catan, Agricola, Dominion과 같은 타이틀에서 영감을 얻습니다. 실제 과학은 생물학 학생들에게 실제 개념을 가르치기 위해 교실에서 사용되기 때문에 게임에 필수적이다. 그것은 교실에 충분히 과학적이지만 또한 게임의 밤을 위해 충분히 전략적이다.
포인트 시스템은 생태 영양 수준에 기초한다. 생산자(식물)는 가치가 낮고 피라미드 유기체를 지탱하는 데 많은 에너지가 필요하기 때문에 여러분이 위로 올라갈수록 더 가치가 있다. 실제 생활에서는 에너지의 약 10%만이 한 레벨에서 다음 레벨로 이동하는데, 이것은 하나의 최상위 포식자를 지탱하기 위해 넓은 땅과 수백 마리의 동물을 가져야 한다는 것을 의미합니다. 과학을 넘어서는 카드 게임에는 규칙서가 포함되어 있습니다.
—출판사의 설명
In Ecologies, you build and maintain food webs in diverse biomes around the world. Each biome has a different ecology, and gives unique rewards when it is healthy and balanced. But watch out, your opponents may decide it's easier to disturb and degrade your ecosystems than nurture their own. In this hectic environment, you must choose how best to protect and care for your ecologies.
Designed by a biology instructor, the game includes 77 unique organisms, 7 biomes, and beautiful vintage Victorian art. (108 cards total)
It’s all about building healthy food webs in different biomes. If you create a healthy ecology you get the perks and powers of that biome. Each organism card lists what it eats and what it’s eaten by. You arrange them with plants on the bottom, predators on top. There is a trade mechanic similar to catan where you trade with others based on what you need and what they need. It is a race to get 12 victory points and different organisms give different points. There are factor cards that can affect opponents and different strategies such as focusing on one biome, going for perks and bonuses, or attacking other ecologies.
The game takes inspiration from titles like Settlers of Catan, Agricola, and Dominion. Real science is integral to the game as it is used in the classroom to teach real concepts to biology students. While it is scientific enough for the classroom it is also strategic enough for game night.
The points system is based on ecological trophic levels. The producers (plants) are worth less and as you make your way up the pyramid organisms are worth more as it takes a lot of energy to sustain them. In real life only roughly 10% of the energy makes it from one level to the next, meaning you have to have acres of land and hundreds of animals just to sustain one apex predator. There is a full rule book included with the card game that also goes over the science.
—description from the publisher
Designed by a biology instructor, the game includes 77 unique organisms, 7 biomes, and beautiful vintage Victorian art. (108 cards total)
It’s all about building healthy food webs in different biomes. If you create a healthy ecology you get the perks and powers of that biome. Each organism card lists what it eats and what it’s eaten by. You arrange them with plants on the bottom, predators on top. There is a trade mechanic similar to catan where you trade with others based on what you need and what they need. It is a race to get 12 victory points and different organisms give different points. There are factor cards that can affect opponents and different strategies such as focusing on one biome, going for perks and bonuses, or attacking other ecologies.
The game takes inspiration from titles like Settlers of Catan, Agricola, and Dominion. Real science is integral to the game as it is used in the classroom to teach real concepts to biology students. While it is scientific enough for the classroom it is also strategic enough for game night.
The points system is based on ecological trophic levels. The producers (plants) are worth less and as you make your way up the pyramid organisms are worth more as it takes a lot of energy to sustain them. In real life only roughly 10% of the energy makes it from one level to the next, meaning you have to have acres of land and hundreds of animals just to sustain one apex predator. There is a full rule book included with the card game that also goes over the science.
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