-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
0Trierarchs: Trireme Warfare in the 5th Century (2020) -
-
인원
1-8 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Matthew Ward, Ray Weiss
-
아티스트
-
인원
게임 소개
트리에라르코스(Trierarchs)는 펠로폰네소스 전쟁과 그 주변에 특별히 초점을 맞춘 5세기 동안의 고대 전술 해전에 대한 현대적 견해이다. 고대 세계의 해상 충돌은 전략적으로나 논리적으로 어느 나라나 확장과 식민지화에 대한 야망에 필수적이었다. 투키디데스는 스파르타의 암피폴리스 상륙을 막지 못했고, 그 전투에서 아테네의 장군이자 정치가였던 클레온이 전사하면서 추방되었다.
이 시기는 해군 충돌의 상대적인 격렬함과 독특한 성격으로 유명하다. 주요 전술은 노를 젓는 사람이 최대한 빨리 적을 격파하는 것입니다. 삼단노선은 적함을 공격하거나 승선할 수 있는 호플리테스 해병 및 궁수 몇 명과 함께 적당히 포진해 있었다. 아테네는 전쟁이 끝날 때까지 주로 지배적인 해군이었고, 심지어 반대 방향으로 가는 적과 평행한 배를 조종하여 노를 젓고, 적들의 노를 잘라 물속에서 죽은 채로 남겨둘 수 있는 독창적인 전술을 가지고 있었다. 승무원의 자질은 종종 전투에서의 열세를 만회하여 흥미롭고 짜릿한 시나리오를 만들곤 했다.
기본적이고 고급화된 버전의 룰이 포함되어 플레이어들이 쉽게 선택하고 포함할 룰을 선택할 수 있다. 고급 규칙은 고대 해전의 성격을 더 정확하게 반영하기 위해 경기 시간과 규칙의 상대적 복잡성을 증가시킨다. 선택적인 규칙은 동시 이동, 이중 블라인드 심판 게임, 그리고 지상군과의 제한된 연합 작전에 포함된다.
-게시자 웹 사이트의 설명
이 시기는 해군 충돌의 상대적인 격렬함과 독특한 성격으로 유명하다. 주요 전술은 노를 젓는 사람이 최대한 빨리 적을 격파하는 것입니다. 삼단노선은 적함을 공격하거나 승선할 수 있는 호플리테스 해병 및 궁수 몇 명과 함께 적당히 포진해 있었다. 아테네는 전쟁이 끝날 때까지 주로 지배적인 해군이었고, 심지어 반대 방향으로 가는 적과 평행한 배를 조종하여 노를 젓고, 적들의 노를 잘라 물속에서 죽은 채로 남겨둘 수 있는 독창적인 전술을 가지고 있었다. 승무원의 자질은 종종 전투에서의 열세를 만회하여 흥미롭고 짜릿한 시나리오를 만들곤 했다.
기본적이고 고급화된 버전의 룰이 포함되어 플레이어들이 쉽게 선택하고 포함할 룰을 선택할 수 있다. 고급 규칙은 고대 해전의 성격을 더 정확하게 반영하기 위해 경기 시간과 규칙의 상대적 복잡성을 증가시킨다. 선택적인 규칙은 동시 이동, 이중 블라인드 심판 게임, 그리고 지상군과의 제한된 연합 작전에 포함된다.
-게시자 웹 사이트의 설명
Trierarchs is a modern take on ancient Tactical Naval Warfare during the 5th century with a special focus on and surrounding the Peloponnese War. The naval conflicts of the ancient world were strategically and logistically vital to any nation’s ambitions of expansions and colonization. Thucydides himself was exiled as a result of his failure to prevent a Spartan landing at Amphipolis and the subsequent death of Athenian general and politician Cleon at that battle.
The period is notable for the relative ferocity and unique nature of naval conflict. The primary tactic being to ram your opponents ship via it’s broadside as quickly as your oarsman could row. Triremes were packed sparingly along with several hoplite marines and archers who could either attack or board enemy ships if close enough. Athens was primarily the dominant naval power until the end of the war and even had an original tactics where they could maneuver a ship parallel to an opponent going in the opposite direction, pull in their oars, and shear off the oars of their enemies leaving them dead in the water. The quality of a crew would frequently make up for inferior numbers in combat making for interesting and thrilling scenarios, of which Trierarchs is packed.
A basic and advanced version of the rules will be included where players may easily pick and choose what rules they wish to include. The advanced rule increase the playing time and relative complexity of the rules in order to more accurately reflect the nature of ancient naval warfare. Optional rules are included for simultaneous movement, double-blind refereed games, as well as limited combined-operations with land forces.
-description from publisher's website
The period is notable for the relative ferocity and unique nature of naval conflict. The primary tactic being to ram your opponents ship via it’s broadside as quickly as your oarsman could row. Triremes were packed sparingly along with several hoplite marines and archers who could either attack or board enemy ships if close enough. Athens was primarily the dominant naval power until the end of the war and even had an original tactics where they could maneuver a ship parallel to an opponent going in the opposite direction, pull in their oars, and shear off the oars of their enemies leaving them dead in the water. The quality of a crew would frequently make up for inferior numbers in combat making for interesting and thrilling scenarios, of which Trierarchs is packed.
A basic and advanced version of the rules will be included where players may easily pick and choose what rules they wish to include. The advanced rule increase the playing time and relative complexity of the rules in order to more accurately reflect the nature of ancient naval warfare. Optional rules are included for simultaneous movement, double-blind refereed games, as well as limited combined-operations with land forces.
-description from publisher's website
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
654
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
474
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
407
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
379
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
612
-
2024-11-13
-
Lv.18