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BGG랭킹
BGG전체 : 11506
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인원
1-4 명
BGG추천: 1-2 명 -
게임시간
30-60 분
-
연령
13+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.29 / 5
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디자이너
Nathan Meunier
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아티스트
Nathan Meunier
-
인원
게임 소개
기술과 고대 마법, 그리고 어두운 부패의 암울한 세계를 배경으로 한 마인드버너스는 1-4명의 플레이어를 위한 사이버 오컬트 던전 러너 게임이다.
보이드 러너로서, 여러분과 여러분의 상대는 강력한 능력으로 무장하고, 중요한 에너지 자원을 모으기 위해 보이드 깊숙이 파고들기 위해 행운을 밀어 넣어야 하며, 트레처리와 괴물 같은 장애물을 극복하고, 보이드에서 영원히 탈출하고 봉인하기 위해 충분한 승점을 얻는 첫 번째가 되어야 합니다.
게임플레이 개요:
각 보이드 런은 준비 단계로 시작되는데, 여기서 플레이어는 능력 카드를 뽑고 다음 런 전에 저장된 에너지 또는 체력을 사용하여 다음 런에 대비할 수 있다. 준비가 끝나면, 주행을 시작한다.
보이드 런을 할 때마다 플레이어는 10장의 보이드 덱에서 다음 카드를 뒤집고 모두 카드를 해결해야 한다(생물이면 피해를 입어야 하고, 주사위 굴리기 이벤트 카드를 뽑아서 해결하거나, 카드에 따라 승점을 획득해야 한다.
일단 무효 실행 카드가 해결되면, 공허에 남아 있는 모든 선수들은 공허를 떠나 다음 주행을 위해 저장된 에너지를 비축할 것인지(공허 실행 카드당 1개씩 성공적으로 제거) 운을 추진하고 다음 공허 카드를 해결할 준비를 할 것인지 선택해야 한다.
모든 선수들이 각각의 달리기마다 독특한 능력 카드의 작은 손으로 무장하기 때문에 언제 그리고 얼마나 멀리 당신의 운을 밀어붙일지를 결정하는 것은 두 배로 강렬하고 흥미롭다. 이 카드들은 피해를 막고 무효 이벤트를 건너뛰는 것에서부터 다른 플레이어를 괴롭히고 상대방을 혼란스럽게 하는 것(또는 상대방이 그들을 괴롭히는 것을 막는 것)에 이르기까지 많은 힘을 가지고 있다.
실력은 주행 중에 거의 언제든지 플레이할 수 있다. 여러 명의 플레이어가 다른 플레이어의 능력을 부정하거나 영향을 미칠 수 있는 능력을 발사하면 해당 능력은 즉시 역순으로 해결된다. '더 모이(가)
10장의 카드런에서 살아남은 선수는 추가 승점과 다른 특전을 얻게 된다.
플레이어는 누군가가 10점의 승점에 도달할 때까지 준비 -> 무효 실행 루프를 계속합니다.
—디자이너의 설명
보이드 러너로서, 여러분과 여러분의 상대는 강력한 능력으로 무장하고, 중요한 에너지 자원을 모으기 위해 보이드 깊숙이 파고들기 위해 행운을 밀어 넣어야 하며, 트레처리와 괴물 같은 장애물을 극복하고, 보이드에서 영원히 탈출하고 봉인하기 위해 충분한 승점을 얻는 첫 번째가 되어야 합니다.
게임플레이 개요:
각 보이드 런은 준비 단계로 시작되는데, 여기서 플레이어는 능력 카드를 뽑고 다음 런 전에 저장된 에너지 또는 체력을 사용하여 다음 런에 대비할 수 있다. 준비가 끝나면, 주행을 시작한다.
보이드 런을 할 때마다 플레이어는 10장의 보이드 덱에서 다음 카드를 뒤집고 모두 카드를 해결해야 한다(생물이면 피해를 입어야 하고, 주사위 굴리기 이벤트 카드를 뽑아서 해결하거나, 카드에 따라 승점을 획득해야 한다.
일단 무효 실행 카드가 해결되면, 공허에 남아 있는 모든 선수들은 공허를 떠나 다음 주행을 위해 저장된 에너지를 비축할 것인지(공허 실행 카드당 1개씩 성공적으로 제거) 운을 추진하고 다음 공허 카드를 해결할 준비를 할 것인지 선택해야 한다.
모든 선수들이 각각의 달리기마다 독특한 능력 카드의 작은 손으로 무장하기 때문에 언제 그리고 얼마나 멀리 당신의 운을 밀어붙일지를 결정하는 것은 두 배로 강렬하고 흥미롭다. 이 카드들은 피해를 막고 무효 이벤트를 건너뛰는 것에서부터 다른 플레이어를 괴롭히고 상대방을 혼란스럽게 하는 것(또는 상대방이 그들을 괴롭히는 것을 막는 것)에 이르기까지 많은 힘을 가지고 있다.
실력은 주행 중에 거의 언제든지 플레이할 수 있다. 여러 명의 플레이어가 다른 플레이어의 능력을 부정하거나 영향을 미칠 수 있는 능력을 발사하면 해당 능력은 즉시 역순으로 해결된다. '더 모이(가)
10장의 카드런에서 살아남은 선수는 추가 승점과 다른 특전을 얻게 된다.
플레이어는 누군가가 10점의 승점에 도달할 때까지 준비 -> 무효 실행 루프를 계속합니다.
—디자이너의 설명
Set in a grim world of technology, ancient magic, and dark corruption, Mindburners is a cyber-occult dungeon runner game for 1-4 players.
As void runners, you and your opponents must arm yourselves with powerful abilities, push your luck to delve deeper into the void to gather vital energy resources, overcome treacheries and monstrous obstacles, and be the first to gain enough victory points to escape and seal the void forever.
GAMEPLAY OVERVIEW:
Each void run begins with a preparation phase, where players draw a hand of ability cards and may choose to spend stored energy or health to boost before the next run. When preparation is over, the run begins.
During each turn of the void run, players will flip over the next card in the 10-card void deck, and all must resolve that card (take damage if it's a creature, draw and resolve a dice roll event card, or gain victory points based on the card revealed).
Once a void run card is resolved, all players who remain alive in the void must then choose whether to leave the void and bank their stored energy for the next run (they gain one per void run card successfully cleared) or to push their luck and prepare to resolve the next void card.
Deciding when and how far to push your luck is doubly intense and gripping, because all players are armed with a small hand of unique ability cards each run. These cards have lots of powers, which range from preventing damage and skipping void events, to messing with other players and causing havoc for their opponents (or preventing opponents from messing with them).
Abilities can be played at almost any time during the run. When multiple players fire abilities that would negate or impact another player's abilities, the abilities are resolved in instant reverse order (like instants in Magic: The Gathering).
Any player who survives the entire 10-card run gains additional victory points and other perks.
Players continue the Preparation -> Void Run loop until someone reaches 10 victory points.
—description from the designer
As void runners, you and your opponents must arm yourselves with powerful abilities, push your luck to delve deeper into the void to gather vital energy resources, overcome treacheries and monstrous obstacles, and be the first to gain enough victory points to escape and seal the void forever.
GAMEPLAY OVERVIEW:
Each void run begins with a preparation phase, where players draw a hand of ability cards and may choose to spend stored energy or health to boost before the next run. When preparation is over, the run begins.
During each turn of the void run, players will flip over the next card in the 10-card void deck, and all must resolve that card (take damage if it's a creature, draw and resolve a dice roll event card, or gain victory points based on the card revealed).
Once a void run card is resolved, all players who remain alive in the void must then choose whether to leave the void and bank their stored energy for the next run (they gain one per void run card successfully cleared) or to push their luck and prepare to resolve the next void card.
Deciding when and how far to push your luck is doubly intense and gripping, because all players are armed with a small hand of unique ability cards each run. These cards have lots of powers, which range from preventing damage and skipping void events, to messing with other players and causing havoc for their opponents (or preventing opponents from messing with them).
Abilities can be played at almost any time during the run. When multiple players fire abilities that would negate or impact another player's abilities, the abilities are resolved in instant reverse order (like instants in Magic: The Gathering).
Any player who survives the entire 10-card run gains additional victory points and other perks.
Players continue the Preparation -> Void Run loop until someone reaches 10 victory points.
—description from the designer
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